על אף שישראל לא נטלה אחריות רשמית על הפצצת המחסנים האיראניים בעיראק, גורמים ביטחוניים ישראלים אמרו ל"אל שרק אל אווסת" היום (חמישי) כי "בקרוב תשמעו על תקיפות נוספות של ישראל נגד מטרות איראניות על אדמת עיראק". לדברי הגורמים, "ישראל החליטה להרחיב את אזור הפיקוח על הנוכחות האיראנית מסוריה ולבנון לעיראק". 

אותם גורמים, כך לפי הדיווח, הדגישו כי ההתפתחויות האחרונות במדיניות הישראלית נובעות מההישגים בסוריה. לדבריהם, מהדוחות של צה"ל עולה כי התקיפות הישראליות האינטנסיביות על אתרים איראנים בסוריה, שבוצעו במהלך 2018, הצליחו לשבש את התכנית האיראנית ליצירת מסדרון יבשתי להעברת נשק מאיראן דרך עיראק וסוריה לנמלים ערביים בים התיכון.
 
משמרות המהפכה. לפי הדיווחים, חיילים איראנים נפגעו בתקיפות. צילום: רויטרס
משמרות המהפכה. לפי הדיווחים, חיילים איראנים נפגעו בתקיפות. צילום: רויטרס


כזכור, ב-19 ביולי דווח לראשונה בתקשורת הערבית כי שני אנשי חיזבאללה לבנונים נהרגו בתקיפה של צה"ל נגד מוצב אל שהאבי, השייך למליציה השיעית בעיראק. על פי ראש מועצת השבטים הערבים בעיראק, בתקרית נרשמו מספר הרוגים ופצועים, הן מקרב לוחמי חיזבאללה והן ממשמרות המהפכה של איראן. לאחר התקיפה מקורות דיפלומטיים אישרו כי היא בוצעה על ידי מטוס F-35 ישראלי.

שלשום הותקף מהאוויר גם מחנה אשראף, הממוקם 80 ק"מ מהגבול האיראני. לפי דיווחים בתקשורת הזרה, התקיפה פגעה ביועצים איראניים, והמטרה הייתה משלוח של משגרי טילים בליסטיים שהועברו לאזור מאיראן זמן קצר לפני כן.