1. חד"ש, תע"ל ורע"מ הסכימו על איחוד מחדש, בל"ד תחליט אם תצטרף בראשון: הרשימות הערביות, חד"ש, תע"ל ורע"מ הודיעו היום (שבת) כי הן סיכמו על הקמה מחודשת של הרשימה המשותפת, כפי שהוקמה בבחירות 2015, ואף הודיעו על ההסכמות בנוגע לשיבוץ חברי המפלגות ברשימה, שבראשה יעמוד חבר הכנסת איימן עודה מחד"ש. בציבור הערבי מקווים כי הריצה המשותפת, לאחר שבבחירות 2019 רצו המפלגות הערביות בשתי רשימות נפרדות, תעודד את הציבור הערבי לצאת ולהצביע, וזאת לאחר שבבחירות 2015, קיבלה הרשימה המשותפת 13 מנדטים, לעומת 10 מנדטים שקיבלו חד"ש-תע"ל ורע"מ-בל"ד בבחירות האחרונות.



מפלגת בל"ד, שגם היא הייתה חלק מהרשימה המשותפת ב-2015 צפוייה להכריע מחר האם להצטרף לאיחוד, לרוץ בנפרד, או שמא שלא להתמודד לכנסת כלל. בבל"ד גם הביעו אכזבה מהודעת שאר המפלגות מהמהלך עוד לפני שבבל"ד הודיעו על עמדתם בנוגע לאיחוד ואמרו כי ביקשו מהשותפות לרשימה הערבית לדחות את מסיבת העיתונאים עד לדיון בוועד המרכזי של המפלגה בנוגע להצטרפותה, אך שבקשתם נענתה בשלילה. "הוועד המרכזי ידון מחר בהתפתחויות האחרונות ויכריע בעניין הרשימה המשותפת. ביקשנו לדחות את מסיבת העיתונאים אך נענינו בסירוב", נמסר מבל"ד.



יעמוד בראש הרשימה. איימן עודה, צילום: אבשלום ששוני
יעמוד בראש הרשימה. איימן עודה, צילום: אבשלום ששוני



2. נסיעה חשאית ודרמטית: שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר ערך בשבוע שעבר ביקור חשאי באלסקה, כך דווח אתמול בחדשות 13. על פי פקידים ישראלים בכירים המעורים בפרט הביקור, במוקדו עמדו הקשרים הביטחוניים האסטרטגים בין ישראל לארה"ב נגד איראן, והם הגדירו אותו כביקור חשוב ודרמטי, שבו נדון שיתוף הפעולה בין ישראל לארצות הברית בסוגיה האיראנית.



במקביל לכך, התייחסה איראן לניסוי הטילים שערכה בלילה שבין חמישי לשישי, והגדירה אותו כחלק מצורכי ההגנה של הרפובליקה האסלאמית. "איראן לא צריכה את הרשות של אף כוח בעולם כדי להגן על עצמה", אמר גורם בכיר בצבא איראן לסוכנות הידיעות פארס האיראנית, תוך שהוא מדגיש כי "ניסויי הטילים לא מיועדים נגד אף מדינה.



על הכוונת של דרמר? טיל איראני, צילום: AFP
על הכוונת של דרמר? טיל איראני, צילום: AFP




3. בת 65 נדקרה למוות בדירתה בבני ברק, בנה חשוד במעשה: גבר בן 32 נעצר הבוקר בחשד שדקר את אמו למוות לאחר ויכוח בביתם המשותף בבני ברק. האירוע החל בשעות הבוקר המוקדמות. במוקד 100 של המשטרה התקבלו קריאות על חשד להשתוללות בדירה בבני ברק, וצעקות רמות העולות ממנה. כוחות משטרה שהגיעו למקום איתרו את בעלת הבית כשעל גופה סימני דקירה רבים. צוות מד"א שהוזעק לזירה ניסה לבצע בה פעולות החייאה, ובסיומן ניאלץ לקבוע את מותה.



