התקדמות במגעים לאיחוד בשמאל: במהלך פגישה לילית דרמטית בה השתתפו יו"ר מפלגת "ישראל דמוקרטית" אהוד ברק וחברת מפלגתו נועה רוטמן, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, וחבר המפלגה עיסאווי פריג', וחברת הכנסת מהעבודה סתיו שפיר, הגיעו הצדדים להבנות כי במקרה של איחוד בין הגורמים בבחירות הקרובות, הורוביץ יעמוד בראש הרשימה המשותפת. הפגישה החלה אמש בשעה 20:00 בביתה של רוטמן. גורמים בכירים במרצ הדגישו כי המפגש הוביל להבנות, אך טרם סוכם דבר בכתב. "עוד מוקדם לחגוג, אך מסתמן כיוון חיובי", אמרו הגורמים והוסיפו כי המגעים יימשכו. גורמים המקורבים למהלכי האיחוד אמרו כי אם יושג הסכם, הוא יכלול גם את שפיר.

על רקע הדיווחים, התראיין היום (רביעי) חה"כ הורוביץ לגלצ, הבהיר כי מטרת האיחוד עם מפלגתו של ברק ועם שפיר היא חיזוק גוש השמאל והוסיף כי אם עמיר פרץ יודיע שלא יישב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ויהיה מוכן להצטרף לאיחוד, הדלת לאיחוד עמו עדיין פתוחה. בנוגע למגעים עם שפיר אמר הורוביץ כי " יש מרמור קשה במפלגת העבודה, ממה שקורה שם, מההחלטה של פרץ לשבור ימינה ועל הרקע הזה יש אנשים במפלגת העבודה שמעוניינים לעבור אלינו".

 
במקביל, חבר הכנסת איציק שמולי תקף את ראש מפלגתו עמיר פרץ, לקראת ועידת מפלגת העבודה בה אמורים חברי המפלגה לאשר את בקשתו של היו"ר פרץ לאפשר לו לשריין מספר מקומות ברשימת המפלגה לקראת הבחירות בספטמבר. בציוץ שפרסם חבר הכנסת, הוא תקף את הבקשה, וקרא להקים איחוד גדול בין מפלגות השמאל - בניגוד לרצונו של פרץ, שהצהיר לאחר החיבור עם אורלי לוי אבקסיס, כי לא יהיה איחוד בין מפלגת העבודה לבין מרצ או מפלגתו של אהוד ברק, ישראל דמוקרטית. 

"מפלגת העבודה יקרה לי, אך יש לי מחלוקת מהותית עם הקו שנבחר עבורה ולכן אמשיך להיאבק כדי להחזירה למקום הנכון לה", כתב שמולי בחשבון הטוויטר שלו, "הבחירות חשובות מדי וקיבלנו בהן מועד ב׳. שריונים לבדם לא יביאו את הבשורה, רק חיבורים. כמו כן פגיעה אפשרית בועידה הקרובה ברשימתנו המצוינת לכנסת רק תסב לה נזק, לא תועלת. חיבור גדול הוא צו השעה. ניסיתי לקדמו בימים האחרונים במעשה ובשקט, לא בכותרות, מול כל ראשי המפלגות וגורמים נוספים ואם רוצים- ניתן עוד להשיגו. מחנה שנותר מפוצל לרסיסי מפלגות לוקח הימור מסוכן ומיותר על הסיכוי שלו לגדול ולנצח וגם על חיי המפלגה.לא אחראי להשלים עם המצב אלא לפעול לשינויו". בין העונים לציוץ היה חבר מפלגת העבודה לשעבר יאיא פינק, שעבר למפלגתו של ברק.


עם זאת, בשיחה עם מעריב הבהיר שמולי כי בשלב זה הוא לא מדבר על פרישה ממפלגת העבודה. "כל המאמצים מופנים לוועידה להפעיל לחץ על פרץ ולשכנע את חברי הוועידה לתמוך בחיבור של מפלגות". לדבריו הוא ואחרים החלו לאסוף חתימות כדי להעלות את נושא החיבורים בוועידה. 
 
כזכור, בימים האחרונים פועלים גורמים רבים במפלגת מרצ ובמפלגתו של ברק במטרה לקדם איחוד בשמאל. במסגרת המאמצים להגיע לעמק השווה בין הצדדים, ברק פרסם אתמול הודעת התנצלות על אירועי אוקטובר 2000, אז פתחה המשטרה באש חיה לעבר מפגינים ערבים שיידו אבנים לעבר מכוניות באזור ואדי ערה, באירוע בו נהרגו 13 מהמפגינים, וגרם לקרע גדול בין הציבור הערבי לברק, ואף לשבר בין הציבור הערבי למפלגות השמאל הציוניות. ההתנצלות באה לאחר אולטימטום שהציב חבר הכנסת עיסאווי פריג' ממרצ, שאמר שללא התנצלות שכזו, לא יסכים לאיחוד עם ברק.