שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר, ערך בשבוע שעבר נסיעה חשאית לאלסקה - כך דווח הערב (שישי) בחדשות 13. על פי הדיווח, המסתמך על פקידים ישראלים בכירים המעורים בפרטים, במוקד הביקור עמדו הקשרים הביטחוניים האסטרטגים בין ישראל לארה"ב נגד איראן. הפקידים הבכירים טענו כי זו לא הייתה עוד נסיעה לאחת ממדינות ארה"ב, כפי שדרמר מרבה לעשות, אלא ביקור חשוב ודרמטי, שבו נדון שיתוף הפעולה בין ישראל לארה"ב בסוגייה האיראנית. על פי הדיווח, כל פרטי הביקור אסורים לפרסום, וצפויים להיוודע בימים הקרובים ככל הנראה.
במהלך הלילה חשף בכיר אמריקאי בראיון לפוקס ניוז כי איראן ביצעה ניסוי טילים, ושיגרה טיל מסוג שיהאב 3 למרחק של כ-1,000 קילומטר, על פי הבכיר, הניסוי התבצע סמוך לטהרן, בירת הרפובליקה האסלאמית. הבכיר העריך כי הניסוי היה חלק ממאמצי איראן לשפר את הדיוק וטווח הטילים שלה, והצהרתו עמדה מנגד לתשובות הקודמות של הממשל האמריקאי שלא אישרו ולא הכחישו את הדיווחים על השיגור.
השיגור בא על רקע המתיחות הגוברת במפרץ הפרסי בחודש האחרון, לאחר שאיראן הפילה מל"ט אמריקאי שהתקרב לשטחה, ובתגובה לכך ארה"ב טוענת כי היא הפילה שני מל"טים איראניים שהתקרבו לספינות אמריקאיות במי המפרץ הפרסי, דיווח שהאיראנים הכחישו. עם זאת, בארה"ב מנסים למצוא גם נתיב הידברות עם איראן, כאשר מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, אמר כי הוא יהיה מוכן להגיע לאיראן אם יהיה צורך בכך. "אם יהיה צורך, אשמח להגיע לשם, אשמח להזדמנות לדבר באופן ישיר עם העם האיראני", אמר פומפאו.