כשחן רוטשילד הייתה ילדה, חלמה לעסוק במוזיקה כשתהיה גדולה. בדרך השתבש לה החלום, ובמקום להיות זמרת, נהייתה עורכת דין, העוסקת בנדל"ן. כעת, בגיל 37, גילתה שלא ויתרה אף פעם על מימוש החלום, אם כי זה קרה לה באופן די מפתיע.



"קוראים לי חן ואני אימא לשלושה ילדים מקסימים", היא מציגה את עצמה. "אהד בן שמונה וחצי, נעם בן שש וחצי וזהר בת השלוש, שהיא ילדה רגילה, חוץ מזה שהיא לא עומדת ולא הולכת. בספטמבר היא נכנסה לגן שיקומי. שם נחשפתי, לראשונה ודרכה, לילדים בעלי צרכים מיוחדים, שלכל אחד מהם מגבלה משלו. המשותף להם הוא שכולם אוהבים ששרים להם שירים, כפי שאני, מוזיקאית חובבת מגיל אפס, שרה לזהר מאז שהיא נולדה".



במפגש שלה עם ילדי הגן, רוטשילד תהתה איך זה שמתוך מאות שירי הילדים ששרים, אין ולו שיר אחד שבאמת נכתב לילדים המיוחדים, תוך דגש על הצד החיובי בכל קושי. מכאן בא לה הרעיון להפיק לילדים אלה אלבום ושמו "להרגיש כמו כולם", שעטוף בקסם נוגע ללב.



"ראיתי שאפשר לעשות מהלימון לימונדה. כלומר, לא להתעסק במה שלא טוב, כמו שנכתב בשיר על הבובה ימימה: 'כולם אומרים לי שאני יפה/ רק רגליי הן עקומות נורא".



כדי לגייס את הכסף להפקת האלבום פנתה להדסטארט: "סקרן אותי אם תהיה נכונות לתרום למשהו שהוא לא למען טיפול תרופתי, או למען הצלת חיים. אלא למען משהו שהוא לנשמה ורוצה לחולל איזושהי מהפכה חברתית. לא פחות מ-600 איש נענו לפנייה שלי, ואם ביקשתי לגייס 118 אלף שקל, הגיעו 125 אלף. האלבום יוצא שלא למטרת רווח וברור מראש שלא ארוויח ממנו שקל. אני מקווה שעל בסיס האלבום, אפיק בהמשך מחזמר".





רוטשילד כתבה חלק משירי האלבום וגם שרה לא רע, כשאת יתרת החומר כתב המפיק המוזיקלי של האלבום, דודי תמיר, שמתחלק עם רוטשילד בביצוע שיריו. הוא ראוי למחמאות על כך ועל העיבודים הקליטים.



כששומעים את עורכת הדין רוטשילד מדברת בתשוקה על מוזיקה, קשה להתאפק מלשאול אותה מדוע נזכרה רק עכשיו. "רציתי מזמן", היא משיבה, "אבל אימא שלי אמרה שלא מרוויחים כסף ממוזיקה, ועדיף שאלך ללמוד משפטים. כבת ממושמעת צייתי והייתי סטודנטית מצטיינת. אחרי הלימודים התמחיתי אצל עורך הדין אורי סלונים, שכמי שעומד בראש ארגון וראייטי, עושה המון למען ילדים בעלי צרכים מיוחדים. כשעבדתי אצלו, לפני שהמשכתי את ההתמחות במשרדים אחרים, לא תיארתי לעצמי שיום אחד גם אני אמצא את עצמי בעניין".



האלבום הוא הבלחה חד-פעמית, או שבמקביל לעיסוקך המשפטי את נחושה להשיק קריירה מוזיקלית?
"שום הבלחה. במרוצת השנים כתבתי המון שירים מדהימים למבוגרים. כשאני רואה שאוהבים מה שאני עושה באלבום הנוכחי, זה מעודד אותי לפנות בתקליט הבא לא רק לילדים".



כיצד מגיבים אחיה של זהר על האלבום, המוקדש לאחותם?
"בעניין הזה אהד ונעם הם שגרירי ההסברה הכי טובים בעולם. שניהם גאים בזהר ויודעים להסביר כמה חשוב האלבום. המיס אותי לשמוע את אהד מספר על ילד שהעליב אותו בבית הספר, אבל לדבריו זה לא חשוב כמו שחשוב שזהר המתוקה תלך. אני רוצה להאמין, שגם אם זה יקרה מאוחר, בסוף היא תנצח ותלך כמו כולם".