ראש מנהלת חומה, משה פתאל, שנמצא עדיין באלסקה סיפר היום (ראשון) על ההצלחה בניסוי שנערך לחץ 3. "מדובר בהשלמת סדרה של שלושה ניסויי יירוטים מוצלחים, בתרחישים שונים שבוצעו במשך עשרה ימים. היירוטים בוצעו בגבהים רחוקים מאוד והשוו את חץ שלוש כמערכת נשק שיכולה לשמש את מדינת ישראל מול איומים. 



"מערכות אמריקניות לקחו חלק פעיל והדבר מהווה ביטוי לשיתוף הפעולה בינינו לבין האמריקניים", הוסיף עוד, "בניסוי לקחו חלק גם חיל האוויר ותעשיות ביטחוניות ישראליות בניהן אלביט ורפאל. מדובר בעבודה רצופה של שלוש שנים, הייתה תמיכה גדולה מאוד של הקונגרס האמריקני והממשל".

בועז לוי, סמנכ"ל התעשייה אווירית, הוסיף ואמר כי "יש כאן הישג מדהים למשרד הביטחון, חיל האוויר והתעשיות הביטחוניות של ישראל. היה כאן ניסוי משולב של שלושה יירוטים, שכל פגיעה מהן הייתה למעשה יירוט מושלם בהיקפים ובתרחישים יוצאי דופן שמהווים את האיומים השונים שנמצאים באזורנו. ברגע הניסוי חדר הפיקוד שנבנה במיוחד היה מוכן ואפשר היה לחתוך את האווירה בסכין מרוב מתח. כל אחד מהמשתתפים בניסוי ידע את מקומו. כולם היו מוכנים למשימה. אנחנו היום גאים מאוד, הבאנו שכבת הגנה חדשה למדינת ישראל המצטרפת למערכות ההגנה הנוספות".


"הטילים דימו טילים במאפיינים דומים למה שיש לאויב שלנו באזור", הוסיף כשהוא רומז לאיראנים, "יש זמנים מוגבלים שבהם ניתן לקיים ניסויים ובהתאם לכך קובעים ביחד עם האמריקנים את מועד הניסוי. מבחינתנו באנו בצורה המיטבית לביצוע הניסויים הללו. בארץ יש מגבלה בטיחותית לבצע ניסוי מהסוג הזה ולכן בוצע בארצות הברית.

"אנחנו לא יכולים לפרט לגבי טווחים וגבהים", המשיך, "אבל מדובר במרחקים הארוכים ביותר שנמדדו אי פעם במערכת החץ. המערכת שנבדקה הייתה בתצורה מבצעית מלאה. בדקנו את המערכת בישראל, אבל היום אנחנו יכולים להגיד באופן מוחלט כי הניסויים היו מוצלחים. הוכחנו גם יכולות מול איומים עתידיים שעדיין לא נמצאים בזירה. מכל טיל שיורט על ידי המערכת נותר רק אבק".