לאחר החיבור בשמאל, בימין מקווים כי השבוע האחרון לסגירת הרשימות יוליד חיבור גם אצלם, אך נכון לעת הזו מתקיימות חריקות במגעים לאיחוד, זאת לאחר שלטענת הימין החדש, השר רפי פרץ דחה שוב פגישת מו"מ עם נפתלי בנט. גורם במפלגה טען כי "זו לא דרך לנהל משא ומתן. יש שם גרירת רגליים מכוונת וחוסר רצון להתקדם. סוכם שצריך לסגור היום כדי להתפנות לאיחודים נוספים. התחושה היא שלא רוצים בצד השני אחדות".



מהבית היהודי נמסר בתגובה כי הפגישה תתקיים הערב ונדחתה מסיבות של לוח זמנים. "שר החינוך הרב רפי פרץ משתתף היום בישיבת הממשלה ובקבינט. הפגישה עם השרים לשעבר בנט ושקד תואמה לשעה 19.30 בערב. כל השאר ספינים", טענו. 



גורמים בסביבת יו”ר הבית היהודי השר רפי פרץ אמרו ל"מעריב" כי “הסיפור הוא הרשימה. אם יצליחו להגיע להסכמה בעניין הזה, ההסכם ייסגר במהירות”. על פי אנשי הבית היהודי, הדרישה של הימין החדש לארבעה מקומות בעשירייה הראשונה היא בעייתית, כלשונם. על פי ההצעה שהגישו בימין החדש לאיחוד מפלגות הימין, בראש האיחוד תעמוד איילת שקד, במקום הרביעי נפתלי בנט, ועוד שני מקומות במקום ה־7 וה־9. בבית היהודי מסכימים לשלושה מקומות בלבד בעשירייה הראשונה, כך שכעת הוויכוח הוא על מקום אחד של הימין החדש ברשימה. 



בשיחות סגורות טוענת שקד כי לבית היהודי מגיעים לכל הפחות ארבעה מקומות בשמינייה, בנוסף לראשות המפלגה, כי על פי הסקרים לבית היהודי יש 8 מנדטים. כשנאמר לשקד כי לקראת הבחירות לכנסת ה־21 הציגה המפלגה סקרים המנבאים לה יותר מ־8 מנדטים, ובכל זאת המפלגה לא עברה את אחוז החסימה, השיבה שקד זה נכון, אלא שאז הסקרים היו של שלמה פילבר, שגם ייעץ למפלגה, ואילו הסקרים עכשיו הם של מנו גבע.



הבוקר צפויה להתקיים פגישה נוספת בין הצדדים, כנראה בין הרב פרץ לנפתלי בנט. ביום שישי קראה שקד לאנשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי להציג הסכם כבר היום. “יש עדיין פערים וחילוקי דעות, אולם הם לא גדולים”, ציינה שקד. “אני מצפה מחבריי - יו״ר הבית היהודי הרב פרץ ויו״ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ - לעשות כל מאמץ, כמו שאני עושה בחודש האחרון, על מנת לחבר את כל הציונות הדתית, על שלל גווניה, ואת הימין החילוני האידיאולוגי”.



עוד הוסיפה שקד: “אני חושבת שזה צו השעה. אם נתבצר בדרישות שאינן תואמות את המציאות, כולנו נפסיד. מחנה הימין יפסיד. הזמן אזל, צריך לקבל החלטות ביום ראשון”. ההבנה כרגע היא שלא יהיה מנוס, והרב פרץ יצטרך לפנות את מקומו במקום הראשון. אתמול דווח כי במקרה כזה, צפוי פרץ לפרוש מהחיים הפוליטיים. 



בסקרים שהוצגו בסוף השבוע לאפשרות של איחוד בין הימין החדש לאיחוד מפלגות הימין, נעו המספרים בין 9 ל־10 מנדטים. במקרה כזה, הימין החדש מכניס ארבעה חברים לכנסת, ואילו האיחוד, הכולל את הבית היהודי, האיחוד הלאומי ואולי גם עוצמה יהודית, מכניס ביחד שישה חברים - שניים לכל מפלגה. זו אחת הסיבות להתנגדות באיחוד מפלגות הימין. בתוך כך, נמשכו בסוף השבוע הטענות כי מי שמוביל את הימין החדש אינה איילת שקד אלא נפתלי בנט. כך מסר גורם באיחוד מפלגות הימין.