50 ימים לבחירות: בלשכת ראש הממשלה נעשים מאמצים להביא את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לירושלים בחודש ספטמבר, זאת כחלק מהניסיון לתאם לנתניהו ביקורים מדיניים משמעותיים עוד לפני הבחירות, כך עולה מדיווח שפורסם הערב (שני) ב"חדשות 12". על פי הדיווח, בין היעדים שנשקלו - ארצות הברית, הודו ויפן. 
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם פוטין במוסקבה בפברואר האחרון, ובמהלך אותו הביקור אמר לו כי הוא עתיד לחנוך בירושלים אנדרטה לזכר הרוגי המצור על לנינגרד במלחמת העולם השנייה. השניים סיכמו שפוטין יגיע לטקס המדובר. הערב הגיע לסיומו הליך האישור בוועדת השמות של העירייה להקמתה של אותה האנדרטה, שתוצב בגן סאקר. עלותה עומדת על כ-1.2 מיליון שקלים. 
בדיווח נטען כי "המטרה היא לקיים את טקס החניכה של האנדרטה הזאת, שחשובה מאוד לפוטין ולרוסים, בחודש ספטמבר הקרוב". הוא מסתמך על גורמים שטענו כי זו הסיבה לכך שהופעלו לחצים על עיריית ירושלים מצד לשכת ראש הממשלה לסיים את ההליך הטכני והפרוצדוראלי כמה שיותר מהר. כעת, עם האישור הסופי בעיריית ירושלים, יתחיל גם התיאום הרשמי של המועד המדויק לטקס החנוכה. הכסף לאנדרטה הזאת יגיע בין היתר ממיכאל מירילשווילי, איש עסקים, שנחשב למקורב למספר פוליטיקאים כמו יולי אדלשטיין, אריה דרעי, ואביגדור ליברמן.