כמו נושאים רבים בעידן הקוטבי הזה, גם פרשת האונס שלא היה בקפריסין הובילה אותנו לשיח ריאליטי של בעד ונגד הצעירים, או בעד ונגד התיירת הבריטית. אמצעי התקשורת פמפמו את הסיפור ללא הרף, וברשתות החברתיות מיהרו להוקיע או להגן כמיטב המסורת הרדודה. אבל ממה שמסתמן מהררי הדיווחים הסנסציוניים, אין פה בכלל עניין של בעד ונגד. יש פה חבורה של צעירים, לכאורה בוגרים, אבל עם אפס שיקול דעת. 
 
אומנם אפשר לשחרר אנחת רווחה קלה שלא מדובר באונס קבוצתי שבוצע בידי ישראלים, אבל אנחת הרווחה הזו אינה יכולה לשחרר אותנו מאחריות לשיח נורמלי על התנהגות וערכים. היה קשה עד הזוי לשמוע את הצעירים ששבו הביתה אומרים שלא עשו שום דבר אסור או שהלקח שלהם הוא ״להחתים בחורה על חוזה״ לפני שעושים משהו בפעם הבאה. מי יסביר לצעירים האלה שיש הבדל בין מתירנות לבין בהמיות, ובין סקס מזדמן ״כי בא לנו״ לבין שיקול דעת קלוקל שאיכשהו יוביל לפגיעה?
 
בין סיסמאות קמפיין MeToo# לבין שבחי הפוליאמוריה, בין החגיגות ב"פוסיקט" והפורנו הזמין לבין הקשר עם ג׳פרי אפשטיין ששידל לזנות - מהם הערכים שלנו לגבי מיניות? האם גם הם קשורים לזיקתנו הפוליטית או שיש לנו ערכים כחברה? בסוף הכל נשמע כמו קמפיין שטחי, ואין פלא שחלק מבני הנוער יוצאים מבולבלים.
 

מהפרשה הזאת אפשר להבין שאי אפשר לסמוך על נבחרי הציבור שיטפלו באופן אפקטיבי בנושאים כאלה. הם עסוקים, כרגיל, בעצמם. כל המדינה רעשה בימים האחרונים סביב סיפור האונס, בעוד שהם לא התפנו כדי להפטיר משהו בנושא, כי התמודדו רק עם איחודים וקטטות בינם לבין עצמם. 
 
גם על התקשורת אי אפשר לסמוך שתטפל באופן אפקטיבי בנושאים כאלה. בדומה לפוליטיקאים, גם אמצעי התקשורת מונעים בראש ובראשונה משיקולי רייטינג, וכל השאר תופס מקום משני. כך קרה שהסיפור כוסה לפרטי פרטים, כולל השמפניות שנפתחו עם חזרת הצעירים הביתה, אבל האם בקרב הציבור הוטמעה איזו מסקנה?
 
אז למי שהתבלבל:
1.קשה שלא לרחם על התיירת הבריטית, שעברה חוויה משפילה עם צעירים פרועים, ועכשיו נמצאת במאסר. קשה גם שלא לרחם על הצעירים שגדלו באופן שלא מאפשר להם להבין מה זה סקס או מה זה להתנהג כמו בן אדם. 
 
2. חבורה של בנים על בחורה אחת זה לא בסדר, ולא משנה אם זה בהסכמה. אם הבחורה מסכימה, זה לא אומר שזה סבבה, אלא שסיכוי סביר שמשהו לא בסדר איתה.
 
3.לצלם מישהי תוך כדי סקס ללא ידיעתה ולהפיץ את הסרטון בין חברים - זה לא לגיטימי, נקודה. זה אקט משפיל ודוחה, ולא אמורים לעשות את זה לשום אישה או גבר.
 
4.הורים שמאפשרים לילדיהם בני ה־17 לטוס לבד לחו״ל - תזכורת קטנה: כנראה שלא במקרה נקבע גיל 18 כגיל שבו אדם כבר אינו נחשב לקטין. סיכוי טוב שאין להם עדיין מספיק שיקול דעת כדי להתמודד כמו בגירים.
 
5.וכן, מי שבמסגרת איזושהי אג׳נדה פוליטית חיבר בין המקרה המצער הזה לבין לוחמי צה״ל וגישתם לחיים, הוא מניפולטור פוליטי עלוב, ואם זהו העולם האסוציאטיבי שלו, הוא לא פחות חולני מהם.