התובע המיוחד לשעבר רוברט מולר החל הערב (רביעי) בעדותו בפני ועדת המשפט של בית הנבחרים האמריקאי, וחזר על דבריו כי הוא לא יכול "לטהר" את הנשיא דונלד טראמפ מחשדות של שיבוש מהלכי החקירה. חברי קונגרס רפובליקנים התעמתו עם מולר במהלך עדותו ואמרו כי הפר את כללי משרד המשפטים בחקירתו, בעוד שהדמוקרטים שאלו אותו על חקירתו נגד הנשיא על שיבוש החקירה. 
 
"החקירה שלנו מצאה שממשלת רוסיה התערבה בבחירות באופן שיטתי ומקיף. לא מצאנו שאנשי קמפיין טראמפ קשרו קשר עם רוסיה, בדקנו האם אפשר להעמיד לדין על קונספירציה ומצאנו שלא", אמר מולר. "חקרנו סדרת פעולות של הנשיא כלפי החקירה ובהתבסס על כללי משרד המשפטים החלטנו לא לקבוע האם ביצע פשע. במהלך תפקידי נתקלתי באתגרים לדמוקרטיה שלנו, ההתערבות הרוסית בין החמורים ביותר ודורש את תשומת לב כל אמריקאי".
התובע המיוחד לשעבר אמר שלא טיהר את הנשיא משיבוש הליכי חקירה ושלא היה יכול להעמיד אותו לדין בגלל תקנות משרד המשפטים. "אי אפשר להעמיד לדין נשיא מכהן, זה לא חוקתי", אמר מולר. הוא הוסיף כי הנשיא טראמפ יכול לעמוד לדין לאחר שיעזוב את התפקיד.

מולר נשאל על ידי חבר הקונגרס הרפובליקני ג'ון רטקליף על תקנת משרד המשפטים, שלטענתו קובעת כי אסור לו לטהר אדם שלא נקבע כי ביצע פשע. מולר השיב שהוא לא יכול למצוא אותה. המחוקק הרפובליקני אמר לו כי התקנה לא קיימת: "זו לא עבודתו של התובע המיוחד לקבוע את חפותו של טראמפ כי יש חזקת חפות גם לנשיא". 

דונלד טראמפ. צילום: AFP
דונלד טראמפ. צילום: AFP

 
החוקר הודה כי הוא וראש הבולשת לשעבר ג'יימס קומי היו חברים כשעבדו יחד, וכי הוא לא זוכר אם טראמפ הזכיר בפניו בראיון לתפקיד ראש הבולשת דבר על פיטורי קומי במאי 2017. הוא טען גם כי לא ידע על שנאת סוכן הבולשת פיטר סטרוק לטראמפ לפני שנכלל בצוות שלו.
 
בתשובה לשאלות הדמוקרטים, מולר סיפר בעדותו כי טראמפ רצה שהתובע הכללי לשעבר ג'ף סשנס יבטל את הפסילה של עצמו מאחריות לחקירת רוסיה, וכי טראמפ אמר ליועץ המשפטי לשעבר דון מקגאן להדיח את תובע המיוחד בגלל ניגוד אינטרסים. הוא הוסיף כי טראמפ ביקש אז ממקגאן להכחיש דיווח על כך בתקשורת.
 
התובע לשעבר נשאל על ידי המחוקק הרפובליקני ג'ים ג'ורדן למה לא העמיד לדין את המרצה המלטזי ג'וזף מיפסוד למרות ששיקר לבולשת, אבל כן העמיד לדין אנשים של טראמפ. כזכור, מיפסוד סיפר ליועץ קמפיין טראמפ ג'ורג' פפדופולוס על גניבת האימיילים של קלינטון, וכתוצאה מכך נפתחה חקירת רוסיה.
הוא השיב כי הוא לא יכול לענות לשאלה.

כשנשאל מי נתן את המידע לפפדופולוס, מולר לא ענה. ג'ורדן קרא לו את התשובה מהדוח: "מיפסוד". מולר המשיך בסירובו לענות ומאוחר יותר סירב גם להתייחס למסמך שכתב המרגל הבריטי לשעבר כריסטופר סטיל, למרות שהוא מופיע בדוח.