לאחר ההודעה הבוקר על האיחוד בגוש השמאל, יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, חברת הכנסת סתיו שפיר ורה״מ לשעבר ויו״ר ׳ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, מסרו הערב (חמישי) הצהרות משותפות בבית העיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב.



יו"ר מרצ הורוביץ אמר בדבריו כי "אנחנו יוצאים היום לדרך שתוביל בעוד חודש וחצי לחילופי שלטון במדינת ישראל ולשינוי חברתי כבר במערכת הבחירות הקודמת קראתי לחיבור השמאל וזה מה שקורה עכשיו כוח גדול וחזק רץ יחד לבחירות המחנה הדמוקרטי שהקמנו מבטא משאת נפש של ציבור ענק מול השחיתות גזענות כיבוש פערים הציבור כמהה לשיוויון חופש ושלום".



"השמאל הישראלי חזר להיות גורם חזק גדול אטרקטיבי ומשפיע. נגמר עידן החנופה לימין. הציבור רואה שהמדינה מתפרקת מהאחריות כלפיו, הערכים שלהם תחת מתקפה. כולם סובלים מפגיעה בחופש ובשיוויון. אנחנו לעומת זאת מובילים סדר יום דמוקרטי, שיוויוני חד וברור. אלטרנטיבה לגזענות ולכפייה", הוסיף הורוביץ ופנה לראש הממשלה: "רוצה להגיד לנתניהו ושותפיו - זמנכם עבר, נמאס מכם. ב17 בספטמבר אתם תלכו הביתה".



צילום: אבשלום ששוני



סתיו שפיר, שהודיעה על הבוקר על פרישתה ממפלגת העבודה, אמרה בדבריה: "שותפי מייצגים את מרכיבי המחיר הדמוקרטי. מחויבות מרצ לזכויות אדם ולאזרח הקטן וזו של אהוד ברק לביטחון המדינה וביצור מעמדה הבינלאומי והבטחת חוזקה. עשינו בחירות לא פשוטות. העבודה היא הבית האידיאולוגי שלי. נבחרתי בה במקום השני ויכולתי לנוח על זרי ההישגים ולהמתין בנחת, אבל הבית והשכונה בוערים, המדינה בוערת. כשהבית בוער יוצאים ביחד כדי לכבות את השריפה ואז בונים אותו מחדש".



ברק: "אני מקווה שזהו צעד ראשון בדרך לאיחודים נוספים"



אהוד ברק, שימוקם במקום ה-10 ברשימה המאוחדת, אמר כי הוא מקווה שהמהלך הוא צעד ראשון בדרך לאיחודים נוספים. "המחנה הדמוקרטי הוא כוח חדש ומאוחד שיוביל תנופה תקווה ושינוי והוא צעד בראשון במסע להחזרת ישראל למסלול להחלפת נתניהו והבטחת העתיד והביטחון של מדינה ציונית יהודית ודמוקרטית. זהו צעד ראשון, אני מקווה, בדרך לאיחודים נוספים. אחרי שנים שמוביל אותנו משטר נתניהו בפסיביות, פסימיות, חרדתיות, קורבניות, שיסוי איש ברעהו, הסתה והפקרת אזרחים. אנחנו מקיימים ומקימים את האיחוד שיילחם בחדות בתנופה ואומץ להחזיר את התקווה ברוח הכרזת העצמאות", אמר ברק, "יש לי אמונה באנשים שנמצאים כאן במחנה שיגדל ויילך שאיחדנו בתקווה שנותנים היום לכל ילד וילדה בישראל. תהיה לכם הזדמנות שווה במדינה שלכם, במדינה שבה המנהיגות משרתת את העם ולא להיפך".



צילום: אבשלום ששוני



כזכור, מרצ וישראל דמוקרטית הודיעו היום כי יתמודדו במסגרת רשימה מאוחדת בבחירות הקרובות, תחת השם "המחנה הדמוקרטי". את הרשימה החדשה יוביל הורוביץ, ובמקום השני תמוקם שפיר שהחליטה לעזוב את מפלגת העבודה.



אהוד ברק בחר לעמוד במקום ה-10 ברשימה וויתר על דרישתו לקבל תיק בכיר, בעוד ששאר חברי מפלגתו ישובצו במקומות 3, 7, 9 , 14 ו-15.