איראן תפחית עוד את מחויבותה להסכם הגרעין במידה והאירופאים לא יגנו עליו מפני הסנקציות האמריקאיות בכך שיבטיחו כי תוכל למכור נפט, כך הצהיר היום (רביעי) שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף.
"תחת הנסיבות הקיימות וללא פעולה שתינקט מצד האירופאים, ננקוט בצעדים", אמר זריף וציין כי על השותפות האירופאיות של איראן להסכם להבטיח כי איראן תוכל למכור להן את הנפט שלה.

כזכור, לפני מספר ימים, ראש הארגון לאנרגיה גרעינית באיראן אמר למחוקקים במדינה כי הרפובליקה האסלאמית תפעיל מחדש את פעילות המתקן למים כבדים באראק, כך לפי דיווח בסוכנות איסנא האיראנית. בדיווח צוטט חבר פרלמנט שנוכח בפגישה. 
 
במהלך השבוע נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הוסיף ללבות את מדורת המתיחות ביחסים עם איראן. בציוץ שפרסם ביום שני בלילה כתב: "רק תזכרו שאיראן מעולם לא ניצחה במלחמה, אבל מעולם לא הפסידה במשא ומתן". הוא לא הסביר את כוונתו, וגולשים רבים מיהרו להזכיר לו כי האימפריה הפרסית רשמה בעבר ניצחונות רבים, בעוד שמלחמת איראן־עיראק בשנות השמונים הסתיימה ללא הכרעה חד־משמעית.
 
בינתיים האמריקאים ממשיכים בניסיונות להרכיב קואליציה בינלאומית נגד איראן. דובר השגרירות האמריקאית בברלין מסר לסוכנות הידיעות הגרמנית כי הוגשה "בקשה רשמית לגרמניה לסייע באבטחת מצר הורמוז ובמאבק בתוקפנות האיראנית, יחד עם צרפת ובריטניה".
 
מזכיר המדינה, מייק פומפאו, התייחס לתוכנית האמריקאית ואמר: "אנחנו צריכים מדינות מכל העולם שיסייעו לנו להגן על השיט המסחרי, ואנחנו נצליח". 
בתוך כך, התמרון הימי המשותף לחיל הים של רוסיה ושל איראן ייערך בים עומאן ובצפון האוקיינוס ההודי, ולא יכלול את המפרץ הפרסי. כך הודיע מפקד הכוחות הימיים של איראן, גנרל חוסיין חזנדארי, שמבקר כעת בסנט פטרסבורג.