ארבעה ימים בלבד לפני הגשת הרשימות המתמודדות לכנסת ה־22, המגעים לחיבורים בשמאל ובימין נכנסים לישורת האחרונה. על רקע פרישתה של ח"כ סתיו שפיר מהעבודה וחבירתה למחנה הדמוקרטי, תקף הבוקר (ראשון) ח"כ איציק שמולי ואמר כי היא "מצאה לעצמה סידור עבודה נוח". את הדברים כתב שמולי בטוויטר בתגובה לדבריה של שפיר בגל"צ, בהם קראה לשמולי לחבור למחנה הדמוקרטי.



"על אף שנפגעתי מההתנהלות והשקרים שליוו אותה, אנחנו לא משחקים את המשחקים האלה עכשיו. אני קוראת לשמולי ולכל מפלגת העבודה להצטרף למחנה הדמוקרטי", אמרה שפיר בראיון לגל"צ. שמולי לא איחר להגיב לשפיר וכתב: "סתיו, צאי כבר מהאובססיה שלך. במשך כל הקמפיין הפצת עלילה ושקר שהרצון שלי בחיבורים נועד להשיג לי מקום בכנסת ולא מטרה גדולה. נו, ומי נטשה את המפלגה בשעתה הקשה עבור סידור עבודה נוח?? הרעיון היה להתחבר כמפלגה ולא לעשות אקזיט אישי. את הקריאות שלך שמרי לעצמך. שלום ולא להתראות".  

במפלגת העבודה מעריכים כי הציוץ של שמולי סותם את הגולל לגבי הצטרפותו למחנה הדמוקרטי. שמולי ציין היום בכאן ב' כי ישקול ביומיים הקרובים את המשך דרכו. אמש דווח כי יאיר לפיד העביר ביממה האחרונה לשמולי הצעה לחבור לכחול לבן ולקבל שריון במפלגה. גורמים בעבודה מציינים כי שמולי יבחן את האופציה הזו במידה ולא יהיו חיבורים נוספים במפלגה. 

הדם הרע בין השניים החל לזרום במהלך קמפיין הפריימריז לראשות העבודה לפני מספר שבועות, אז קרא שמולי לשפיר להסיר את מועמדותה בטענה שהסקרים שבידיו מוכיחים שהוא מוביל ואם תסיר את מועמדותה יגבר על עמיר פרץ בסיבוב הראשון. זה לא קרה ושפיר אף עקפה אותו וסיימה שנייה.

בתוך כך, ח"כ לשעבר מירב מיכאלי ומס' 3 ברשימת העבודה תקפה את ח"כ שפיר בראיון לכאן מורשת ואמרה כי "זו לא הפעם הראשונה שמי שמפסידה בבחירות לראשות המפלגה הולכת ומנסה לפגוע במפלגה".


בתוך כך, במחנה הדמוקרטי הגבירו אתמול את הלחץ על יו”ר העבודה עמיר פרץ להצטרף לחיבור שעליו הכריזו אהוד ברק, ניצן הורוביץ ושפיר. אתמול, במהלך אירוע “שבתרבות” בבאקה אל גרבייה, אמרה ח”כ שפיר: “עמיר פרץ עשה טעות. מנהיגים גדולים באמת יודעים ברגעים מכריעים לשים את האגו בצד, לשמוע את הציבור ולעשות חישוב מסלול מחדש. בזה מנהיגות נמדדת. הבטחתי לציבור שאעשה הכל כדי לקדם את החיבורים במחנה - וקיימתי. זה יכול עוד לגדול, ואצלנו במחנה הדמוקרטי הדלת פתוחה. אני קוראת למפלגת העבודה, הבית האידיאולוגי שלי, להצטרף”.
 

יו”ר מרצ וראש רשימת המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ אמר באירוע “שבתרבות” ברמת השרון כי הרשימה החדשה לא תצטרף בשום מחיר לממשלה בראשות נתניהו או הימין. ״נתניהו צריך ללכת הביתה, והמחנה הדמוקרטי הוא היחיד בזירה הפוליטית שמתחייב באופן חד־משמעי לא לשבת איתו ולא לחלץ אותו מכתבי האישום. נגמר עידן החנופה לימין”, אמר הורוביץ וציין: “רבים מתומכי מפלגת העבודה פונים כעת למחנה הדמוקרטי כדי לתמוך בגוש שמאל חזק בבחירות, שינהל קמפיין אגרסיבי ונשכני”.
 
היום אמורה ועידת מרצ להתכנס כדי לאשר את ההסכם להקמת המחנה הדמוקרטי. ח״כ תמר זנדברג קראה אתמול ב”שבתרבות” בבאקה אל גרבייה לצירוף מועמד ערבי נוסף לקדמת הרשימה של המחנה הדמוקרטי, והודיעה כי תפעל לכך. “גם אם לא תהיה מפלגה ערבית בתוך המחנה הדמוקרטי, אני בהחלט קוראת ומתכוונת לעשות מה שאני יכולה כדי שיהיה לפחות עוד מועמד או מועמדת בקדמת הרשימה של המחנה הדמוקרטי”, אמרה.
 
בתוך כך, נדחתה למחר ישיבת הנהלת מפלגת העבודה שאמורה הייתה להתכנס כדי להכין את סדר היום של ועידת המפלגה ביום רביעי. גורמים במפלגה אמרו כי היו”ר פרץ זקוק לזמן נוסף כדי לנסות ולגייס אישים נוספים לרשימה, על מנת להביא את המיזוגים לאישור ההנהלה מחר ולוועידה ביום רביעי. במפגש עם פעילים ב”מחנה רבין” במפלגה, ביום שישי במושב ניר צבי, אמר פרץ כי הוא ממשיך במאמציו לגייס אישים לרשימה.
 
שותפתו לדרך, אורלי לוי־אבקסיס, הסבירה בתוכנית “אופירה וברקוביץ'” בסוף השבוע מדוע היא מתנגדת לחבירה לברק: “כאישה וכאמא לשתי בנות, קשה לי לתת הזדמנות שנייה לג’פרי אפשטיין, פדופיל שהורשע בספסור נערות”. כשהתבקשה להתייחס לכך שברק הודיע כי ניתק מגע עם אפשטיין, אמרה: “מתי? הוא עשה איתו עסקים לאחר מכן, וכששאלו אותו, הוא אמר שהוא חושב שצריך לתת לו הזדמנות שנייה. האם היינו נותנים הזדמנות שנייה לבני סלע? לאנשים שמנצלים ילדות? אנחנו רוצים פוליטיקאים ישרים, שאומרים את האמת בפרצוף”.
 
פרץ אמר בתוכנית: “היעד ששמנו לעצמנו הוא 15 מנדטים. לפחות 4 מנדטים מכחול לבן יחזרו אלינו. אנחנו מעריכים שנביא 2 מנדטים מהמגזר הערבי והדרוזי. לאורלי יש את המנדטים שלה, ועוד 50 אלף מאותם קולות של כחלון, שהיום מחפשים בית”. הוא ציין בתוכנית כי ניסה לגייס את ציפי לבני, אך לדבריו היא הודיעה לו שאין בכוונתה לחזור לפוליטיקה. “צלצלתי אליה ללא הרף”, אמר פרץ. “אם היא תכריז שהיא רוצה לחזור לפוליטיקה, נעמוד בפתח הבית ונחזיר אותה”. כמו כן, אמר פרץ בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12 כי העבודה־גשר תדרוש את תיק המשפטים בממשלה הבאה.