שלושה לוחמים, בהם אחד במצב בינוני ושניים במצב קל, נפצעו הלילה במהלך תקרית ירי שהתרחשה בגבול רצועת עזה, זאת לאחר שמחבל חדר לשטח ישראל ופתח באש לעברם. כוחות תגבור שהגיעו למקום הצליחו לחסל את המחבל וגופתו הועברה לידי ישראל. שניים מהלוחמים שוחררו מבית החולים.

הבוקר (חמישי) דווח ברשתות הפלסטיניות כי המפגע הוא האני אבו סלאח מהזרוע הצבאית של חמאס, שאחיו נהרג מאש צה"ל במהלך "צעדות השיבה" במאי 2018. 

בתוך כך, דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס לתחקיר הראשוני של תקרית הירי, ואמר כי "האירוע החל לקראת השעה שתיים בלילה, כשהתצפיתניות זיהו בגזרת כיסופים את המחבל. בעקבות הזיהוי הופעל הנוהל הרגיל של פעולות מול חדירה, דבר שמתרחש הרבה. עדיין לא ברור האם הכוח מגולני שהגיע למקום הבין באותו הרגע שהמחבל חמוש", ציין, "התפתח קרב יריות ממנו נפצע באורח בינוני קצין צה"ל, ושני חיילים נוספים נפצעו קל - אחד מרסיס והשני מפגיעה בעור התוף".
 
לדבריו, במקביל העלו כוננות במספר ישובים והזעיקו כוחות נוספים. "המחבל, פעיל חמאס, היה חמוש בקלצ'ניקוב וברימונים והוא חוסל על ידי כוח התגבור שהגיע למקום. לפני שחוסל, הוא הספיק לזרוק רימון אחד בשטח", הסביר מנליס, "במקביל, צה"ל תקף עמדת חמאס ברצועה". דובר צה"ל הדגיש כי "מדובר באירוע חריג בשני מובנים - ביחס לאירועים שהתרחשו לאחרונה וגם ביחס לחדירות לילה אחרות שהיו במאפיינים אחרים. בשלב זה, ההבנה שלנו היא שמדובר בפעולה עצמאית של המחבל".

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, הודיע כי הבוקר הוסרו ההנחיות ביישובים. לדבריו, "הלילה כוח צה״ל זיהה חשוד שחצה את גדר המערכת. כוחות הוקפצו למקום והתפתחו חילופי אש, במהלכם חוסל החשוד החמוש ושלושה חיילי צה״ל נפצעו. המועצה עודכנה לגבי האירוע והוכרזה כוננות בשני ישובים הסמוכים לאירוע. חיילים אבטחו את הישובים הסמוכים והתושבים הונחו להישאר בבתים. עם סיום האירוע לפנות בוקר, הוסרו ההנחיות בישובים. במשך כל האירוע הייתי בקשר ישיר עם מפקד האוגדה ואנחנו ממשיכים לעקוב. אין שינוי בהנחיות. אנו מבקשים להודות לכוחות צה״ל על התגובה המהירה ועל פעילות ההגנה עלינו ומאחלים החלמה מהירה לחיילינו שנפצעו בתקרית. אני מחזק את תושבי הישובים הסמוכים שהושפעו מהאירוע ועברו לילה לא שקט. המועצה בקשר עם ההנהגות הישוביות וערוכה לתת מענה ככל שיהיה צורך". 
 
צה"ל תקף עמדה של חמאס
במהלך הלילה, לוחמי צה"ל זיהו חשוד מתקרב לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. בעקבות הזיהוי במערכות הוקפצו כוחות לאזור והוכרזה כוננות. מדובר צה"ל נמסר כי "לאחר שחצה את גדר המערכת לשטח ישראל ביצע המחבל ירי לעבר הלוחמים. הלוחמים איתרו את המחבל ופתחו באש לעברו. המחבל נהרג מירי כוחות צה"ל. כמו כן, עמדת חמאס הותקפה על ידי טנק במהלך האירוע".

עוד נמסר כי "במהלך האירוע נחסמו מספר צירים וכוחות תגבור נוספים אבטחו את הישובים הסמוכים. כלל האירוע התרחש במרחב הגבול. באירוע נפצע קצין צה"ל באורח בינוני ושני לוחמים נוספים נפצעו באורח קל, מירי שבוצע לעברם על ידי המחבל. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. הודעה נמסרה למשפחתם".
 
מתיחות רבה מתרחשת באזור מאז הרג פעיל חמאס בטעות ליד גדר הגבול בידי כוח צה"ל בחודש שעבר. הפלגים הפלסטינים ברצועת עזה הוציאו אז הודעה בתגובה ובה הצהירו: "ישראל תשלם מחיר כבד, אל לה לבחון את הסבלנות של ההתנגדות". עוד הוסיפו: "לא ניתן לשינוי בחוקים שישרתו את האינטרסים של הכיבוש". 
מחמאס נמסר שמדובר בפעיל חמאס, מחמוד אחמד אל־אדהם (28), האחראי למניעת הסתננות מהרצועה לשטחי ישראל. בעקבות התקרית פרסמו גדודי אל־קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, הודעה שבה נאמר: “הכיבוש ירה באחד הלוחמים שלנו תוך מילוי תפקידו. אנו עורכים בחינה והערכה של הפשע הזה. התקרית לא תעבור בשלום. האויב יישא בתוצאות של המעשה הנפשע”.