נמשכים ניסיונות החיזור של יו"ר כחול לבן בני גנץ אחר החרדים, לקראת היום שאחרי הבחירות. בציטוטים מתוך מפגש סגור שערך גנץ בבני ברק בשבוע שעבר, שפורסמו הבוקר (רביעי) בעיתוני רשת 'קו עיתונות', אומר יו"ר האופוזיציה: "אני מאמין בהובלה אורתודוקסית, זה מה ששימר את עם ישראל לאורך שנים. אני חושב שזה מה ששימר את עם ישראל לאורך שנים. האם אני חושב שיש להם בלעדיות ואין בלתם? לא".
דבריו של גנץ כאמור נאמרו במהלך סיור של יו"ר כחול לבן בבני ברק, במרכזו ערך מפגש סגור לקבוצה של תושבי חרדים. בדבריו, התייחס גנץ ממושכות לנושאים שעל סדר היום ושטח את דעותיו בנושאים שעל הפרק. גנץ הפציר בנוכחים לחפש את המכנה המשותף ולנהל שיח הוגן, גם בסוגיות שנויות במחלוקת.
על מספר 2 שלו יאיר לפיד, אמר גנץ: "אני אומר לכם, יאיר הוא לא אנטי חרדי, לא אנטי יהודי, לא עושה הכללות ולא מצייר את החרדים כסחטנים. תפיסתו חילונית, ישרה, עמוקה - לשיטתו. הוא לא שונא אתכם, לכל אחד יש את הגוונים שלו, אני מציע לכולנו בואו נימנע מפסילות".

צילום: רשת 'קו עיתונות'

עוד הוסיף: "כמו שהחרדים רוצים שאני אקבל אותם ואני מקבל, אני רוצה שהם יקבלו את הערכים הליברליים של אנשים אחרים. אתה לא יכול להגיד 'אני לא פסול' ובנשימה שנייה לפסול מישהו אחר. כשאני הייתי בצבא עודדתי גיוס חרדים, רציתי שהם יבואו כמו חרדים ויצאו כמו חרדים, לא שישתנו. אני מסתכל על האדם".
לצד זאת, גנץ העביר מסר ללפיד: "אני אומר ליאיר, כל מתאגרף יודע שמתאגרפים מתחבקים בזירה ומשיגים שני דברים: 1. הם נחים קצת מהמכות. 2. המנוף נהיה יותר קטן ואז האגרוף פחות כואב. אני חושב שאם נהיה מחובקים אחד אם השני כמו שאנחנו כעת, יושבים, מכירים, מדברים – הכל פחות כואב".
על הפרדת דת ומדינה: "בימים האחרונים אני עוסק עם עצמי בשאלה האם אנחנו צריכים הפרדת דת ומדינה או הסדרת דת ומדינה. ככל שהזמן עובר אני יותר ויותר חושב שהסוגיה היא 'הסדרת דת ומדינה' כי בסוף, אנחנו מדינה יהודית עם ערכים יהודיים ועם מסורת יהודית".