בחירות 2019 בסכנה? "גם בבחירות הנוכחיות תיתכן מעורבות מצד גורמים זרים, אבל אני מעריך שרובה לא תהיה בהתקפות סייבר אלא בהפצת דיסאינפורמציה". כך אומר גיל שוויד, מנכ"ל חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט, בראיון ל"מעריב".
 
הוא מוסיף: "לשמחתנו או לצערנו, מערכת הבחירות מתנהלת ברובה בצורה ידנית וקשה להשפיע על התוצאות, למרות גורמים שינסו לעשות זאת גם דרך הסייבר. זה יגיע מצד אקטיביסטים המנסים לחבל בכל ממסד. יש מקומות שבהם אנחנו מבקשים לסייע, אבל זה לא במוקד הפעילות שלנו". בתשובה לשאלה על אפשרות למעורבותו הפוליטית בישראל הוסיף שויד: "ממש לא. פונים אלי כל מיני אנשים לשמוע את דעתי בנושאים אקטואליים, אבל הבהרתי שאני לא מתעסק בפוליטיקה וזה חד־משמעי".
 
שוויד אמר: "יש לי אומנם כאזרח המדינה אמירות ציבוריות, אבל כאלה הנוגעות לתחומי החיים השוטפים. כאזרח פרטי אני זכאי ויש לי דעות פוליטיות, אבל בחרתי לשמור אותן לעצמי. אני לא רוצה להשתתף בכנסים עם אסוציאציה פוליטית. אני מקבל הזמנות ומשתדל שלא להגיע".
 

על החברה אמר: "אנחנו בצ'ק פוינט מנהלים חברה שוויונית ופתוחה. מובן שאנחנו נגד אפליה בטח של העדה האתיופית. נציגי כל האוכלוסייה בישראל ומחוץ לה, כולל חרדים, חילונים, אזרחים ממוצא אתיופי ורוסי והרבה מחו"ל עובדים אצלנו. אם תבקר בחדר האוכל שלנו תראה שם את כל סוגי האוכלוסייה".

משרדי צ'ק פוינט. צילום: צ'ק פוינט

 
בתשובה לשאלה מה משמעות שכר המינימום בגובה של 21 אלף דולר לשנה שהוא מקבל, הוסיף מנכ"ל צ'ק פוינט: "הייתי רוצה לעבוד ללא שכר, אבל חשבת החברה התנגדה וטענה שזה בניגוד לחוק. כבר לפני הרבה שנים החלטתי לעבוד ללא שכר כי זה לא הגיוני שאקבל שכר כשיש לי הטבות אחרות. רציתי להוכיח שאני מוכן לעבוד למען החברה ללא שכר, העלאות, או בונוסים".
 
הדוחות הכספיים של צ'ק פוינט לרבעון השני של 2019 הפתיעו גם הפעם לטובה. החברה סיימה את הרבעון במכירות של 488 מיליון דולר, גידול של 4% בהשוואה לתקופה המקבילה. את מחצית 2019 סיימה בהכנסות של 960 מיליון דולר בהשוואה ל־920 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
 
הרווח הרבעוני (על בסיס נון גאפ) ירד ב־3% ל־211 מיליון דולר (1.38 דולר למניה). את מחצית שנת 2019 סיימה החברה ברווח של 417 מיליון דולר לעומת 428 מיליון דולר במחצית 2018.
 
צפי ההכנסות לרבעון הבא הוא 480־500 מיליון דולר, והרווח הצפוי הוא 1.36־1.44 דולר למניה. צ'ק פוינט מתמקדת במודל של מכירת מוצרים ושירותי מודל של מכירת דמי מנוי לשירותי אבטחה. היא השקיעה עד היום 7.5 מיליארד דולר ברכישה חוזרת של מניותיה. ברבעון הנוכחי רכשה 2.8 מיליון מניות בשווי 325 מיליון דולר.
 
עם פרסום הדוחות אמר שויד כי החברה סימנה שני שוקי יעד גדולים המעוניינים בצמיחה - תחום המובייל ותחום ה־IOT (אינטרנט אוף ת'ינגס). החברה מזהירה שתחום המובייל פרוץ כמעט לחלוטין מבחינת אפקטיביות האבטחה. ואכן, מערכת צ'ק פוינט ריסרץ' חשפה במהלך הרבעון לפחות שתי פרצות אבטחה מהותיות. הראשונה הייתה בחברת המשחקים APEX לג'נט, שאפשרה כתוצאה מפרצות במערך האבטחה בשירותי הענן לפרוץ למערכת ולנצל לרעה את השימושים (לחברה 300 מיליון משתמשים).
 
בעיה נוספת נחשפה בתוכנת גוגל פליי בסלולר, בעיקר בהודו ובמזרח אסיה. ניתן היה לחדור למערכת ולשתול פרסומות על פי צורכי גופים מסחריים. 

הראיון המלא מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"