סביבת עבודה מהנה היא כבר מזמן פרמטר מכריע בבחירת מקום העבודה – בעיקר כשמדובר בתעשיית ההייטק. כיום מציעות חברות טכנולוגיה עילית רבות הרבה יותר מחדרי כושר, שולחנות ביליארד ופינג־פונג במשרד. העובדים זוכים לפינוקים רבים במהלך תקופת הקיץ והחופש הגדול של ילדיהם, שמוצאים עצמם בבית למשך חודשיים ארוכים. 
 
כך, למשל, בחברת פיליפס ישראל, מובילה עולמית בטכנולוגיות בריאות, השיקו השנה את "קיץ של חוויות". החברה מאפשרת לעובדיה לבחור מבין מגוון אופציות לבילוי עם משפחה, חברים או לבד. החל מטיולים שונים בארץ ובחו"ל, יום מרגיע בספא, סיורים במוזיאונים שונים והליכה לחדר בריחה. "כחלק מתפיסה כוללת של חוויית עובד חדשנית ומותאמת אישית, השקנו את התוכנית, המאפשרת לכל עובד ליהנות לפי בחירתו", אומרת רקפת שפירא כץ, מנהלת משאבי אנוש בחברה.
 
בחברת הסייבר פורסקאוט, המספקת פתרונות לשליטה ואבטחה של מכשירים מחוברים בארגונים, התקשו השנה להכריע בין אירוע גיבוש לעובדי החברה לאירוע משפחות, ולכן החליטו כמובן על קיום שני האירועים עבור העובדים. העובדים נהנו מאירוע שכלל גיבוש עובדים בים המלח עם טיולי ריינג'רים, קיר טיפוס וסנפלינג, סדנת אלכוהול מולקולרי וארוחת ערב על רקע מצוקיו של הקניון הלבן. האירוע הסתיים בהופעה של עברי לידר.
 

באירוע אחר לעובדי החברה התקיימה מסיבת בריכה ענקית בסגנון ספארי אפריקאי, עם פעילויות מים, טיפולי ספא, בר משקאות ומתחמים עבור ילדים. "רצינו חוויה שיוכלו להשתתף בה כל העובדים לצד משפחותיהם, עם פעילויות שיתאימו לכל טווח הגילאים", אמרה תחיה זילברמן, סמנכ"לית משאבי אנוש פורסקאוט.

בחברת LogMeIn הרב־לאומית, המספקת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לאינטראקציות עסקיות ובינאישיות מכל מקום בעולם, פותחים בכל שנה את עונת הרחצה במסיבת קיץ אטרקטיבית.  המסיבה, שנערכת במתחם "החצר האחורית" בהוד השרון, מיועדת לכל עובדי החברה ולמשפחותיהם. בין שלל האטרקציות בבריכה, נהנים העובדים מתותח קצף ענק, מגלשות מים, משחקי פלייסטיישן, משחקי שולחן ועוד.
 
תמר עציון, מנהלת משאבי האנוש ב־LogMeIn ישראל: "אירוע פתיחת הקיץ הפך למסורת בחברה, ובכל שנה אנחנו מקפידים ליצור חגיגה ראויה לתחילת הקיץ. גיבוש בין העובדים וצבירת חוויות מהנות משותפות הם חלק בלתי נפרד ממערך בריא של כל ארגון".
 
בקבוצת מלם תים עורכים השנה אירוע במרכז טיפוס מאתגר בראשון לציון להורים וילדיהם העולים לכיתה א'. ילדי העובדים ייהנו ממתקני טיפוס ופעילויות משותפות שונות.
דורית בר, סמנכ"לית משאבי האנוש בקבוצה, הדגישה: "חשוב לנו לשמור על הקשר עם משפחות העובדים, ואנו שמחים על המסורת הקבועה, המאפשרת לנו מדי שנה, בחופשת הקיץ, לחגוג איתם בהתרגשות את מעבר ילדיהם לבית הספר".