קורס ראשון מסוגו, הממומן על ידי משרד הרווחה ומערך הסייבר הלאומי, ושמטרתו ללמד אנשים עם מוגבלויות לטפח קריירה בתחום הגנת הסייבר, נפתח השבוע במכללת שיא סקיוריטי. 16 משתתפים על הרצף האוטיסטי מגיל 21 ומעלה נבחרו מתוך עשרות למחזור הראשון על ידי המרצה הראשי בקורס יקי בן ניסן, מנהל תחום ומרצה בכיר במכללה. 
 
הקורס, שיימשך כחצי שנה, הוא יוזמה של מערך הסייבר הלאומי, מנכ"ל חברת הסייבר קונפידנס רם לוי, מיזם הפייסבוק והלינקדין "סיכוי שווה" וארגון אלאור, ובמימון משרד העבודה והרווחה. הקורס יאפשר הכשרה תיאורטית במכללה, והכשרה מעשית, שתלווה במנטורים מטעם חברות שנרתמו למהלך כגון פייסבוק, בנק הפועלים, דיסקונט, יבמ ישראל, קונפידנס וחברת החשמל.
 
לאחר הקורס צפויים המועמדים לעבור מבחן הסמכה של מערך הסייבר הלאומי, ואם יעברו, יקבלו תעודת הסמכה לתחום הגנת הסייבר וייקלטו כעובדים בארגון שליווה אותם. איתור המועמדים נעשה על ידי "סיכוי שווה" וארגון אלאור ורוכז על ידי תמי דורסט. אבי וייסמן, מנכ"ל שיא סקיוריטי: "חלק ניכר ממי שמוגדרים כ'בעלי מוגבלויות' הם בעלי יכולות תפקודיות גבוהות, ולעתים הם גם בעלי כישורים גבוהים מהנורמה בחלק מהתפקודים היומיומיים הטיפוסיים".

צילום: סיכוי שווה
צילום: סיכוי שווה


לדברי אריאל חובב, ראש מחלקת אסדרת מקצועות במערך הסייבר הלאומי: "כשבוגרי הקורס ישתלבו בשוק העבודה, נצליח לסגור מעגל שלם של תרומה לקהילה, הגברת הפריון במשק וחיזוק עמידות בתחום הסייבר במשק הישראלי".

אורן הלמן, מייסד מיזם הפייסבוק והלינקדין "סיכוי שווה", שהיה שותף מלא להכנת הקורס וגיוס המועמדים והמעסיקים, והינו אב לילדה עם צרכים מיוחדים, בירך בפתיחת הקורס ואמר: "להכניס לעולם הסייבר אנשים עם מוגבלות – קוגניטיבית, נפשית, פיזית או על הרצף האוטיסטי – זו פשוט מהפכה. האנשים הללו, בזכות המוגבלות שלהם, מביאים איתם נקודות ראות שונות ומגוונות, אחרות - וזה בדיוק מה שסייבר צריך: חשיבה מחוץ לקופסה".