פרשת איה נאפה: אמנם הצעירים הישראלים שנעצרו בקפריסין שוחררו לאחר שהאישומים כלפיהם בוטלו, אך רבים נעו בחוסר נוחות מהחגיגות בשדה התעופה בן גוריון עם חזרתם. הרב חיים נבון התראיין בנושא לתוכניתם של רון קופמן וינון מגל ב-103FM, והביע מורת רוח מקבלת הפנים שקיבלו הצעירים עם שובם ארצה. 



"מפריע לי שהם שמו את הכיפות האלה, אבל זה לא הדבר היחיד שמפריע לי", אמר הרב חיים לבנון, "קיבלו אותם כאילו חטופי אנטבה שבו הביתה. נכון, האשימו אותם בהאשמות שווא, והם חזרו לארץ, אבל אל לנו לשכוח שהתנהגות למופת בוודאי לא הייתה כאן". עוד הוסיף הרב לבנון: "אני מבין את שמחת המשפחה, אבל הייתי מצפה שקצת יתביישו. אין כאן כבוד גדול, ההתנהגות אומנם לא פלילית, אבל אין ספק שהיא מכוערת. לחגוג את השחרור עם שירים וריקודים כאילו מדובר בחבורת מלאכים ולערב בזה את הקב"ה זה לא נכון. תלונת שווא זה דבר מכוער. אני מבין שהמשטרה בקפריסין מטפלת בזה והאישה תיתן את הדין, אבל אני חייב לציין שהנערים האלה, דווקא בגלל שהם יהודים ואני מרגיש שהם אחים שלי, עשו דבר מביש", אמר הרב לבנון, "בני הנוער יוצאים לחופשות בידיעת הוריהם ולעיתים גם במימונם ובסוג של בילוי הופכים חיי מין שאמורים להיות אינטימיים להתנהגות בהמית". 
 
הרב קרא להורים לא לאפשר לילדיהם הצעירים לנסוע לשם: "כשאתה לוקח את הנערים האלה בלי הצבת גבולות אתה שולח אותם למשימה שרבים ייכשלו בה". לדבריו, "אנחנו צריכים לשאול את עצמנו איך אנחנו מאפשרים סוג בילוי כזה. בעבר זה לא היה מקובל. המחשבה שהעולם תמיד הולך למקום יותר מתירני היא לא נכונה, גם לא היסטורית. נקווה שיהיה יותר טוב".

 

  --