19 שנה חלפו מאז אותו הלילה בו צה"ל נסוג מדרום לבנון, וסימן את סיומה של תקופה. פרשננו הצבאי טל לב רם, ששירת באותה התקופה כקצין בחטיבת הנח"ל, שוחח עם העיתונאי חיים הר זהב, על התקופה שמכונה על ידי רבים כ"מלחמה האבודה". הר זהב עתיד לפרסם בקרוב ספר על הלחימה בפרק הזמן שבין סיום מלחמת לבנון הראשונה לנסיגה בשנת 2000, בה צה"ל פעל בדרום לבנון בעיקר אל מול ארגון חיזבאללה. הר זהב ששירת כלוחם בגדוד 931 ולב רם חלקו את הזכרונות מאותה התקופה שהיתה מלאה באירועים מרכזיים בהוויה הישראלית - מאסון המסוקים עד ההיתקלויות של חטיבות החי"ר השונות, לצד שגרת הלחימה והמארבים הלייליים וכן שאלת נחיצותם במבט לאחור.
הר זהב ראיין בספרו עשרות רבות של אנשים שלחמו ופיקדו על גדודי צבא באותן השנים בלבנון, כאשר בשלהי שנות ה-90 החל להתלהט ויכוח ציבורי בישראל בנושא הנחיצות המבצעית והצדקת השהייה באזור לצד השאלה האם יש לה מטרות. העיתונאי שחקר את האירוע לעומק דרך הסיפורים, הדוגמאות והאירועים המרכזיים, שיתף את לב רם בפודקסט המיוחד של 103FM במורכבות והקושי של הקצונה הבכירה בצה"ל לזהות באותן השנים שלמעשה מבחינה מבצעית לא נותרה הצדקה להשארת צה"ל בדרום לבנון. 

בשלהי שנות ה-90 צפו ועלו בישראל ויכוחים רבים בנושא, וכן תגובות הצבא לארגון ארבע אמהות, שהובילו את הקו לנסיגה מלבנון. מעבר לנקודות הללו, השניים הסכימו בשיחה כי אחת הבעיות והחובות כלפי המשפחות השכולות ומי שנלחמו שם שנים, היא שהתקופה הזו לא זכתה להכרה כתקופת לחימה כפי שהיתה צריכה להיות מוגדרת אלא הודחקה. עם זאת, רבים ממי שנלחמו שם ואיבדו חברים ומשפחה בקרבות, זוכרים את התקופה כחקוקה בליבם בצורה משמעותית. "כשהיינו מסתכלים על תמונת המחזור בבית הספר ידענו שחלק מהתלמידים כבר לא יהיו בין החיים. בוודאות", סיכם הר זהב והגדיר את התקופה כ"זו חוויה שהושלכה לפח האשפה של ההיסטוריה".