בעקבות המגעים האחרונים בין הימין החדש לאיחוד מפלגות הימין, וההערכה במערכת הפוליטית כי המגעים ייצלחו ומפלגות הציונות הדתית הגדולות ירוצו במשותף, התראיין הבוקר (שני) איש הימין שמעון ריקלין לתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM, והביע את דעתו על התהפוכות הרבות במפלגות הימין בימים אלה.

בניגוד לתחזיותיך אתה מהתומכים הגדולים בריצה בשני ראשים בימין שימין לליכוד – הולכים לאיחוד בסוף.
"נכון, זה לא תחזית, אני ניסיתי לעבוד על זה מלמטה עד למעלה, גם ניסיתי לשכנע אותך ללא הצלחה, אני חושב שזאת טעות גדולה, יש מצב שאתמול די ברור לרוב האנשים שהימין לא ירכיב ממשלה לבד וחבל מאוד שאנשים מבקשים לקפוץ מהמצוק אבל שיהיה להם לבריאות. כמה אפשר לצעוק?".

מה זאת אומרת? זה אומר שאתה לא רואה סרט שמכניסים את בן גביר.
"במקור ראשון כתבו, עדיין, שישראל ביתנו ליברמן הוא מפלגת ימין. אנשים עוד לא הפנימו שגם את ליברמן וגם את כחלון אני חושב שסך השלם פה קטן מסך חלקיו". 


מה היית אומר אם בסוף איילת שקד הייתה נכנסת ואיחוד מפלגות הימין לא היה נכנס?
"זה בהחלט סיכון ולכן אני חשבתי שצריך לנהוג באחריות ולקיים כינוס עם ראש הממשלה מצד אחד וראשי הימין החד מצד שני וראשי האיחוד מצד שלישי".
 
אבל מה זה עם ראש הממשלה, הרי הסיפור של מפלגות הימין הוא שלחלק קשה להצביע לנתניהו. 
"אתה צודק, אבל כולם נשבעים. אם יש מכנה משותף לכל אלה שמימין לליכוד זה שכולם מבינים שצריך שיהיה ראש ממשלה מצד הימין שקוראים לו בנימין נתניהו. אז למה לא לגבש טקטיקה על איך ממליכים את נתניהו? במקום לגבש אסטרטגיה קפצו אנשים שמדי פעם מטיפים לאחדות ולא הבינו שליברמן הלך וכחלון הלך". 
 
בקיצור, אתה אומר שבבחירות הללו השמאל יכול לנצח.
"הם עומדים מול שער ריק ואם הם לא מנצלים את זה הם מפגרים. פעם צריך לעשות מחקר למה השמאל הוא כזה דיכאוני ולוזר, אבל זה כבר עניין אחר. יכול להיות שהוויכוח מי יהיה השר הבכיר בימין מימין לליכוד הוא בכלל לא רלוונטי כי הם הראשונים שלא יהיו בממשלה".