מעדויות של שכנים עולה כי בנה של המנוחה, שבעבר ידע התפרצויות זעם ככל הנראה, הוא זה שדקר את אימו למוות תוך כדי התקפת זעם חסרת מעצורים. השכנים ידעו לספר לשוטרים שהגיעו למקום כי סכסוך קודם בין האם לבנה, שהתגורר עימה בדירה, הוביל להשתוללות הבוקר, במהלכה נדקרה על ידו באכזריות. 


הבן ידע בעבר התפרצויות זעם. זירת הרצח בבני ברק, צילום: ללא קרדיט
הבן ידע בעבר התפרצויות זעם. זירת הרצח בבני ברק, צילום: ללא קרדיט


4. יאיר גולן תכנן להצטרף למפלגת העבודה, ללא אהוד ברק: חדשות 13 דיווחו אתמול כי בעת שקיים יו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק משא ומתן לאיחוד עם מפלגת מרצ ועם סתיו שפיר, חברו למפלגה, האלוף לשעבר יאיר גולן ניהל משא ומתן עם יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ, וזאת במטרה לעבור למפלגתו של פרץ, יחד עם אישים אחרים מהמפלגה, אך ללא ברק עצמו.

על פי הדיווח, בשעות הבוקר עדכן גולן את אנשיו של ברק בדבר הפגישה - כאשר האיחוד עם מרצ כבר סוכם. עוד פורסם הערב כי נחשף כי טרם כינון "המחנה הדמוקרטי", בכירים בכחול לבן פנו לבכירים במרצ וניסו לשכנעם להימנע מהחיבור לברק. מישראל דמוקרטית נמסר כי "הידיעות שפורסמו על מגעים בין עמיר פרץ לבין אנשי ׳ישראל דמוקרטית׳ מטעות ואינן מדוייקות. לא מתקיים שום משא ומתן על איחוד בין עמיר פרץ לבין ׳ישראל דמוקרטית׳. הידיעות הן מסך עשן להחלטתו של עמיר פרץ לרוץ לבד ברשימה וניסיון נוסף לפגוע ולסכל את איחוד ׳המחנה הדמוקרטי'".

תכנן לפרוש ממפלגתו? יאיר גולן, צילום: אבשלום ששוני
תכנן לפרוש ממפלגתו? יאיר גולן, צילום: אבשלום ששוני


5. פעוטה בת 3 טבעה בבריכה באילת ומצבה אנוש:
פעוטה כבת 3 טבעה בבריכה בבית באילת בשעות הבוקר. חובשים ופרמדיקים של מד"א ביצעו בה פעולות החייאה ופינו אותה לבית החולים יוספטל בעיר כשהיא במצב אנוש. הילדה ככל הנראה שהתה מתחת למים מספר דקות עד שנראתה ונמשתה על ידי בני משפחתה.

פרמדיק מד"א, אבירן אשכנזי, סיפר: "סמוך לשפת הבריכה שנמצאת בקומה העליונה של הבניין ראינו את הילדה כשהיא מחוסרת הכרה ורופא שהיה במקום מבצע פעולות החייאה בסיסיות. המשכנו את הטיפול הרפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות שכללו בנוסף לעיסויים ולהנשמות גם מתן תרופות. לאחר דקות ארוכות של החייאה מאומצת ליבה של הילדה חזר לפעום ופינינו אותה לבי"ח במצב קריטי כשהיא מונשמת".

שהתה מספר דקות מתחת לבית. זירת הטביעה באילת, צילום: אלי וקנין, דוברות מד"א
שהתה מספר דקות מתחת לבית. זירת הטביעה באילת, צילום: אלי וקנין, דוברות מד"א


6. לחופש נולדו: חמישה צבי ים שחוררו היום בחזרה לים בחוף דור לאחר שטופלו במרכז ההצלה, לשם הובאו לאחר שטבעו בעקבות הסתבכות ברשת דיג, או נפגעו מכלי שיט חולפים וקרסי דייגים.