יו"ר ישראל דמוקרטית ביטל הערב (רביעי) ראיון בחדשות 12 רגע לפני שהחלה המהדורה, אבל הוא עדיין השמיע את דבריו בחוג בית בסביון עם מאות פעילי מפלגת העבודה הדורשים איחוד בשמאל. ברק קרא לכחול לבן, העבודה ומרצ לשים בצד את כל הדברים האחרים ולשלב ידיים להפלת שלטון נתניהו. "זה צו 8 לכל הציבור לקרוא למנהיגים לשלב כוחות", אמר ברק. בתוך כך, הערב יתחדש המשא ומתן בין ברק ליו"ר מרצ, ניצן הורוביץ.

ברק התייחס לרשימה אפשרית של חיברו כזה ואמר כי האגו שלו לא ימנע אותו. "לי לא משנה אם אהיה מקום 2 או 10", אמר והוסיף כי "אם לא יהיה איחוד הוא מתכוון לרוץ עד הסוף אבל יצביע על מי שאחראי לכך שלא הושג איחוד". לדבריו, "אני לא אפרוש מהמאבק על עתיד המדינה ולא אפרוש מהדאגה לכך שהישגי המדינה יהיו של כולם ולא של מטורפים משיחיים על הגבעות בשטחים".
"אני היחידי שלא מסתכל לביבי ביראה אלא בגובה העיניים ואני מוכן לרדת לזירה להתאגרף ולהפיל אותו", אמר ברק. "ניצחון הוא הדבר היחידי שחשוב כעת".
פעילי העבודה מפזרים דולרים מזוייפים עם דיקונו של אהוד ברק מחוץ לחוג בית בהשתתפותו

מחוץ לכינוס, התקיימה הפגנה של פעילי מפלגת העבודה נגד ברק והמפגינים אף פיזרו דולרים מזוייפים עם דיוקן של ראש הממשלה לשעבר. 

כאמור, הלילה נרשמה התקדמות משמעותית לאיחוד בין ברק למרצ, כאשר בפגישה בה נכחו ברק, הורוביץ, נועה רוטמן וכן חברת הכנסת סתיו שפיר ממפלגת העבודה, הגיע הצדדים להבנות כי במקרה של איחוד בין הגורמים בבחירות הקרובות, הורוביץ יעמוד בראש הרשימה המשותפת. הפגישה החלה אמש בשעה 20:00 בביתה של רוטמן. גורמים בכירים במרצ הדגישו כי המפגש הוביל להבנות, אך טרם סוכם דבר בכתב. "עוד מוקדם לחגוג, אך מסתמן כיוון חיובי", אמרו הגורמים והוסיפו כי המגעים יימשכו. גורמים המקורבים למהלכי האיחוד אמרו כי אם יושג הסכם, הוא יכלול גם את שפיר.

במקביל, חבר הכנסת איציק שמולי תקף את ראש מפלגתו עמיר פרץ, לקראת ועידת מפלגת העבודה בה אמורים חברי המפלגה לאשר את בקשתו של היו"ר פרץ לאפשר לו לשריין מספר מקומות ברשימת המפלגה לקראת הבחירות בספטמבר. בציוץ שפרסם חבר הכנסת, הוא תקף את הבקשה, וקרא להקים איחוד גדול בין מפלגות השמאל - בניגוד לרצונו של פרץ, שהצהיר לאחר החיבור עם אורלי לוי אבקסיס, כי לא יהיה איחוד בין מפלגת העבודה לבין מרצ או מפלגתו של אהוד ברק, ישראל דמוקרטית.

"מפלגת העבודה יקרה לי, אך יש לי מחלוקת מהותית עם הקו שנבחר עבורה ולכן אמשיך להיאבק כדי להחזירה למקום הנכון לה", כתב שמולי בחשבון הטוויטר שלו, "הבחירות חשובות מדי וקיבלנו בהן מועד ב׳. שריונים לבדם לא יביאו את הבשורה, רק חיבורים. כמו כן פגיעה אפשרית בועידה הקרובה ברשימתנו המצוינת לכנסת רק תסב לה נזק, לא תועלת. חיבור גדול הוא צו השעה. ניסיתי לקדמו בימים האחרונים במעשה ובשקט, לא בכותרות, מול כל ראשי המפלגות וגורמים נוספים ואם רוצים- ניתן עוד להשיגו. מחנה שנותר מפוצל לרסיסי מפלגות לוקח הימור מסוכן ומיותר על הסיכוי שלו לגדול ולנצח וגם על חיי המפלגה.לא אחראי להשלים עם המצב אלא לפעול לשינויו". בין העונים לציוץ היה חבר מפלגת העבודה לשעבר יאיא פינק, שעבר למפלגתו של ברק.