בשנתיים האחרונות פרץ בסערה ג'ימבו ג'יי, כינויו של הראפר עומר הברון (33), שאמנם פעיל בסצנת המוזיקה המקומית קרוב לעשור, אך עם צאת אלבום הבכורה, "בואו לפני", קיבל יחד עם להקת ספא את חיבוק הממסד.



ההצלחה עודדה אותו לכתוב את השיר "GPS (שם זמני)", שנולד מתוך העצב המהול בשמחת ההצלחה. "חברי להקת ספא הם שלושה חברים מאוד טובים שלי", מספר הברון. "אנחנו הולכים יחד כברת דרך משותפת ארוכה, ומאז שהתחיל להצליח לנו, נחמץ לבי בקרבי, כל פעם מחדש, שבעצם יש להם חלומות אחרים. הם אוהבים אותי וכיף לנו ביחד, אבל גם להם יש שאיפות להצליח, כמו לכל אדם. זה גורם לי לחשוב, תוך כדי ההצלחה, על הסוף של הדברים. השיר נוצר מתוך כמיהה לתחושת יחד, ומתוך צער על הפילוג, התחרותיות והבדידות, שהביא איתו העידן העכשווי המהלל את הפרט יותר מאשר את הכלל".
 
לדברי הברון, אין לשם השיר "GPS (שם זמני)" שום משמעות נסתרת. "כשהקלטנו את השיר, GPS היה באמת שם זמני. במקום לקרוא לו בעוד שם, כמו לדוגמה 'הלילות האלה', החלטנו פשוט להשאיר את שם השיר כמו שהוא".
 

מדובר בשיר  פופי, ואתה מגדיר עצמך ראפר. איך אתה מסתדר עם זה?
"בתור ילד השתדלתי לא להיכנס לתבניות, אבל אז לא להיכנס לתבניות - הפך לנורמה. בהמשך הבנתי שכמאזין, אני רוצה שיכניסו לי תבניות, למרות שהיה חשוב לי להגיד שראפ זה הפורטה שלי. זה מה שחלמתי להיות והתאמנתי עליו כילד. ככל שגדלים, מתפתחים לעוד כיוונים".
 
"GPS (שם זמני)" יצא כסינגל וכקליפ חדש מתוך אלבומו השני, "מה ראפרים רוצים", שהברון מצא בו קשר אישי לסבו וסבתו. "את האלבום מלווה שיחה שעשיתי עם סבא וסבתא שלי, שתיעדתי בשביל עצמי. השיחה תפסה אותי בנקודה בחיים שבה, מצד אחד, אני רוצה להישאר ילד שעושה מוזיקת נונסנס; ומצד שני, אני מתבגר והכתיבה שלי מתבגרת", משתף הברון. "האלבום החדש מספר על מתח הגיל בין אדם שרוצה לתפוס את הפיטר־פניות של המוזיקה ולהישאר צעיר לנצח; ומצד שני, להיפרד מהנעורים ולהתבגר. התפיסה הזו מזקקת את תמצית האלבום".
 
אם תהיתם מה פשר הכינוי "ג'ימבו ג'יי" שדבק בו, הברון מספר כי הכל החל בנעוריו, כשתוכנת המסרים האינטרנטית ICQ הייתה להיט מספר 1. "זה היה הכינוי שלי שם. כל מי שרצה פעם להיות ראפר, היה חייב כינוי. 'ג'ימבו ג'יי' נשמע לי כינוי מגניב. זה היה בהשראת חברי שב"ק ס' שהערצתי: דני ניב, שקרא לעצמו גם מוקי וגם מוקי D; אמיר בסר, שקרא לעצמו 'פלומפי'; ודני קרק, שקרא לעצמו 'פילוני'. הם גם נתנו לי את ברכתם על הכינוי הזה".
 
מתי הגיעה הפריצה הגדולה?
"לפני כשנתיים, עם צאת האלבום הראשון. הרגע הראשון שהרגשנו, להקת ספא ואני, הלם מההצלחה היה כשעשינו הדסטארט לאלבום הבכורה. בתוך פחות מחצי הזמן המיועד גייסנו את כל הסכום המבוקש. אז הבנו שיש לנו בעצם קהל. גם הרדיו התחיל להשמיע אותנו ונוצר דיבור. הממסדיות הזו נתנה לנו את ההרגשה שיש פה משהו, ואנחנו כנראה מתחילים להצליח".
 
התחלתם לעבוד על אלבום שלישי?
"התחלתי לכתוב שירים. מדי פעם אני פוגש את הלהקה לסיעור מוחות. הכיוון הוא כמובן אלבום נוסף". 
 
 ב־19.8 ייערך במועדון הבארבי בתל אביב מופע של ג'ימבו ג'יי שבו יתארחו ערוץ הכיבוד וגל ניסמן