המבדיל בין קודש לחול: "אני לא מוכן ומסרב בתוקף לעשות פופ טהור במלוא מובן המילה, או לעשות משהו שעשו לפניי", מצהיר אמן הברייקדאנס, היוצר והזמר אסף גורן. "אני חייב לעשות את השילוב בין הצלילים שגדלתי עליהם, המסורת, התפילות, בית הכנסת והשכונה, למוזיקה הפופולרית".
 
השילוב שגורן מדבר עליו בא היטב לידי ביטוי בשירו החדש "קום", שיצא בימים אלה. בשיר עושה גורן שימוש ב"חטאנו לפניך" מתפילת יום הכיפורים, ושוזר לתוכו אלמנטים פופיים, מזרחיים וישראליים, שמגדירים את זהותו האישית והאמנותית. "השיר הזה הוא האמת שלי", הוא אומר. "אני שר 'חטאנו לפניך', אבל שורה לפני, אני שר על השכונה שלי ועל אבא שלי - אלוקים. אני מרגיש שלפעמים אני כן חוטא, אבל לא רק אני. כולנו חוטאים ונמשכים לכסף, לתהילה, לזוהר וכל הדברים שהם לא באמת חשובים. מה שבאמת חשוב זה המשפחה, הארץ ואלוקים. השיר בא להדגיש זאת בדרך אמנותית ומקורית, שהיא קצת שנויה במחלוקת מבחינת השילוב בין קודש לחול". 
 
אתה דתי?

"אני מסורתי, עושה קידוש, שומר כשרות, אבל אני לא רוצה להיכנס להגדרות בדת, כי אם אכנס להגדרה, או מסגרת מגבילה כלשהי, אאבד את הזהות היהודית שלי. חשוב לי להיות נאמן לעצמי ולמסורת היהודית שעליה גדלתי".
 
כחלק מהזיקה לדת, מופיע גורן כשלגופו ציצית וטלית. כך גם בקליפ לשיר החדש, שבו השתתפו, חוץ מבת זוגו הטרייה והנוצצת, השחקנית שירן סנדל, גם בני משפחתו - סבתו מלכה, אמו רחלי, אביו אמיר, בת דודתו נטע ואחיותיו, עומר, נועם טל. "מבחינתי זה ברור מאליו שהמשפחה תשתתף בקליפ", מסביר גורן. "כשאני כותב שאני 'מדבר עליה' ו'מת עליה', הכוונה היא למדינה. כשהייתי בחו"ל, ייצגתי את המדינה וצעקתי 'ישראל' בהופעות. אבל מי שמייצגות הכי טוב את המדינה אלו סבתא שלי והמשפחה שלי".
 
חשבתי שהכוונה לשירן.
"זה כי אנחנו בעולם של צהוב, אבל אני גם מת, כמובן, על שירן".
 
נדמה שאתה שומר בקנאות על חייך הפרטיים.
"כן, אני מעדיף לשמור משהו קצת לעצמי. זה מינימום הפרטיות שאני רוצה".
 
גורן (27), במקור מפתח תקווה וכיום מתגורר ביפו, פרץ לראשונה לתודעה הציבורית ב־2012, כשהשתתף בריאליטי "TLV עושים את תל אביב". בשנים האחרונות גר בלוס אנג'לס, שם ניסה להצליח כרקדן וכמוזיקאי. במקביל הספיק להוציא שני אלבומים לועזיים שעלו ישירות ליוטיוב. "היום אני הרבה יותר מגובש", הוא אומר. "האלבומים היו ניסיוניים ואני אוהב אותם, אבל היום יש סביבי צוות מקצועי וממוקד, שעוזר לי לעשות את זה כמו שצריך".
 


בארצות הברית השתתף גורן בתוכניות ריאליטי למיניהן, כמו גם בקליפים של אמנים שונים, בהם בריטני ספירס וג'ייסון דרולו. לפני כשנה חזר לישראל והשתתף בתוכנית הריאליטי "האח הגדול VIP", שבה זכה במקום הראשון. "הזכייה ב'אח הגדול VIP' זה לא משהו שהייתי רוצה לשכוח", הוא אומר. "אדרבא. אני גאה בזה מאוד. זו זכות. אני גם אעשה הרבה ריאליטי בעתיד. בקרוב תוכלו לראות אותי ב'נינג'ה ישראל VIP', אבל זה לא ייקח ממני את המקום כמוזיקאי. אני רוצה לגרום לאנשים להרגיש משהו בעזרת המוזיקה שלי. אני תמיד משתדל להיות נאמן לעצמי. לא לוותר לקשיים, ולא לתת לכישלונות הזמניים בחיים, להשפיע עלי".
 
אחרי הזכייה ב"האח", שחרר גורן את שירו העברי הראשון, "אוי ואבוי לי", שזכה להצלחה ברדיו וברשתות החברתיות. "קום" הוא הסינגל השני בעברית. "אני מתייעץ עם קהל העוקבים שלי, איזה שיר הם רוצים לשמוע ואיזו עטיפת סינגל הם רוצים לראות. הקשר איתם מאוד חשוב לי", חושף גורן. "לפני הכל, חשוב לי כאמן להיות ייחודי ולא 'עוד אמן'".
 
איך אתה ממנף את הפרסום האדיר שקיבלת?
"להפיץ טוב לאנשים. לפרגן לכולם בלי שום אינטרס. לאהוב את כולם. אלו ערכים שמאוד חשובים לי".

יש איזה פרויקט חדש בדרך?
"אני לא יכול לגלות יותר מדי, רק ארמוז שבקרוב, בעזרת השם, יצא שיתוף פעולה מוזיקלי שלי עם אחד הזמרים המפורסמים ביותר בעולם".