אירוע ירי המוני התרחש הלילה (שני) בפסטיבל אוכל, המכונה "פסטיבל השום", בקליפורניה, ארצות הברית. בתקשורת המקומית דווח כי ארבעה אנשים נהרגו, בהם התוקף וילד בן 3, כאשר בנוסף 12 בני אדם נפצעו כתוצאה מהירי. האירוע נבדק כפשע שנאה אפשרי. 



בתמונות וסרטונים שהועלו במהרה לרשתות החברתיות נראים המשתתפים בפסטיבל כשהם נסים ובורחים בבהלה בזמן שקולות ירי נשמעים ברקע. עדה לאירוע, אוואני רייס, בת 13, סיפרה לתקשורת המקומית כי תחילה חשבה שקולות הירי הם זיקוקים, אך הבינה מה קורה לאחר שראתה מישהו לידה נפצע ברגלו. "בדיוק באנו לעזוב ואז ראינו בחור שנורה ברגלו. הייתה ילדה קטנה על הקרקע שנפצעה. אנשים העיפו שולחנות ושברו את הגדר כדי לברוח". 


עד נוסף, מקסימו רוחה, סיפר כי ראה אנשים רבים שוכבים על הרצפה, אך לא הצליח להבחין כמה מהם שוכבים על מנת לגונן על עצמם וכמה מהם נפצעו. "עזרתי לכמה מהפצועים", אמר לכלי התקשורת. 



נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, קרא בחשבון הטוויטר שלו לכל האנשים הנמצאים באזור "לשמור על עצמם", בעוד היורה כאמור טרם נתפס על ידי המשטרה. 



פסטיבל האוכל השנתי המכונה "פסטיבל השום" הוקם בשנת 1979, כולל שתייה, אוכל, מופעי בידור ותחרויות בישול. הפסטיבל נערך מדי שנה על ידי מתנדבים, ומגדיר את עצמו כפסטיבל האוכל הטוב ביותר בקיץ. מארגני הפסטיבל הרשמיים לא הגיבו עדיין לאירוע.