לפני חצי שנה החלטתי לבחור באורח חיים טבעוני. כיום אני תוהה אם עלי ליטול טבליות של ויטמין B12. מה דעתך? 
“לוויטמין B12 יש תפקיד מאוד משמעותי בייצור כדוריות הדם שלנו. הוא אחראי לבניית החומר הגנטי והחלבונים בגוף ומסייע מאוד גם לתפקוד מערכת העצבים. הדרך הטובה ביותר ליהנות מהיתרונות של הוויטמין היא באמצעות אכילת מזונות שמקורם מהחי כמו בשר, דגים, ביצים ומוצרי חלב. בנוסף עלי לציין כי ישנם כל מיני מוצרים המועשרים בוויטמין B12 כמו דגני בוקר מסוימים, חטיפים ואפילו בחלק קטן מהשניצלים הצמחיים. בגופנו קיימים מחסנים של ויטמין B12 שיכולים להספיק לנו לכמה שנים. יחד עם זאת, חשוב שנזכור שישנן אוכלוסיות רבות שנמצאות בסיכון לסבול ממחסור בוויטמין. למשל אנשים שלא צורכים בכלל מזון מן החי, כאלה שעברו ניתוח שרוול ולעתים מתקשים לספוג את הוויטמין כמו שצריך. רמות נמוכות של B12 גורמות להופעת אנמיה וחולשה. לעתים קרובות נגלה שאפילו מתפתחים דיכאון, בעיות זיכרון, נשירת שיער ואפילו עיכוב הרזיה בזמן תהליך דיאטה, זאת משום שהגוף לא שורף הרבה קלוריות. אם מגלים רמות נמוכות בבדיקת דם, אני מאוד ממליצה לקחת טבליות של B12 למציצה מתחת ללשון. במקרים קיצוניים של חוסר נותנים לאנשים זריקות של B12 ישירות לגוף”.
אני נמצא בתהליך ירידה במשקל כמה חודשים. כדי לחסוך בקלוריות החלטתי לשתות חלב 1% שומן שלצערי ממש לא טעים לי. עד כמה לדעתך זה יהיה משמעותי אם אחזור לשתות חלב עם 3%? 

“רבים חושבים שאם יעברו משתיית חלב עם 3% שומן לשתיית חלב עם 1% הם יחסכו קלוריות. ובכן, ההבדל ביניהם הוא של בקושי 20 קלוריות ל־100 גרם, כחצי כוס. אני באופן אישי חושבת שלא צריך להתפשר על הטעם, מה גם שחשוב שנסתכל על הנתונים מבחינה בריאותית - בחלב עם 1% שומן שאינו מועשר יש גם הרבה פחות ויטמינים ביחס לשאר”. 
מאז שאני זוכר את עצמי אני לא אוהב לאכול ארוחת בוקר. כשהייתי ילד אמא שלי ממש הכריחה אותי לאכול, ותמיד התנגדתי. זה נראה לי פשוט מיותר. האם לדעתך הימנעות מארוחת בוקר לאורך זמן עלולה להשפיע על מצבי הבריאותי? 
“אין עוררין על כך שארוחת הבוקר היא הארוחה הכי חשובה ומשמעותית ביום. רבים טוענים שהיא מפעילה את המטבוליזם של הגוף ובזכותה שורפים יותר קלוריות במשך היום. בו זמנית אני תמיד אומרת שאנשים צריכים להקשיב לגוף ולאכול רק כשהם רעבים. אין טעם לדחוס לקיבה מזון כשלא רעבים. לאחרונה נערך מחקר שנבדק בו קצב שריפת הקלוריות היומי באנשים שלא עושים הרבה פעילות גופנית. בשבוע הראשון בדקו נבדקים שלא אוכלים ארוחת בוקר. שבוע אחר כך בדקו אנשים שכן אוכלים. התוצאות הראו שדילוג על ארוחת הבוקר לא השפיע על כמות הקלוריות שהגוף שורף. לגבי השפעת ארוחת הבוקר על רמות הסוכר בדם, המחקרים סותרים ואין תוצאות חד־משמעיות, ולכן לדעתי זה לא פוגע בבריאות שלך”.
בכל בוקר בעלי שותה כוס מיץ רימונים. מה דעתך על הרגל זה? 
“הרימונים עשירים מאוד בסוגים שונים של נוגדי חמצון ויכולים להפחית את הסיכון לסרטן ומחלות לב ובמקרים מסוימים אפילו לסוכרת. חשוב לי לציין שנוגדי חמצון כאלה ואחרים נמצאים בכל הפירות והירקות הטריים, כמו גם ביין אדום. כדאי מאוד לגוון את צריכת הפירות והירקות היומית על מנת שהגוף שלנו יזכה לקבל מגוון רחב של חומרים פעילים. למרות היתרונות הבריאותיים, חשוב מאוד להיזהר עם כמויות של מיץ הרימונים, משום שהוא מכיל כשש כפיות סוכר בכוס קטנה של 200 מ”ל. עוד כדאי לזכור שכמות נוגדי החמצון במיץ הקנוי הולכת ויורדת עם הזמן. במיץ רימונים שהרגע נסחט הכמות הגדולה ביותר”.