מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און פיקח על הניסוי שהתקיים אמש ב"מערכת טילים מונחים חדשה", כך דווח הלילה (בין רביעי לחמישי) בסוכנות הידיעות הממשלתית בדיקטטוריה KCNA. על פי הדיווח, הניסוי אימת את יעילותה של המערכת ולדברי און - "הכוחות שיהפכו למטרה של הטילים האלו יספגו ייסורים בלתי נמנעים". עוד פורסם כי "המערכת הרקטית החדשה תמלא תפקיד מרכזי במבצעים צבאיים קרקעיים". 
כזכור, אתמול שיגרה המדינה המבודדת בעולם שני טילים בליסטיים לטווח קצר לעבר הים, בפעם השנייה בתוך שבוע, אף שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ שלח לקים ג'ונג־און צילומים למזכרת מביקורו הקצר בצד הצפוני של הגבול בחצי האי הקוריאני בחודש שעבר. הצבא הדרום קוריאני דיווח כי שני הטילים שוגרו מעט אחרי השעה 5:00 מאזור קאלמה שליד עיר הנמל וונסאן שבחוף המזרחי. ההערכות הראשוניות הראו כי הטילים שייטו למרחק של 250 ק"מ והגיעו לגובה של 30 ק"מ לפני שנפלו בים יפן, אולם עדיין לא ברור מה היה הדגם שלהם. 
השיגור אתמול הגיע שישה ימים בלבד אחרי ששני טילים נורו מאותו אזור ועברו מרחק של 600 ק"מ והגיעו לגובה של 50 ק"מ. גורמים רשמיים בסיאול מסרו כי ככל הנראה מדובר בטילי KN-23 חדשים שמבוססים על האיסקנדר הרוסי. התקשורת הצפון קוריאנית דיווחה כי קים פיקח על השיגור של "סוג חדש של נשק טקטי מונחה" וכי מדובר ב"אזהרה לעבר מחרחרי המלחמה בצבא הדרום קוריאני", ככל הנראה בתגובה לתמרונים משותפים עם ארה"ב.

קים וטראמפ. צילום: afp

בקוריאה הדרומית לא הסתירו את מחאתם על ההתנהלות הצפון קוריאנית. "שיגורי הטילים הרצופים מצד קוריאה הצפונית אינם תורמים לצמצום המתיחויות בחצי האי הקוריאני ואנחנו קוראים להפסקת הפעולות האלה", נמסר מהצבא הדרום קוריאני. ראש ממשלת יפן שינזו אבה ציין כי ארצו "פועלת בשיתוף פעולה עם ארה"ב ומדינות נוספות" על מנת לטפל במצב.
בממשל האמריקאי המשיכו גם הפעם להמעיט בחשיבות השיגורים, בדומה לפעמים הקודמות, והביעו את רצונם בהמשך השיחות על תוכנית הגרעין. טראמפ כבר ציין כי הוא מאמין שלמדינות יש זכות לבצע ניסויי טילים וכי הוא לא רואה בכך הפרה של ההתחייבויות מצדו של הרודן הצפון קוריאני. הדיווחים על השיגורים הגיעו זמן קצר לאחר שנודע שהנשיא טראמפ העניק לקים מזכרת מפגישתם האחרונה בגבול המפורז בחודש שעבר. גורם בממשל סיפר כי איש צוות בכיר מהמועצה לביטחון לאומי העביר באופן אישי את הצילומים מהמפגש לנציג צפון קוריאני בשבוע שעבר.
עם זאת, אף ששני המנהיגים הצהירו על נכונותם לחדש את המשא ומתן הגרעיני, שנכנס לקיפאון מאז כישלון הפסגה בווייטנאם בסוף פברואר, עד כה לא נרשמה התקדמות. מזכיר המדינה מייק פומפאו אמר השבוע כי הוא מקווה שהשיחות יתחדשו "בקרוב מאוד", אולם גם המפגש המתוכנן בינו לבין עמיתו הצפון קוריאני רי יונג־חו לא ייצא לפועל, אחרי שרי ביטל את הגעתו לפורום הביטחון של דרום־מזרח אסיה בבנגקוק השבוע.