יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ אמר היום (שבת) כי מפלגתו תדרוש את תיק המשפטים במשא ומתן הקואליציוני העתידי אחרי הבחירות. בראיון שהעניק לתוכנית המטה המרכזי בערוץ 13, אמר פרץ כי "אחרי הפרשה הזאת של המנכ"לית ואחרי העובדה שמשרד המשפטים הפך לכלי כדי לשנות את המהות של המדינה הזאת, אנחנו נדרוש את התיק, והוא יהיה בידי מפלגת העבודה-גשר. אנחנו נוכל להשפיע על ועדת השרים לחקיקה ששם משתנים החוקים, ועל הדמוקרטיה הישראלית".
מוקדם יותר היום פרץ אמר בכנס תומכים של המגזר הערבי בשפרעם כי "העליונות וההתנשאות של נתניהו כלפי תושבי הפריפריה, ערי הפיתוח והמגזר הערבי עוברת כל גבול. מנהיגותו המנותקת הפותחת שסעים מדממים וזורעת תחושת קיפוח והזנחה שלא ניתנת לגישור".
עוד ציין פרץ כי "בכוונתי להציג תכנית כלכלית שתבשר סדר עדיפויות חדש. את הניתוק וההתנשאות של נתניהו תחליף שותפות ישראלית. עם עדיפות ברורה בהשקעה בשירותים חברתיים, בהעלאת השכר במשק, בנית תשתיות בפריפריה הגיאוגרפית, קידום תוכניות המתאר כך שכל זוג צעיר יוכל לבנות בית ומשפחה בעיר הולדתו".

בתוך כך, יו"ר מרצ וראש רשימת המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ אמר באירוע "שבתרבות" ברמת השרון, כי הרשימה החדשה לא תצטרף בשום מחיר לממשלה בראשות נתניהו או הימין. ״נתניהו צריך ללכת הביתה, והמחנה הדמוקרטי הוא היחיד בזירה הפוליטית שמתחייב באופן חד-משמעי לא לשבת איתו ולא לחלץ אותו מכתבי האישום. נגמר עידן החנופה לימין", אמר הורוביץ וציין כי "רבים מתומכי מפלגת העבודה פונים כעת למחנה הדמוקרטי כדי לתמוך בגוש שמאל חזק בבחירות, שינהל קמפיין אגרסיבי ונשכני", ציין הורוביץ.
 
מחר אמורה ועידת מרצ להתכנס כדי לאשר את ההסכם להקמת המחנה הדמוקרטי. ח״כ תמר זנדברג קראה אתמול ב"שבתרבות" בבאקה אל גרבייה לצירוף מועמד ערבי נוסף לקדמת הרשימה של המחנה הדמוקרטי, והודיעה כי תפעל לכך. "גם אם לא תהיה מפלגה ערבית בתוך המחנה הדמוקרטי, אני בהחלט קוראת ומתכוונת לעשות מה שאני יכולה כדי שיהיה לפחות עוד מועמד או מועמדת בקדמת הרשימה של המחנה הדמוקרטי", אמרה.
 
בתוך כך, נדחתה למחר ישיבת הנהלת מפלגת העבודה שאמורה הייתה להתכנס כדי להכין את סדר היום של ועידת המפלגה ביום רביעי. גורמים במפלגה אמרו, כי היו"ר פרץ זקוק לזמן נוסף כדי לנסות ולגייס אישים נוספים לרשימה, על מנת להביא את המיזוגים לאישור ההנהלה מחר ולוועידה ביום רביעי. במפגש עם פעילים ב"מחנה רבין" במפלגה, ביום שישי במושב ניר צבי, אמר פרץ כי הוא ממשיך במאמציו לגייס אישים נוספים לרשימה.
 
שותפתו לדרך, אורלי לוי אבקסיס, הסבירה בתכנית "אופירה וברקוביץ" בסוף השבוע מדוע היא מתנגד לחבירה לברק: "כאישה וכאימא לשתי בנות, קשה לי לתת הזדמנות שנייה לג'פרי אפשטיין, פדופיל שהורשע בספסור נערות". כשהתבקשה להתייחס לכך, שברק הודיע כי ניתק מגע עם אפשטיין, אמרה: "מתי? הוא עשה איתו עסקים לאחר מכן, וכששאלו אותו, הוא אמר שהוא חושב שצריך לתת לו הזדמנות שנייה. האם היינו נותנים הזדמנות שנייה לבני סלע? לאנשים שמנצלים ילדות? אנחנו רוצים פוליטיקאים ישרים, שאומרים את האמת בפרצוף".