בית המשפט המחוזי בלוד האריך היום (חמישי) את מעצרה של המטפלת המואשמת בהתעללות, כרמל מעודה, עד לדיון הבא בעניינה. בפתח הדיון קראו הורים לילדים שנפגעו על ידה קריאות גנאי וקראו לה להסתכל להם בעיניים. גם עורך דינה, אפרים דמרי, "זכה" למתקפה מהורי הילדים, שקראו לעברו "שקרן, נוכל. יש לך ילדים בבית - תסתכל עליהם לפני שאתה הולך לישון. תתבייש. כיפה יש לך על הראש".



בסביבתה של כרמל מעודה אומרים כי היא מטופלת בכדורים, נמצאת בתא מבודד וכי מצבה הנפשי והגופני אינו טוב. "היא לא מדברת מילה על האירועים. היא לא מרגישה טוב", נמסר. כמו כן, עורך דין אפרים דמרי ביקש מבית המשפט לשלוח אותה להסתכלות, כאשר הוא טוען בבקשתו כי היא לא בקו הבריאות הנפשית. כפי שנחשף במעריב לראשונה, מעודה נמצאת בתא נפרד, כסוהרות עוכבות אחריה בכל שעות היממה, זאת בשל החשש כי תפגע בעצמה.

בא כוחן של המשפחות, עו"ד בנימין מלכא מסר ״ההגנה מתפתלת, נוכח האישומים החמורים והקשים מנשוא, וטוענת טענות סרק. לא היה ספק שיהיה ניסיון של ההגנה לטעון לאי שפיות בעת ביצוע המעשים הנוראיים. מקווה שתמצא כמי שהייתה כשירה בעת ביצוע המעשים וכמובן, כשירה לעמוד לדין. לצערי, מצד סנגורה של הנאשמת, הושמעו בתקשורת טענות ולפיהן ההורים ידעו, בצורה זו אחרת, על זה רוצה לומר כי לא היו הדברים מעולם, שקר וכזב וחבל שדברים אלה נאמרו או נכתבו".



ניקול דניאל חגבי, אימם של שני פעוטות שהיו בגן אמרה כי "הניסיון של ההגנה להציג אותנו כמי שידעו על המתחולל הוא - ניסיון ציני ועצוב, בשביל להסתיר את הסדיזם, והאכזריות שהייתה בכרמל".




עו"ד דמרי אמר לחדשות 13 לפני הדיון, כי בכוונתו להתייחס למצבה הנפשי של מעודה: "היא כשירה לעמוד לדין - אבל בזמן ביצוע המעשה, לא הייתה מודעת למעשיה".





לפני שבועיים וחצי הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד מעודה, בגין 18 אישומים הכוללים עבירות של התעללות בקטין או חסר ישע ותקיפת קטין או חסר ישע. מעודה אמרה בחקירה אחרי שהראו לה את הסרטונים המפלילים: "היה לי יום שחור, הייתי שטן"



על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד איריס פיקר סגל, הייתה הנאשמת הבעלים ומנהלת גן משפחתון "בייבי לאו" בראש העין, המיועד לתינוקות ולפעוטות בין הגילאים 3 חודשים עד 3 שנים.



במהלך התקופה זו, בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתה בגן, תקפה הנאשמת 11 תינוקות ופעוטות בגן הילדים, בכך שכיסתה ראשם של הקטינים בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה; קשרה ידי קטין באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, הרימה קטינים באמצעות אחיזה בכוח בזרוע, הניפה אותם באוויר והכל עד להטחתם ברצפה, טלטלה תינוקות; העמידה פעוטות עם הפנים אל הקיר, לעתים, למשך מספר שעות, הצליפה בקטינים באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה ראשם של פעוטות לאחור תוך חסימת אפם ופיהם, עד שהתגלעו קשיי נשימה. באחד המקרים הכריחה קטין לאכול תכולת צלחת לתוכה הקיא.