זוכרים את המכשולים הקודמים? זה היה כלום, כי נינג'ה ישראל 2019 מתחילה! עם מסלול מכשולים קשה, מתקנים מורכבים ומאתגרים יותר, וכל מה שאתם צריכים לעשות הוא לנסות לעבור את המסלול הזה הכי מהר שאפשר. להזכירכם, החום בחוץ הוא 500 מעלות, כולם מסביב עצבניים, שונאים ותוקפניים, וזה יימשך עד ספטמבר, בהצלחה! 
 
אנחנו מזכירים שאסור ליפול בדרך. היו ישראלים שכבר נפלו, שראו את המכשולים וויתרו, הלוזרים. ראו שקצת קשוח פה אצלנו ועזבו אותנו לארצות הים. אבל אם שרדתם עד עכשיו, בטח תוכלו להיות נינג'ה ישראל 2019. אז בואו נתחיל. 
 
המכשול הראשון הוא "הסטפר המרחף". הזווית קצת יותר קשה מבעבר, נסו לא לבזבז יותר מדי אנרגיה, כי תצטרכו אותה בהמשך. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לרחף בדילוגים במשך כל יולי ואוגוסט בין הבית לבריכה עם שלושה ילדים, לקפוץ ליום עבודה במשמרת מלאה, להספיק לעשות השלמה קטנה של קניות בסופר, לטוס חזרה הביתה, להכין ארוחת ערב ולהספיק להתייחס לבן הזוג שלכם כי גם הוא לא שיחק כל היום. בדרך אתם צריכים להשלים את העונה החדשה של "בית הנייר" כדי להיות מעודכנים, להעלות תמונה לאינסטגרם כדי להיות מעודכנים ולדווח לעולם שהחיים שלכם הם דבש צרוף. 
 

עברתם את כל זה? שימו לב למכשול השני, כי הוא מסוכן מאוד. המכשול נקרא "תלוי במסגרת". כאן אתם צריכים לגלות קואורדינציה ושיווי משקל. מצד אחד אתם שמים את היקר לכם מכל במסגרת הקרויה קייטנה וסומכים בעיניים עצומות על הגננת שהיא מוסמכת או לפחות קצת נורמלית, ומצד שני עליכם לחשוד כל הזמן שהיא השטן בהתגלמותו, לפחד ולדרוש שתתקין מצלמות אונליין כדי לפקח על הנעשה בקייטנה בשלט רחוק. זה קשה וטריקי, אבל אפשרי. 
עברתם את זה? אתם יכולים להמשיך הלאה אל "מכשול המגנטים המסתובבים של הרב רפי פרץ" - מדובר במגנט שמנסה למשוך אתכם אליו, כי הוא שר, והיה טייס ולוחם ואדם שנראה מהטובים, אבל אם לא תתאימו הוא ידחק אתכם וימיר לכם את הצורה, כי יש לו ניסיון בזה, והוא חושב שזה בהחלט אפשרי. אבל אז פרץ בעצמו ימיר את דעתו ויגיד שהוא ממש נגד. 
 
בזמן שאתם מנסים להבין מה רוצה האיש הזה, נסו לעבור הלאה אל "מכשול הגלגלים". מדובר בסיוט קשה, מסובך ויקר, שמטרתו למרוט את עצביכם ולבזבז זמן יקר. עליכם להגיע מנקודה אחת בארץ לנקודה אחרת, כשאתם עומדים מאחורי אלפי כלי רכב אחרים עד שנשמתכם תצא. אסור לכם לגעת בסלולרי, כי זה מסוכן, וגם רחפנים ושוטרי תנועה יעקבו אחריכם. כל הדרך, מימין ומשמאל יחתכו אתכם אופנועים, אופניים חשמליים, קורקינטים ועוד כלי תחבורה שכרגע הומצאו. אם אתם חושבים לקחת רכבת, כדאי מאוד שתאהבו להיתקע על המסילה במשך שעות, והחידוש האחרון הוא שתעשו את זה בעמידה. המכשול הגיע במיוחד מבנגקוק ונוסה בהצלחה גם במקסיקו סיטי, איסטנבול ובערים נוספות. 
 
עוד מכשול שחזר אלינו העונה הוא "הפטיש" - אתם מכירים אותו היטב מעונות קודמות. הפטיש ייתן לכם בראש בכל פעם שתחשבו שהרווחתם קצת כסף. בדרך כלל הוא מקפד בערך מחצית מהמשכורת שלכם. החידוש העונה הוא שאחרי מדיניות כספית מתירנית, בצירוף שנה וחצי של שיתוק ממשלתי, מכשול הפטיש יכה עם גזירות מעניינות, קיצוצים מרתקים, מהלומות ססגוניות ובור תקציבי שמכאן רק אלוהים ואסי עזר יעזרו לכם. סתם. אלוהים לא פנוי. 
 
אל פסגת המכשולים הבאנו לישראל את "קיר המידוריאמה". בבחירות הקודמות ישראל לא הצליחה לעבור אותו, היא נאחזה ונפלה רק כדי לקבל הזדמנות שנייה ב–17 בספטמבר. את הקיר הזה אפשר לעבור רק אם תהיה קואליציה בין הידיים, הרגליים, הראש והלב, והגוף שמחבר בין כולם יהיה מספיק חזק וחדור מטרה כדי להרים את עצמו מעל המשוכה הבלתי אפשרית הזאת של בחירת ראש ממשלה והקמת קואליציה אחרי בחירות דמוקרטיות. זה עדיין נשמע בלתי אפשרי, אבל אולי הפעם זה יקרה. 
 

אני מזכיר, כל נפילה למים היא פסילה. ברור לנו שכשאתם רואים את מסלול המכשולים הזה בזמן שכל כך לוהט בחוץ, תעדיפו לוותר ולהיכנס למים כבר בהתחלה. אבל, היי, גם על זה חשבנו, וארגנו לכם מיליון וחצי מדוזות. נינג'ה ישראל 2019 - האתגר נמשך. בהצלחה לכולנו.