הגשת הרשימות המתמודדות בבחירות לכנסת ה-22 תסתיים הערב (חמישי), ועד לרגע האחרון ינסו הצדדים השונים לבצע חיבורים, עיקר תשומת הלב מופנה לימין הדתי, שם עדיין מנסים להסכים על ריצה משותפת בין הימין המאוחד בראשות איילת שקד לבין עוצמה היהודית בראשות איתמר בן גביר, שעדיין לא החליט אם לקבל את ההצעה האחרונה שהוצעה לו - מקום 8 ו-13 ברשימה וכן תפקיד סגן יו"ר הכנסת. 



מספר 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, התייחס הבוקר בראיון ל"קבינט" של 103FM לסוגיית החיבורים והעריך כי לא יהיו הפתעות גדולות. הוא שב והפציר באיילת שקד ובנפתלי בנט לא לרוץ ביחד עם בן גביר והביע תקווה שבשמאל אף מפלגה לא תימחק בגל להחלטתו של עמיר פרץ לא להתחבר עם המחנה הדמוקרטי. 



מה הערכתך ליממה הקרובה, יהיו עוד הפתעות?
"נראה לי שלא. השאלה המרחפת היא אם יכניסו את חסידי הטרור היהודי לתוך איחוד הימין, אני מאוד מקווה שלא ומפציר בשקד ובבנט שלא לעשות את זה. כל הרעיון שלהם של הגשר של הרב קוק והציונות כמגשרת של החברה היהודית – זה לזרוק את הרעיון לפח בשביל רבע מנדט".



היית בקשרים יחסית קרובים עם בנט שאמר בזמנו שאצלו זה לא יקרה והנה עכשיו הוא שושבין לחיבור הזה. החיבור עם עוצמה יהודית ובן גביר.
"השושבין האמיתי הוא נתניהו שאיבד כל רסן. הם לוחצים לתת את סגן יו"ר הכנסת לבן גביר, זאת אומרת שבבוקר הוא יישב מתחת לתמונת הרצל במליאת הכנסת ואז ייסע הביתה ויישב בסלון ביתו מתחת לתמונה של ברוך גולדשטיין שטבח ב-29 מתפללים ערביים לא חמושים וחפים מפשע שכרעו בתפילה. זה טירוף מערכות".



למה אתה מתערב בזה?
"זה לא לגיטימי ואני לא יכול לשתוק מול עוולה כזאת".



האיחוד בימין - המפלגה כמו שהיא עם סמוטריץ' יכולה להיות פרטנר?
"לא. חבורה שמדברת על להט"בים ונשים כאזרחים סוג ב' ואני עדיין לא מדבר על ערבים – היא לא לגיטימית. יש דברים שהם מחוץ לגדר. יצחק שמיר היה נוהג לצאת ממליאת הכנסת כשהכהניסטים היו עולים לדבר. יצחק שמיר, לא נציג שמאל. שמיר היה איש ימין אמיתי. סיפרה רעייתו של בן גביר שהדייט הראשון שלהם היה על הקבר של ברוך גולדשטיין. הוא יהיה חלק מהכנסת? חלק מהקואליציה? ראש הממשלה, בגלל הפחד שלו מכלא, פשוט יצא מדעתו".



מה תאמר לפרץ על החלטתו שלא להתאחד עם המחנה הדמוקרטי?
"אני מקווה שאף אחד משני הצדדים לא יימחק, לא נראה לי. אני מחבב את העובדה שיש שמאל מובהק ימין מובהק ויש מרכז ברור, אבל מה שפרץ מתמודד איתו היא העובדה שהבחירות של היום שונות מהבחירות לפני לחודשיים כי המשחק היחיד בעיר הוא השאלה מי תהיה המפלגה הגדולה".



