חקירת האונס בקפריסין: יפעת (שם בדוי), חברתו של אחד החשודים במקרה הקשה, בו על פי החשד אנסו 12 תיירים ישראלים תיירת בריטית במהלך חופשה באיה נאפה שבקפריסין, התראיינה הערב (רביעי) ל"חדשות 12", וטענה כי יש בידיה אליבי שיכול להוכיח את חפותו של חברה. עוד טענה הצעירה כי היא לא מאמינה כי אכן מדובר באונס, אלא ביחסי מין שקיימה התיירת הבריטית בהסכמה עם הצעירים הישראלים.

"הראיתי למשטרה תמונות והראיתי להם שיחות", סיפרה החברה לחדשות 12, "כשהוא היה אצלי בחדר ירדתי לקנות לנו לשתות, משהו מתוק. שאלתי אותו איזו שתייה הוא רוצה. הראיתי להם שהוא היה באותו רגע בחדר כי המפתח לא היה עליי". כשנשאלה האם יש סיכוי שחברה היה בחדר 723, בו בוצע לכאורה האונס, ענתה הצעירה "אין סיכוי בעולם, אין סיכוי בעולם, הוא היה איתי".

לאחר מכן נשאלה הצעירה האם לדעתה אכן מדובר באונס, והיא ענתה כי לדעתה המעשה היה בהסכמה. "אני מאמינה לזה כי שמעתי כאילו שהם היו אצלה כמה ימים גם לפני ופתאום להגיד שזה אונס? זה לא הגיוני לדעתי. ה אבסורד ילד שכמעט אפילו לא בן 18 מקבל האשמה שהוא אנס ושהוא היה נוכח בחדר הזה, והוא לא היה שם, זה משהו ששובר, שובר כאילו זה לא הגיוני", סיימה.

במקביל לכך, נודע למעריב כי המשטרה המקומית מתכוונת לבקש בשישי מבית המשפט להאריך את מעצרם של מרבית מהחשודים הישראלים שנעצרו בחשד לאונס התיירת הבריטית, כאשר החקירה מתקרבת לישורת האחרונה מבחינת החקירה וגביית העדויות. עם זאת, עדיין חסרים מספר מרכיבים שישלימו את התמונה מבחינת צוות החוקרים כדי לקבוע באופן סופי האם מדובר בפרשה חמורה כפי שטוענת התיירת בעקביות או שדווקא גרסת החשודים נכונה ומדובר בפרשה שאין בה משום עבירת אונס.

משטרת קפריסין. צילום: AFP
משטרת קפריסין. צילום: AFP


מצבה הנפשי של הצעירה מקשה על קיום מסדר זיהוי

מפקד משטרת קפריסין, קיפרוס מיכאלידיס, התייחס גם הוא לפרשה ואמר כי "החקירה נמשכת ברצינות ובתבונה, וכל ההערות שנשמעות אינן קשורות למציאות. בקרוב יושלם התיק, ובהתאם לתותאות יעברו מי מהחשודים לטיפול מערכת המשפט. זה מה שנעשה". בינתיים, כאמור, ממתינים החוקרים כפי שכבר ציינו לתוצאות דגימות ה – DNA שנלקחו מכל אחד מהחשודים והתוצאות בוודאי יוכלו לקשר מי מהם לתיירת לקיום מגע מיני איתה. עוד מתקשים החוקרים לקיים מסדר זיהוי למעורבים וזאת בשל הבעייתיות עד כה באיתור נערים בקפריסין הדומים לחשודים. השבוע ביקש הצוות החוקר מאביהם של החשודים השוהה באיי נאפה, לסייע לחוקרים ולאתר צעירים שדומים לנערים כדי שיסכימו להשתתף במסדר זיהוי בו מתכוונת המשטרה להציג 60 ניצבים. על פי הידוע פנייה נעשתה גם אל משפחות מישראל שילדיהם נמצאים בקפריסין כדי לקבל את הסכמת ההורים לשיתוף הקטינים במסדר הזיהוי. בנוסף התיירת, שהסכימה להשתתף במסדר הזיהוי, נמצאת עדיין במצב נפשי לא יציב ודבר שגורם גם הוא לעיכוב קיומו של המסדר.

גורמים המעורים בפרטים מציינים כי צוות החקירה מנסה להפוך כל אבן ומגיע כמעט לכל מקום שבו שהו הנערים במהלך היממה שקדמה לאירוע שהתנהל בחדר 723 במלון כל זאת על מנת למצות את החקירה ולחשוף את האמת ככל שניתן. בינתיים, כך עולה, פנתה המשטרה בקפריסין לחברת סייבר ישראלית המתמחה בשחזור נתונים , סרטונים ותמונות שנמחקו ממכשירים ניידים כדי שתנסה להתחקות אחר שני סרטונים שנמחקו על פי החשד קודם הגשת התלונה, ממכשירי הטלפון של שניים מהחשודים הדומיננטיים בפרשה.

הלילה יצא לקפריסין עו"ד ניר יסלוביץ, המייצג שניים מהחשודים המרכזיים וזאת כדי להיערך לקראת הדיון שהתקיים  היום בבית המשפט שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם של שני לקוחותיו כדי לאפשר לה להשלים את החקירה.