נשיא חטיבת הסמארטפונים העסקית בוואווי, He Gang הודה בשיחה עם עיתונאים כי "עדיין לא נקבע תאריך היציאה לשוק של הסמארטפון המתקפל Mate X". על פי הדיווחים בתקשורת הסינית, הבכיר אמר: "השקענו רבות ב-Mate X ומועד השקת המכשיר המתקפל של סמסונג לא מהווה עבורנו שיקול כלשהו. אנחנו שואפים לכך שהלקוחות שלנו יקבלו את המוצר כשהוא מושלם, כפי שאנחנו עושים לפני כל השקה של מכשיר". בהמשך הודה הבכיר כי הודה המוצר נמצא עדיין בתהליכי אופטימיזציה, ולטענתו מדובר באתגרים גדולים יותר ממה שחזתה החברה.
ההכרזה שלו מתפרסמת לאחר שסמסונג הודיעה ביום חישי כי הסמארטפון המתקפל הראשון שלה, גלקסי פולד, יגיע לשווקים נבחרים בספטמבר, לאחר תיקון התקלות שנתגלו בו.  בסמסונג הסבירו כי בחודשים האחרונים הם שיפרו את העיצוב של המכשיר, בעיקר בכל הנוגע למסך המתקפל - שהיווה נקודת התורפה שלו. "לקחנו את הזמן כדי לבחון מחדש את עיצוב המוצר, לבצע את השיפורים הנדרשים ולהריץ בדיקות קפדניות", הסבירו בחברה, שהפיצה תמונות של המכשיר בגרסתו החדשה, הכוללת כמה קלים בעיצוב.
השינויים העיקריים שבוצעו: שכבת המגן של המסך הורחבה עד למעבר לשוליים, על מנת להבהיר למשתמשים שמדובר בחלק ממבנה המסך ולא במגן מסך שיש להוריד, החלק העליון והחלק התחתון בציר של המסך חוזקו באמצעות חסמים שימנעו מחלקים חיצוניים לחדור למנגנון הקיפול ומתחת למסך המתקפל נוספו עוד שכבות של מתכת, במטרה להגן עליו. בנוסף, הוקטן הרווח שבין ציר המסך לגוף המכשיר.