חיים רמון היה שר במשך שנים רבות כולל בממשלתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, בתקופת כהונתו שכללה גם את מהומות אוקטובר בהם נהרגו 12 מערבי ישראל. כזכור, ברק התנצל אתמול על חלקו במהומות אוקטובר וזכה לביקורת רבה והאשמה כי הדבר נעשה רק לצרכים פוליטיים. בראיון ל-103FM תקף רמון את ברק וטען כי הוא בורח מאחריות. 



ברק הוא מתנצל סדרתי, כי יש לו בחירות. גם ב-2001 היו ויש גם כעת. מה תפקידך בכוח באותם ימים?
"צביעות היא מילה קטנה כדי לתאר את זה. מהומות אוקטובר 2000, היו מהומות קשות שלא דומות לשנים האחרונות. יחד עם זאת לא היה צריך לפגוע ולהרוג, אבל זה מה שהמשטרה חשבה, שהייתה סכנה לשוטרים. בכל הישיבות האלה אהוד ברק גיבה את המשטרה, גינה את המפגינים. יותר מזה, תקראו את עדותו של ברק בפני ועדת אור – הוא אישית אמר שלא נתן הוראה לירות, כרגיל הוא בורח מאחריות ומטיל את כל האחריות המיניסטריאלית על שלמה בן עמי שיוצא רע מאוד מהוועדה, שהוא אחראי לכשלים של המשטרה שבמהלכם נהרגו 12 האזרחים הערביים ואזרח יהודי. 'ברק, אתה רוצה להתנצל? היית שר ביטחון, היו אירועים סביב אירועי אוקטובר בשנת 2010, קום תתנצל'. זה יהיה אמיתי".



אבל הוא התנצל ב-2001 לפני הבחירות דאז, וזה לא עזר לו.
"בחירות תמיד מזקקות את ההתנצלויות שלו, אני חושב שפרייג' יצא פראייר, הוא יכול היה להשיג התנצלות על כול מעשיו בכל הקשור למגזר הערבי. ברק יעשה הכול, כשר ולא כשר, כדי להתחבר למרצ וכדי שהחזרה שלו לפוליטיקה לא תסתיים בפיאסקו".





האם זה נכון שברק הורה למשטרה לשמור על הצירים פתוחים, שזאת הייתה ההוראה שלו והם פשוט ביצעו אותה?
"בוודאי, זה גם מופיע בוועדת אור. הוא אמר: 'הוריתי לפתוח את הצירים, אבל לא הוריתי שהמחיר יהיה הרג'. אני לא יודע אם הוא השתמש במילים 'בכל מקרה', אבל ההוראה שהמשטרה קיבלה היא שהיא חייבת לשמור את צירי הרוחב פתוחים. נזכור שבאותם ימים החלה האינתיפאדה השנייה, שגם לה הוא תרם לא מעט. ובאותה עת, הוא הורה, אני זוכר את זה, זה היה אחד הדברים הכי מרכזיים שברק הורה ביחד עם שלמה בן עמי, אני מציע לכולם לקרוא את העדויות בוועדת אור, שההתנערויות של ברק הייתה: 'אני לא הוריתי למשטרה לירות, ואם כדי לפתוח את הצירים השוטרים חושבים שהם נמצאים בסכנת חיים, אז מה הם יעשו?'. זאת דרכו והוא לא מתכוון להתנצלות, ואתם יודעים מה? אם מחר ביבי יקרא לו ויגיד לו 'אתה צריך להתנצל על ההתנצלות כדי להיות שר' - הוא יתנצל על ההתנצלות".



אתמול דיברנו עם פרייג', והבנו מדבריו שיש כוונה לאיחוד יותר גדול, יש אומרים פליטי העבודה ויש אומרים שיש כוונה להכניס את איימן עודה וחלק מהמפלגות הערביות אל תוך משולש ברק-מרצ-מפלגה ערבית. יש לזה סיכוי בעיניך?


"זה לא יפה לדבר על פנטזיות חסרות כל בסיס. איימן עודה וחבריו מתנגדים אפילו לחברה יהודית - ערבית. כל הניסיונות הללו נכשלו כישלון חרוץ. אני קורה למרצ לא להיכנע לסחטנות של ברק. מרגע שהם מכניסים את ברק הם לא יוכלו להוציא מילה".



על מי טו?
"לא על מי טו, אני לא עוסק בזה, אלא על שחיתותו של ברק. הם הובילו את הטהרנות נגד אורחותיו המושחתות, לכאורה, של ביבי. ואם הם לוקחים את ברק, שיש לו קופת שרצים על צווארו וקילוגרמים של שחיתות על ראשו – הם איבדו כול צלם מוסרי. ברק ריסק את מפלגת העבודה ב-2009 ועד היום היא לא התאוששה, כך הוא יעשה למרצ את והיא לא תתאושש. אם היא תשאיר אותו בחוץ הוא לא יעבור את אחוז החסימה ולדעתי אפילו לא ירוץ והרבה מאוד אנשים שלא אוהבים את החיבור בין פרץ ללוי אבקסיס יכולים לראות במרצ מפלגה ששווה לשקול ולהצביע לה. אם אנשים כמוני שוקלים, ככה גם אחרים".