בצל המגעים לאיחוד בין מפלגות הימין, ולאור הסקרים האחרונים שחוזים כי לאף גוש אין רוב של 61, לא פסל היום (שני) חבר הכנסת דוד ביטן, בראיון בגלי צה"ל, ישיבה עם מפלגת העבודה בממשלה. לדבריו, "עכשיו כששלי יחימוביץ' וסתיו שפיר מחוץ למפלגה, יש יותר אפשרויות".


בתוך כך, הוא התייחס גם לקשיים במשא ומתן בין הבית היהודי לימין החדש, ואמר: "אני מציע לכולם לא להתחיל שוב עם ההתקפות בתוך הנגמ"ש. אם שקד ובנט יגידו שהם לא מתכוונים להמליץ על נתניהו, ובעצם לפגוע בממשלת הימין שצריכה לקום, מספר המנדטים שלהם ירד מתחת לאחוז החסימה. אני לא יודע איפה הם יסיימו".

גורם המעורה במגעים לאיחוד בציונות הדתית מסר למעריב היום כי "נתניהו מנסה לטרפד את המשא ומתן בין הצדדים". גורמים אחרים, המעורים אף הם בפרטים, מסרו לעומת זאת כי הושגה התקדמות משמעותית במגעים לאיחוד, אך הם ציינו כי עדיין קיימת מחלוקת בנוגע להתחייבות המפלגה המאוחדת להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה. 

ביטן ונתניהו. העבודה תושיע את הליכוד? צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ביטן ונתניהו. העבודה תושיע את הליכוד? צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


השר רפי פרץ, שהודיע אתמול כי איילת שקד תעמוד בראש הרשימה המאוחדת, דורש התחייבות להמליץ על בנימין נתניהו לכהונה נוספת, ואילו במפלגתם של שקד ובנט סבורים כי יש צורך להשאיר מרווח תמרון ולומר כי ההמלצה תהיה רק על איש ימין שיקים ממשלת ימין.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' התייחס הבוקר בראיון לגלי צה"ל למגעים לאיחוד בימין והבהיר כי הכדור נמצא בידיים של איילת שקד ונפתלי בנט: "הם צריכים לעשות את הצעד הזה. יש ויכוח על יחסי הכוחות בתוך הרשימה, אבל גם להם מותר לעשות צעד של פשרה. הם מתבצרים וזו שגיאה, כל מפלגה צריכה לחזור עם איזשהו הישג. אפשר לגמור את זה בחמש דקות".