ועדת הכספים בכנסת החליטה היום (שלישי) במסגרת התרחבות הרפורמה לקנאביס רפואי, כי התשלום על קבלת רישיון לקנאביס רפואי יהיה לשנה אחת בלבד. למעשה, התשלום בגין חידוש רישיון לצריכת קנאביס, בגובה 278 שקל, יהיה תשלום שנתי מיום הביקור, ולא תשלום בגין כל חידוש, כפי שדרשו בתחילה קופות החולים.

ההחלטה התקבלה בתום שלושה דיונים ומגעים מול קופות החולים, ולפי הודעת הוועדה מטרתה היתה "להפחית את העלויות הנדרשות מחולים". יצוין שהתשלום נקבע במסגרת הוראת שעה לשנתיים. "לעיתים קרובות צרכני הקנאביס סובלים גם מקשיים כלכלים, עמדנו על דרישתנו שלא ייתכן שישלמו תשלום כפול, ואני שמח שהגענו להסכמות, אני מברך את סגן שר הבריאות שממסד את התחום הזה לראשונה", הסביר היום יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני.
מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף כי "אנחנו רוצים להפוך את הקנאביס לתרופה ככל תרופה, מצד אחד יקנו בבית המרקחת ומצד השני לא יצטרכו לקבל רישוי, אלא מרשם ככל תרופה". לדבריו, ישנו תהליך, במסגרתו הוצאנו תקנות שבמינונים מסוימים יצא הקנאביס מתקנות הסמים המסוכנים, זה יסייע ללפחות מחצי מהמשתמשים".

בעמותת הקנאביס הרפואי מסרו בתגובה כי "בו בזמן שהתרופה עלתה פי 5 במחירה החודשי, מוצא לנכון משרד הבריאות גם להשית על שכבת האוכלוסיה החלשה והחולה ביותר בחברה מס שנתי בגין עצם האישור לקבלת תרופה זו. זאת, בזמן שבמקום לדאוג למצוקות החולים, דואגים ליצוא שיכניס מאות מיליונים ממיסוי לקופת המדינה וממסחר ליצרנים. אין גבול לתאוות הבצע מסתבר".