אז אנשים יגיעו לקלפי, תרעד להם היד והם ישימו כחול לבן, הוא יאבד 200-100 אלף קולות.
"אם תרעד להם היד והם ישימו כחול לבן – הם צודקים. ליברמן שינה את חוקי המשחק כשאמר שימליץ לנשיא על המפלגה הגדולה ביותר. אני מאמין לו. לא יהיו בחירות בפעם השלישית. היות ואף אחד כנראה לא יגיע ל-61 הנשיא ייתן את המנדט למפלגה הגדולה ביותר. לפיכך הדיון היחיד הוא מי תהיה המפלגה הגדולה ומי יקים את הממשלה, האם זאת תהיה הקואליציה של נתניהו עם סמוטריץ' וליצמן או כחול לבן עם אשכנזי, בוגי, בני ואני. זאת השאלה הגדולה".



כדי להקים ממשלה אתם צריכים את ליברמן וכנראה עוד משהו. להערכתך, האם יש לליברמן עוד משהו? אולי ח"כ מהליכוד?
"החלום של כולנו הוא ממשלת אחדות לאומית ללא נתניהו. הליכוד כבר בשל לזה, כידוע - כולם מדברים עם כולם, רק לא למיקרופון או לציטוט".



אמש שמעתי את הנגבי שהגדיר את בן גביר פי אלף יותר ראוי מהשמאל, הם מכנים אתכם שמאל – הוא מגדיר את יעלון, גנץ ואשכנזי כיותר גרועים מבן גביר.
"יש אנשי ליכוד הגונים כמו הנגבי, דיכטר וארדן ואחרים. בעוד שנתיים הם יעמדו מול המראה ויאמרו לעצמם 'מה עבר עליי, למה נתתי לנתניהו לרמוס אותי ולגרום לי לעשות דברים לא הגיוניים ולא ערכיים'. זה עצוב לראות איך הליכוד מתרפס בפני נתניהו רק כדי להשיג לעצמו חוקי חסינות. גם הנגבי יודע ששלושת הרמטכ"לים ראויים יותר מבן גביר. זה עלבון לצבא משפט כזה. וגם מתוך דברים שנאמרים בלהט הקמפיין. אנשים אומרים לעצמם 'טוב, ננצח ואחרי זה נחזור להיות אנשים מוסריים וטובים', זה לא עובד ככה, אתה מאבד משהו בעצמך".





דרעי אומר שאתם לא כחול לבן אלא לבן לבן.
"מצא למי להגיד את זה. הוא חוזר לטריקים ישנים ורעים. למי הוא יגיד את זה? למאיר כהן? לגבי אשכנזי? דרעי אוהב לתקוף אותי וזה בסדר גמור. הרי מה הוא אומר? שאני אמשיך להילחם על חוק המרכולים? זה נכון. שאני אמשיך להילחם על גיוס החרדים? זה נכון. 90% ממה שדרעי אומר עליי זה נכון ואני מגבה אותו. המשבצת שלי הוא לא אנטי דתית. ללמוד מתמטיקה ואנגלית זה נכון, העסקנים החרדים צועקים שנאה והסתה בכל פעם שנגמרים להם הטיעונים. אני אלחם על זה. אין פה עניין של משבצת, אני מרוצה שליברמן נכנס למאבק הזה כי אני מאמין שכל מי שידבר בשפה הזאת ומצטרף – אני מרוצה כי זה מקדם את מה שאני מאמין בו".



תתאר לנו תסריט שמשימת הרכבת הממשלה תוטל על בני גנץ.
"המצב הוא פשוט, אם יהיה לנו מנדט אחד יותר – הנשיא יטיל עלינו. לכן עלינו להילחם על מנדטים מימין ומשמאל, זה עסק קשוח. אנחנו לא שודדים אף אחד והציבור יחליט מי תהיה המפלגה הגדולה. הדיון היחיד הוא מי תהיה המפלגה הגדולה . הנשיא מבין שחוקי המשחק השתנו כשליברמן אמר שימליץ על המפלגה הגדולה וכל מה שצריך לעשות הוא להיות מנדט אחד יותר מהליכוד".