הנהלת מכון מאיר בראשות הרב דב ביגון הודיעה הבוקר (ראשון) למכון המקדש כי הם מבטלים את קיום הכנס השנתי שלהם, שנקבע להתקיים באולם במתחם מכון מאיר. בכנס השנתי של מכון המקדש שנקבע ליום רביעי ו' באב (7.8), היו אמורים להרצות הרב ישראל אריאל ובנו הרב עזריה, חוקר המקרא פרופסור יואל אליצור, פרופסור זהר עמר ומרצים נוספים. שני מושבי הכנס המרכזיים עוסקים בעלייה להר הבית וחידוש מצוות פרה אדומה בימינו, לאור חידושים רבים שנחקרו בשנים האחרונים בנושאים הללו במסגרת מכון המקדש.
במסגרת הודעת ביטול הכנס, אמרו ראשי מכון מאיר להנהלת מכון המקדש כי "המצב רגיש מאוד. יש לנו מלחמות היהודים ואנו לא רוצים להוסיף את זה. היו כאן לא מזמן מלחמות היהודים שהגיעו לפיצוצים כאלה. נכון שזה רק אולם והכל אבל זה יצית כאן תבערה כזאת, שאני לא רוצה להיכנס לזה. כל מיני גורמים מסביב שהתנפלו עלינו, ואני לא יכול להרשות לעצמי את הסקנדלים שהיו אז. מניסיוננו היו כאן ממש בעיות, ממש צרות צרורות כתוצאה מדברים מהסוג הזה".
ממכון המקדש נמסר בתגובה כי "מצער מאוד לשמוע שהטרור שמפעילים גורמים מסוימים כנגד עלייה להר הבית מגיע לשיאים חדשים. יש מקומות שבשבילם להזכיר את צמד המילים 'הר הבית' זו טריפה ממש והדבר הזה מצער מאוד. אנו שוקלים את צעדינו בנושא דרישת הפיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה לנו מצד מכון מאיר". עוד נמסר מטעם מכון המקדש כי הם מחפשים מקום חלופי לקיום הכנס, וכי יודיעו בהקדם לציבור בפרסום מחודש על פרטי האירוע.

ממכון מאיר לא נמסרה תגובה.