גאווה לטלוויזיה הישראלת: מותחן הריגול המצליח, "כפולים", נמכר לשירות הסטרימינג החדש של אפל - אפל TV פלוס. הרימייק של "כפולים", שנמכר על ידי קשת אינטרנשיונל, זרוע ההפצה הבינלאומית של קשת, מעובד לסיפור בינלאומי תחת השם "Tailspin", המתרחש באירופה ובארה"ב.



מותחן הריגול "כפולים" של "קשת", שעונתו הראשונה הייתה לדרמה הנצפית ביותר בישראל אי פעם, ועונתו השנייה הייתה לדרמה השנייה הנצפית ביותר ב-2018, זכה להצלחה יוצאת דופן בישראל וגם בעולם.





"כפולים" - עונה 2 - מיקי לאון מפחד: "זה מלחיץ, משא כבד". צילום: קיץ ברבנר

העונה הראשונה של "כפולים", שיוצריה הם מריה פלדמן ועמית כהן, בוימה על ידי עודד רסקין והופקה על ידי טנדר הפקות, נמכרה עוד לפני שעלתה על המסך בישראל לרשת FOX לשידור בלמעלה מ-120 מדינות ברחבי העולם. העונה הראשונה נמכרה גם לשירות הפרימיום-סטרימינג הולו ולערוץ הכבלים המוביל בצרפת Cannal+, וכן הוזמנה לאדפטציה ברוסית שתעלה בערוץ הרוסי NTV. בבריטניה, היא שודרה מול "משחקי הכס" וזכתה לשבחי המבקרים. בין היתר, מגזין הגרדיאן הבריטי כינה אותה "הומלנד הבאה".



העונה השנייה של "כפולים", שהופקה על ידי מאשה הפקות, הניבה רייטינג ממוצע של 13.4%, ו-17.7% כולל צפייה נדחית, והייתה לדרמה השנייה הנצפית ביותר של 2018, כשבדירוג מובילה עליה "בשבילה גיבורים עפים" בלבד.



שתי העונות הוקרנו בפסטיבל ברלין היוקרתי. גם העונה השנייה של הסדרה נמכרה לערוצים הבינלאומיים של FOX ומשודרת בהם כיום. יוצרות העונה השנייה, מריה פלדמן וליאורה קמינצקי, עובדות בימים אלו על פיתוח העונה השלישית עבור קשת. חברת ההפקה של העונה השלישית תהיה ספירו סרטים (שהפיקה גם את "בשבילה גיבורים עפים"), ואל היוצרות, פלדמן וקמינצקי, יצטרפו איתן מנסורי ויונתן דואק.



כזכור, בדצמבר 2018, נחשף כי הסדרה "נבלות" של HOT בהפקת my tv המופצת ע"י קשת אינטרנשיונל, תזכה לרימייק אמריקאי עבור אפל בכיכובו של ריצ'רד גיר.




הרימייק יבוסס על תסריט הסדרה הישראלית, שיוצריה הם דרור סבו, לי ירדני, דפנה לוין ואבירם בוכריס על פי ספרו של יורם קניוק "נבלות". הגרסה הישראלית שודרה ב-HOT ב-2010 וזכתה בפרס הסדרה הטובה ביותר בטקס פרסי האקדמיה. הוא יופק על ידי Fox 21 וקשת סטודיוס, ויכלול עונה אחת בת שמונה פרקים, אותה יכתוב הווארד גורדון ("הומלנד", "24"). מנהלי ההפקה יהיו גורדון ולצדו וורן ליי ("חוק וסדר", "בטיפול").

המפיקים הראשיים של הפרויקט יהיו גורדון, ליי וגיר. המפיקים השותפים הם יוצרי הסדרה המקורית דרור סבו ולי ירדני, יורם מוקדי ומירית טובי מ-HOT, ומקשת סטודיוס – אבי ניר, אלון שטרוזמן רייצ'ל קפלן ופיטר טרגוט.

הסדרה בגרסתה האמריקאית תעקוב אחר שני ווטרנים של מלחמת ויאטנם – חברים הכי טובים שחייהם המונוטוניים מתהפכים כאשר אשה שהייתה אהובת לבם לפני חמישים שנים, נהרגת בתאונת דרכים. החרטות והסודות שלהם מתערבבים עם הסלידה שהם חשים כלפי דור המילאניאלז המרוכז בעצמו, כשמעשה הגנה עצמית מדרדר אותם לסדרת אירועים טרגית.