יום אחד בלבד לפני כינוס ועידת מפלגת העבודה, כדי לאשר את רשימת המפלגה לכנסת ה-22, הוגשה היום (שלישי) עתירה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בדרישה להוציא צו מניעה בהול שיאסור על יו"ר המפלגה עמיר פרץ להכניס שינויים ברשימה באמצעות שיריונים שאושרו אתמול בהנהלת המפלגה. את העתירה הגישו במשותף ח"כ לשעבר מיכל בירן והמועמדת אמילי מואטי הרואות עצמן נפגעות כתוצאה מהשריונים והשינויים שעמיר פרץ מבקש מהוועידה לאשר.



העותרות טוענות כי ההחלטה שהתקבלה אתמול לשינוי סדר המועמדים ומתן סמכות ליו"ר "להקפיץ" מועמדים ממקומות נמוכים מעל מועמדים שישובצו לפניהם ברשימת המועמדים לכנסת ה-21 תביא לדחיקה משמעותית של מועמדים מהקומות הריאליים. לטענתן לאחר שאושר כבר ההסכם עם גשר המקנה לה 3 מקומות בעשיריה הראשונה ו-3 בעשיריה השנייה, ולאחר שאתמול אישרה ההנהלה ליו"ר פרץ שריון במקום ה-8 ובמקומות ה-15 וה-16 מדובר בסך הכל בהיקף של "9 מועמדים מוצנחים מתוך 20 המקומות הראשונים ודחיקה של המועמדים ברשימה ב-5 עד 12 מקומות לאחור".



בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד חגי קלעי, מציינות בירן ומואטי כי עמיר פרץ עצמו עתר בשעתו לבית המשפט המחוזי בדרישה שרשימת המועמדים של מפלגת העבודה לכנסת ה-21 תוקפא ותשמש גם כרשימת המפלגה לכנסת ה-22, בכפוף להתאמות בעקבות פרישות, ואף התחייב בפני בית המשפט כי "לא תעלה בפני הוועידה הצעה חדשה המנוגדת לפסק דין זה". "והינה לא יצאה שעה קלה והגלגל התהפך. מי שהיה ממוקם שישי ברשימת המפלגה הפך ליושב הראש ועתה הוא מבקש ליטול לעצמו את הכוח לקבוע את רשימת המפלגה לכנסת בעצמו", הן טוענות.



עוד אומרות העותרות כי הכנסת השינויים המבוקשים ברשימה משמעותן היא כי מרבית העשיריה הראשונה והשנייה לא תשקף את סדר המועמדים שנקבע בפריימריז של מפלגת העבודה ואת רצון חברי המפלגה, אותו רצון שבשמו פנה בשעתו עמיר פרץ לבית המשפט ואשר מכוחו הוחלט אז על הקפאת הרשימה.


לדבריהן משמעות ההחלטה שתובא מחר לוועידת המפלגה היא שערבעה מבין המתמודדים בעשיריה הראשונה של רשימת העבודה לכנסת יהיו מכוח מינויים של עמיר פרץ במישרין או באמצעות האיחוד עם גשר.



לטענתן מועמד המשובץ כעת בעשיריה הראשונה ידחק בכ-5 מקומות לאחור ומועמד המשובץ כעת בעשיריה השניה ידחק ב-9-12 מקומות לאחור. בירן היתה אמורה להיות מוצבת במקום ה-6 ברשימה לפני ההסכם עם אורלי לוי והשריונים החדשים וכעת היא מוצאת עצמה במקום ה-11 ואילו אמילי מואטי נדחקת מהמקום ה-11 למקום ה-18.



הדיון בבית המשפט המחוזי אמור להתקיים עוד היום בפני השופטת ברקאי.