יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הודיע הערב (חמישי) שהפלסטינים יפסיקו לעבוד לפי ההסכמים עם ישראל, בעקבות הריסת הבתים בוואדי חומוס בצור באהר ולכן תוקם ועדה ליישום ההחלטה של המועצה המרכזית של אש"ף. יועצו עומר אל-גול, הבהיר כי "דברי הנשיא עבאס כוללים גם את התיאום הביטחוני", ואילו הפלגים הפלסטינים בירכו על ההחלטה.
העימותים בפינוי. צילום: רשתות ערביות
אבו מאזן הוסיף שהחל ממחר תחל הרשות בנקיטת צעדים ממשיים בנושא. בישיבת ההנהגה שכינס ברמאללה, הוא הגדיר את הריסת הבתים "טיהור אתני ופשע נגד האנושות". "לא ניכנע לתכתיבים ולמדיניות הכיבוש הבלתי לגיטימי בעיקר בירושלים", הוסיף יו"ר הרשות. "ידינו היו מושטות לשלום הצודק, הכולל ובר-קיימא, אך אי אפשר להיכנע לכיבוש. אין שלום, ביטחון ויציבות באזור בלי שהעם שלנו יקבל את כל זכויותיו, סיום הכיבוש והקמת מדינתנו העצמאית".
הוא התייחס ל"עסקת המאה" ושב ואמר, כי "פלסטין וירושלים אינן למכירה או למקח וממכר, והן לא עסקת נדל"ן של חברת נדל"ן. לא נתנו לאיש מנדט לדבר בשם מדינת פלסטין ורק אש"ף כנציגו הלגיטימי והיחיד של העם הפלסטיני ואין לו שותף". אבו מאזן פנה לחמאס, והדגיש כי זו העת ליישם את הסכם קהיר 2017. "ידי מושטת לפיוס וזו העת להיות רציניים יותר", הוסיף.