סוף השבוע הוא תמיד זמן מעולה לשכוח מטרדות היומיום. איזו דרך טובה יותר יש לעשות את זה, מאשר להיכנס לאולם הקולנוע החשוך עם הרבה פופקורן וכוס משקה גדולה במיוחד ולצלול אל תוך העולם שמוקרן על הבד. במיוחד בשביל זה ערכנו עבורכם רשימה של הסרטים שעלו לאחרונה לאקרנים.




כאב ותהילה


דרמה ביוגרפית. הבמאי הספרדי פדרו אלמודובר חוזר בסרט חדש, האישי והאינטימי ביותר שלו אי פעם. הסרט עוקב אחרי סלאבדור מאיו, במאי קולנוע, ששיאו - כך הוא מרגיש - מאחוריו. כחלק מחשבון הנפש, הוא יוצא לסדרה של מפגשים עם דמויות מחייו ועברו: החל מילדותו בכפר קטן בוולנסיה, שם חווה התאהבות ראשונה בחיים; גילוי אמנות הקולנוע; אהבתו הבוגרת במדריד שרוממה ושברה אותו; עד חייו היום, המתאפיינים בהתנסויות חדשות והשלמה עם הישנות.



שחקנים: אנטוניו בנדרס, פנלופה קרוז, לאונרדו סברגליה, נורה נאבאס, ג'ולייטה סראנו, סיזאר ויסנטה. ספרד 2019. 113 דקות.



מדד רוטן טומטוז: 92%






תשאלו את ד"ר רות


דוקומנטרי. דיוקן אינטימי של כוהנת המין המפורסמת, ד"ר רות וסטהיימר. בגיל 90 היא חוזרת אל עברה הטראומתי כניצולת שואה ולסיפור הצלחתה הבינלאומי, בשיאה של המהפכה המינית והפמיניסטית.



בימוי: ריאן ויט. ארצות הברית, 2019. 100 דקות.



מדד רוטן טומטוז: 94%






מהיר ועצבני: הובס ושואו


פעולה. שני אויבים מושבעים, סוכן נאמן של שירות אבטחת הדיפלומטים האמריקאי, וסוכן סורר לשעבר של יחידת עילית בריטית, מאחדים כוחות כדי להילחם יחד נגד טרוריסט נבל ואנרכיסט, משופר גנטית, שמשיג שליטה על נשק ביולוגי הרסני שעשוי להכחיד את הציוויליזציה האנושית. אליהם מצטרפת סוכנת מבריקה, בעייתית וחסרת פחד מארגון הביון הבריטי.



בימוי: דיוויד ליץ'. שחקנים: דווין ג'ונסון, ג'ייסון סטיית'האם, אידריס אלבה, הלן מירן. ארצות הברית, 2019. 135 דקות.






שכחו אותי בגלקסיה


אנימציה. ילד אסטרונאוט שנמצא במשימת חלל עם הוריו האסטרונאוטים, מגיע בטעות לכוכב מרוחק, ומגלה כמה אמיץ הוא יכול להיות, כשהוא לגמרי לבד.



בימוי: אריק טוסטי. מדובב לעברית. צרפת 2019. 90 דקות.