הסכנה בכבישים: וולטר האגלינטר, שפועל יותר מ־40 שנה בענף מערכות הרכב לצמצום ומניעת תאונות דרכים, מתריע: "מדינות רבות, כולל ישראל, לא בשלות למערכות בטיחות אקטיביות בכבישים". האגלינטר הינו הבעלים של חברת הייעוץ ADAS Management Consulting, המייעצת לממשלות שונות ברחבי אירופה, לקוריאה, יפן וארה"ב וגם לחברות שונות בארץ.
 
מאז כניסתן של מערכות ADAS (סיוע מתקדם לנהג) ובקרת שיוט לכבישים לפני כ־20 שנה, ניכר כי מערכות אלו הוכיחו את יעילותן בהצלחה מרובה בהפיכת הכבישים בטוחים, יעילים ונוחים יותר. הפרלמנט האירופי הורה לאחרונה להפוך את המערכות האקטיביות לכלי חובה ומנדטורי ברכבים חדשים שעולים על הכביש החל משנת 2024. למרות זאת, לדברי האגלינטר, טרם הוכנסו הפרמטרים הנדרשים מהיצרנים, ועל כן יש להמשיך בקו הקיים במדינות השונות.
 
לדבריו: "מערכות אקטיביות אומנם בולמות את הרכב באופן עצמאי בעת זיהוי סכנה, אך מערכות פאסיביות, בנוסף להתרעה שהן מספקות לנהג בזמן אמת, מסייעות רבות ומחנכות לנהיגה נכונה וזהירה בכבישים, ובכך מעניקות ערך מוסף משמעותי. זאת בעיקר לאור העובדה שלא הוכח בפועל שמערכות אקטיביות מצמצמות יותר את אחוז התאונות, ועל כן לא יהיה חכם להספיד את השימוש במערכות הפאסיביות בשנים הקרובות".
 

"התראות מקדימות", לדברי האגלינטר, "מתקבלות טוב יותר בקרב הנהג, שכן במערכת האקטיבית האוטומטית מתקיימת בלימת חירום פתאומית, בעוד בפאסיבית יש זמן להיערך ולעכל את הצורך בתיקון על מנת למנוע התנגשות או סטיה מהנתיב. נוסף לכך, מערכת פאסיבית מלמדת את הנהג להיות ערני יותר ולנהוג טוב יותר".