מסעדות טבעוניות נסגרות בבריטניה בגלל חוסר עניין במזון מבוסס צמחים בלבד, כך דווח היום (שבת) באתר ה"טלגרף" הבריטי. הטרנד הטבעוני המתוקשר שהחל בשנתיים האחרונות הוביל מסעדות ובתי קפה בכל רחבי העולם להשיק תפריטים ומנות נטולים מוצרים מן החי, אך בתי אוכל שהגישו רק אוכל על בסיס צמחי לא הצליחו לשרוד.



קייט ניקולס, מנכ"לית בתחום המסעדות, הבר והמלונות במדינה,  אמרה כי המסעדות הטבעוניות אינן מסוגלות להיאבק מכיוון שהן לא פונות לשוק הרחב. "למרות שהטבעונות צוברת פופולריות ונראה כי הביקוש למוצרים טבעוניים זינק, רק אחוז קטן מאוד מהאנשים מזוהים כטבעונים - 1.16% אחוזים בלבד בשנת 2018, כך על פי נתוני האגודה הטבעונית.



"נתונים אחרים מראים שכ-21% אחוז מציינים כי הם גמישים, ולמרות שהם מסכימים להפחית את צריכת הבשר, הם לא מזוהים כטבעוניים. "עסקים מצליחים משגשגים כשהם מסתגלים לטעמי הצרכנים המשתנים ומציעים מגוון. הצעת אוכל טבעוני בלבד במקומות מסוימים עלול להקשות על בעלי העסקים להגיע לרוב הלקוחות".



טום בורנאל, מייסד מסעדת "מיאמי בורגר", שמכרה המבורגרים טבעוניים בעיר רדינג ונסגרה לאחר שנפתחה בינואר האחרון: "כשהתחלנו הייתה לנו כוונה להמשיך לעוד הרבה זמן. הגיע אלינו קהל לקוחות נאמן, אבל זה לא הספיק לתשלום שכר הדירה, שהוא יקר מאוד. לא הספקנו להשיג את היעדים שרצינו ברדינג. היינו רוצים להישאר שם יותר", אמר בורנאל.



דובר מטעם האגודה הטבעונית אמר: "טבעונות נכנסה למיינסטרים, מה שאולי אומר שחלק מהעסקים העצמאיים נאלצו למרבה הצער לסגור מכיוון שחברות גדולות משקיעות בטבעונים ולוקחות מהנתח. בעבר, אם טבעונים היו רוצים לבחור מנות מעניינות הם ובני זוגם הלא טבעונים היו צריכים ללכת למסעדה טבעונית. היום, כולם יכולים לאכול ברשת פיצה, פאב או מסעדה עצמאית שהבינו שזה הגיוני לדאוג לטבעונים".