"חיסולו של בן סוטחי גורם למשטרה לעשות חישוב מסלול מחדש", כך אמר היום (חמישי) גורם המעורה בפרטי חיסולם במקסיקו של סוטחי, עבריין בכיר שהשתחרר רק לפני כחצי שנה מהכלא הישראלי, ויד ימינו אלון אזולאי, עבריין מוכר מבת ים. לדברי הגורם, "למשטרת ישראל יש קשר צמוד, הבנות ותקשורת מצוינת עם המשטרה במקסיקו, וכראייה לכך ניתן לציין את הסגרתו השבוע לארץ של העבריין הנמלט ארז אקרשבסקי, אותו סוטחי מכיר היטב". במשטרה מחכים לפרטים ולממצאים אודות החיסול שיעבירו בימים הקרובים חוקרי הירי הקטלני במקסיקו, תוך ידיעה והבנה שהחיסול הכפול הזה ישפיע על מפת הפשיעה בישראל ועל מה שמכונה "פיגועים פליליים בין עבריינים".



"כשיש חיסול של עבריין בכיר כמו סוטחי, אין אפילו ספק שיחסי הכוחות משתנים מבחינת ארגוני הפשיעה והיריבויות", הוסיף הגורם, "המשטרה לא תיתן לדברים כאלה לחמוק ממנה או להתרחש מתחת לרדאר. ברור שיתחילו תזוזות כשעבריינים יחפשו לעבור לארגונים או קבוצות בעלי השפעה גדולה יותר".


סוטחי מוכר בישראל כעבריין שהיה "פתוח", כלומר מסוכסך קשות, עם לא מעט אויבים. "היו לו יריבים שחיפשו את מותו גם מעבר לאותם סכסוכים גלויים וידועים לציבור הרחב בפרסומים בכלי התקשורת" אומרים גורמים בעולם הפשע.



עם היוודע דבר הרצח שב ועלה הקשר של סוטחי עם אקרשבסקי, שהחל כשהשניים שהיו עדיין אסירים נמלטו יחד מהארץ ב–2001 בזהויות בדויות. "אבל מאז סוטחי חזר לישראל, ריצה עונש מאסר ממושך על חלקו ברצח אילן אסלן, אחיו של העבריין המפורסם יחזקאל אסלן שחוסל אף הוא כמה שנים לפני כן. לפני כחצי שנה סוטחי השתחרר מהכלא ובחר לחזור לדרום אמריקה לפני מספר חודשים" אומרים גורמים המעורים בפרטים שאף מוסיפים: "הוא ידע היטב שהאדמה מתחת לרגליו בוערת וידע היטב שמכל נקודה אפשרית כמעט הוא יוכל להיפגע. גם במשטרה ידעו ששנות המאסר שריצה לא הובילו ל'חזרתו בתשובה' ושהוא ממשיך בנוהל החיים העברייני שלו".



סוטחי, שהסכסוך המוכר והידוע שלו היה עם ארגון הפשע של האחים מוסלי, סכסוך שנגרר כבר שנים ארוכות עוד מתקופת נעוריהם בשכונת כפר שלם בדרום תל אביב, חבר אל העבריין בן כהן, בעוד שאל הארגון של מוסלי חבר העבריין ערן חייא, בנו של העבריין הוותיק איתן חייא המרצה עונש מאסר. אלא, שסוטחי כאמור, השתחרר מהכלא וירד למקסיקו, בעוד שחייא ומוסלי שוהים בגזרה אחרת על הגלובוס.



מחקירה ראשונית של הרשויות במקסיקו עולה כי סוטחי ואזולאי ישבו בשולחן אחד, ואילו היורים, גבר ואישה, ישבו בשולחן נוסף. אחרי שהזמינו משקאות, לפתע קמו האישה והגבר מהשולחן, התקרבו לשולחן בו היו שני הישראלים וירו בהם באקדח. על פי דיווחים במקסיקו, האישה נעצרה במקום על ידי אנשי ביטחון שהיו במקום, אולם שותפה למעשה הצליח להימלט. בחקירתה אמרה כי עשתה זאת בגלל "בגידה ותשוקה", ככל הנראה קוד עברייני לרצח על רקע בגידה בעולם העברייני במקסיקו. גורם במשרד החוץ ציין כי אחד משני הנפגעים מת במקום ואילו השני הובהל לבית החולים, שם נפטר מפצעיו על שולחן הניתוחים.



"הפרסומים בתקשורת במקסיקו על מחסלת שלכאורה ראתה את בן זוגה סוטבי בוגד בה עם אחרת באותה מסעדה הם מעין בדיחה ולא מעבר", אמרו אותם גורמים, "יש מרחק שנות אור בין בגידה בין בני זוג לבין רצח. פה אנחנו מדברים על מישהי שנכנסת עם פיאה נוכרית, לפחות עוד מעורב נוסף וכמה כלי נשק, ומבצעת ירי מטווח קצר דווקא לעברם של שתי דמויות מוכרים בעולם הפשע בישראל. זו לא בגידה רומנטית, זו בגידה באינטליגנציה של האנשים".


אותם גורמים מציינים שסוטחי ואזולאי נורו מטווח אפס ממש מירי שבוצע ככל הנראה ממספר כלי נשק, כך שההערכה הסבירה היא שמדובר בחיסול מתוכנן לפחות לגבי אחד מהם, סוטחי. לגבי אזולאי ייתכן שהוא חוסל במסגרת מה שנקרא "העלמת ראיות", מאחר והיה עד לחיסול.