120 שנה אחרי פרשת דרייפוס, שסימלה את פריחת האנטישמיות הצרפתית ועזרה בעקיפין להולדתן של ההסתדרות הציונית ומדינת ישראל, רוצים בצרפת להעניק צדק, גם אם מאוחר, לקצין היהודי שהואשם בריגול אף שהיה חף מפשע. שרת ההגנה של צרפת לורנס פרלי הודיעה כי בכוונתה להעניק דרגת גנרל לקצין אלפרד דרייפוס, שנפטר לפני 84 שנה. למרות העוול שנגרם לדרייפוס, שהואשם בריגול עבור גרמניה כאשר היה סרן בצבא הצרפתי, גם היום לא כולם במדינה מרוצים מהיוזמה של פרלי.
העלילה נגד דרייפוס זעזעה ועיצבה את פני הרפובליקה הצרפתית בשלהי המאה ה־19 ובתחילת המאה ה־20. האומה השסועה התחלקה לתומכי דרייפוס, שהיו גם תומכי הקדמה, ולמתנגדיו, אנטישמים ותומכי ריאקציה. בעקבות המשפט נגד דרייפוס, שוכנע עיתונאי בשם תיאודור הרצל כי היהודים בתפוצות זקוקים למדינה משלהם. 
דרייפוס הורשע בריגול ובגידה, קיבל מאסר עולם ונשלח לרצות את עונשו באי השדים. רק לאחר מספר שנים נחשף הבוגד האמיתי שביצע פעולות ריגול עבור גרמניה, אולם דרייפוס שוב נמצא אשם במשפט חוזר שנערך ב־1899. רק שבע שנים לאחר שריצה מאסר זוכה דרייפוס לחלוטין בעקבות חנינה נשיאותית. אף ששוחרר, הצבא הצרפתי נזהר במהלך השנים לטהר לחלוטין את שמו של הקצין היהודי. כך למשל כשניסה פסל בשם טים להציב פסל בדמותו של דרייפוס בחצר המטכ"ל הצרפתי, נכשל ניסיון זה והפסל הוצא במוזיאון היהודי. 

שרת ההגנה, שמעוניינת בין היתר להזהיר מפני גל האנטישמיות שמעכיר את צרפת, הודיעה על כוונתה להעניק לדרייפוס את דרגת הגנרל במהלך טקס זיכרון למגורשים היהודים על ידי משטרת צרפת למחנות ההשמדה במלחמת העולם השנייה. "כשאני חושבת על אלפרד דרייפוס, כשאני קוראת על קיר הזיכרון את שמות הילדים היהודים שגורשו לאושוויץ (למעלה מ־4,000 ילדים גורשו מצרפת למחנות השמדה - ג"ק), עולה וצצה אותה שאלה – מה היה עתידם של אותם ילדים אלמלא היו גוזלים אותו מהם", אמרה פרלי. "האומץ האמיתי הוא זה של האמת. 120 שנה אחרי המשפט, צבא צרפת חייב להביט בהיסטוריה שלו בפניה. 120 שנה אחרי, הצבא עוד יכול להחזיר לדרייפוס את כל הכבוד ואת כל השנים שנלקחו ממנו. אדאג לכך אישית".
בתוך כך, הבמאי רומן פולנסקי יציג בחודש הבא בפסטיבל הסרטים בוונציה סרט חדש על דרייפוס ועלילת הדם נגדו.