לאחר שיו”ר מפלגת העבודה עמיר פרץ טרק את הדלת סופית בפני חבירה למחנה הדמוקרטי, הוא נערך לאישור האיחוד עם גשר. במקביל, מרחיקים מהמפלגה פעילים שהביעו תמיכה באיחוד גדול בשמאל. תא”ל (במיל') אסף אגמון, יו”ר חוג “מהפך בשביל ישראל”, קיבל אתמול הודעה על הרחקתו. זאת לאחר שהביע תמיכה פומבית במחנה הדמוקרטי וקרא לחברי החוג לתמוך בה.
 
במכתב ששלח לו המזכ”ל ערן חרמוני נאמר: “הריני להודיעך על הפסקת חברותך במפלגת העבודה בשל תמיכתך במפלגה אחרת בבחירות לכנסת ה־ 22 , כמתחייב מחוקת המפלגה. הנך רשאי לערער על הודעתי בתוך 30 יום בפני המוסד לבירור עתירות”. ההחלטה באה בעקבות הודעה שפרסם בשבוע שעבר אגמון, שלפיה “הנהלת החוג ‘מהפך בשבילי ישראל’ במפלגת העבודה מברכת על הקמת המחנה הדמוקרטי. החוג מחליט להצטרף ולחבור ליוזמה, וקורא למפלגת העבודה כולה להצטרף למהלך חשוב זה למען עתיד מדינת ישראל שתהא מושתתת על עקרונות מגילת העצמאות, מדינה יהודית ודמוקרטית”.
 
אגמון העלה אתמול את מכתב ההרחקה לפייסבוק וכתב: “ערן חרמוני, כתגובה לקריאתי למפלגת העבודה להצטרף לאיחוד בגוש השמאל. רוצים לסתום פיות? רוצים למנוע מצירי ועידה להצביע בוועידה הקרובה? רוצים לעבור את אחוז החסימה? בהצלחה”. יחד עם אגמון, גם תלמה אליגון, ראש החוג “החברים של תלמה", ושני פעילים נוספים הורחקו מהמפלגה מאותה סיבה.


ניצן הורוביץ, סתיו שפיר, אהוד ברק. צילום: אבשלום ששוני
ניצן הורוביץ, סתיו שפיר, אהוד ברק. צילום: אבשלום ששוני


בינתיים הנהלת העבודה החליטה אתמול לקבל את בקשת פרץ לאשר עבורו שריון במקום ה־ 8 ברשימה לכנסת, וכן שריונים במקומות ה־ 15 וה־ 16. כמו כן, הוחלט לשריין את המזכ”ל חרמוני במקום ה־ 9. בעקבות ההחלטה, כך תיראה העשירייה: הראשונה של העבודה־גשר לכנסת ה־22: 1. עמיר פרץ 2. אורלי לוי־אבקסיס 3. איציק שמולי 4. מרב מיכאלי 5. עמר בר־לב 6. רויטל סויד 7. חגי רזניק (גשר) 8. שריון של פרץ 9. ערן חרמוני 10. שריון לגשר 11. מיכל בירן 12. גברי ברגיל 13. איתן כבל 14. שריון לגשר, ו־ 15 ו־ 16 שריונים לפרץ.

גורמים בכירים במפלגה העריכו אתמול כי כבל לא יתמודד בבחירות הקרובות. אם כבל יודיע על כך לפני הצגת הרשימה, תוקפץ אמילי מואטי למקום ה־13. אם כבל יתפטר לאחר שהרשימה תוגש לכנסת, יקודמו כל המועמדים שממוקמים ברשימה אחריו במקום אחד. כל השריונים צריכים עדיין את אישור
ועידת המפלגה, שתתכנס מחר בתל אביב.
 
פרץ אמר בסוף השבוע, במפגש עם קבוצה של ותיקי חוג רבין במפלגה, כי הוא מחפש עדיין חיזוקים לרשימת העבודה. לאחרונה נודע כי ניהל מגעים עם אלוף במיל' עמוס ידלין, שדחה את הפנייה אליו, ועם אלוף במיל' אמיר אשל. פרץ אמר עוד כי פנה גם לח”כ לשעבר ציפי לבני, אך היא לא הביעה נכונות לחזור בשלב זה לחיים הפוליטיים. ועוד בשמאל: בתום ישיבה סוערת וממושכת החליט הוועד המרכזי של מפלגת בל”ד להצטרף לרשימה המשותפת.
 

בהכנת הידיעה השתתף יאסר עוקבי