גבר בן 67 מירושלים נעצר אתמול בחשד שביצע מסכת מעשים מגונים בשלוש מנכדותיו בנות 15-13. המעשים התרחשו לפני כשנה וחצי ולאורך תקופה של שנה. המשטרה מבקשת להאריך את מעצרו של החשוד. אתמול, לאחר איסוף חומר הראיות והממצאים, הפכה החקירה מסמויה לגלויה עם מעצרו של החשוד והבאתו לחקירה.



הפניה למשטרה הגיעה ממחלקת הרווחה בעיריית ירושלים, בטענה לביצוע עבירות בתוך המשפחה כאשר החשד התנוסס סביב סב המשפחה (אבי האב). הבנות סיפרו להוריהם על אשר אירע להם ואילו הם נדהמו לשמוע את המעשים הנתעבים אשר יוחסו לסבא. ההורים פנו לרווחה בעיריית ירושלים אשר פנתה למשטרה במטרה לחקור את האירוע. נגבו תלונות מהקטינות בסיומן הוחלט על מעצרו של הסב. בעת חקירתו טען החשוד כי הוא לא חש בטוב ופונה לבית חולים שם הוא אושפז. במשטרה פנו לבית החולים כדי לקבל אישור על אשפוזו של החשוד וזאת על מנת לקבל אישור מבית המשפט להארכת מעצר בזמן היעדרו.



זהו לא המקרה הראשון בו קיימים חשדות למעשים מגונים בין סב לנכדותיו. לפני כשנתיים הואשם תושב תל אביב בביצוע מעשים מגונים בנכדתו בת השבע. מכתב האישום עלה כי הסב ביצע את המעשים מספר פעמים, בעת שקילח את הנכדה ובעת שהתארחה בביתו וישנה במיטתו. בחקירתו הודה בביצוע המעשים ואף התוודה כי עשה דברים דומים גם לבתו, אמה של נכדתו, כשזו הייתה ילדה.
  
במשטרה מציינים כי "עבירות מין, ובדגש על אלו המבוצעות נגד קטינים בתוך המשפחה ע"י האדם הקרוב אליהם ביותר בו הם נותנים את אמונם, הינן מהקשות והרגישות בהן משטרת ישראל מטפלת וחוקרת, תוך חתירה למיצוי חקירה מקצועי ובזמן קצר. כל זאת לצד הרגישות הנדרשת אל מול הקורבנות, ובמטרה להגיע לחקר האמת ולהביא את החשודים לדין".