כמה אנשים אתם מכירים שהם כמו עוף החול - ככל שהם נכשלים זה רק נותן להם מוטיבציה לנסות שוב ושוב, ולהצליח. כזו היא איילת שקד, שרת המשפטים לשעבר שלנו. שקד, שהקימה עם בן בריתה בבחירות האחרונות את מפלגת "הימין החדש", לא צלחה את אחוז החסימה. השבוע, היא חזרה בסערה למרכז המגרש הפוליטי, כשהיא מחיה את "הימין החדש", רק שהפעם היא עומדת בראש המפלגה, ולא בהנהגה משותפת. ועל כך בחרנו אותה להיות "אשת השבוע" שלנו.

"שקד היא כתב חידה", אומר אבישי גרינצייג, כתב "מעריב" לענייני משפט, "מצד אחד היא פופולרית, ומצד שני לא הביאה את הסחורה. אבל הציבור סלח ושכח. העם לא רצה לאבד את הדמות הזו".

מדוע היא נבחרה להוביל את הימין החדש, ולא בנט?
"במהלך מערכת הבחירות הקודמת אילת נשארה מאחור, ובפועל והוא קבע את האסטרטגיה. אבל האסטרטגיה נכשלה, ועכשיו הוא רוצה למחוק את הכישלון. עכשיו זה יהיה משהו אחר: הפופולריות שלה גבוהה יותר משלו, והמחנה הלאומי לא כועס עליה כי היא לא דתייה".

אילו תכונות אישיות צריך כדי להצליח לחזור למגרש הפוליטי אחרי כישלון?

"צריך עקשנות, רצון לתרום, למרות שיש לשקד הרבה דברים והצעות בחוץ, צריך גם ענווה ותחושת שליחות". 

איילת שקד. צילום: אבשלום ששוני

 
שרת המשפטים לשעבר ויו"ר הימין החדש גדלה בשכונת בבלי שבצפון תל אביב, וכבר כילדה היא הייתה מדריכה ורשג"דית בתנועת הצופים. בצבא היא שירתה כמש"קית חינוך בגדוד 12 ובסיירת של חטיבת גולני, והתואר האקדמי שלה רכשה באוניברסיטת תל אביב, בהנדסת חשמל ובמדעי המחשב. 
 
מה הפך את שקד למי שהיא היום?
"שקד היא אשת הבריתות וההסכמים. לא אולטימטומים ולא פיצוצים. כך היא ניהלה את משרד המשפטים, באמצעות כריתת בריתות במשרד כמו עם אפי נוה, שזו הברית המפורסמת ביותר שהיא כרתה,  וכך היא הצליחה לצאת עם ההישגים הכי גדולים במשרד עד היום."

איזה מן בנאדם היא?
"היא מאוד חמה ואנושית, ומתייחסת בתשומת לב רבה לפעילים. היא בנאדם של אנשים".
 
מה אתה צופה לה בעתיד?
"בעתיד קשה לדעת, להיות רוה"מ היא תוכל להיות רק מהליכוד, ולא מימינה לו. אם היא תצליח להתברג בליכוד. הסיכויים שלה להיות רוה"מ לא נמוכים בכלל".