החלום הנוסטלגי הרטוב ביותר של בני ה–40 פלוס בכל העולם עומד להתגשם: ב–7 באוגוסט תעלה בארצות הברית הדרמה הקומית החדשה "BH90210". אצלנו היא תיקרא פשוט "בוורלי הילס 90210", בדיוק כמו סדרת הניינטיז האהובה שעליה היא מבוססת (מ–8 באוגוסט ב–yes VOD וב–STING TV ומ–10 באוגוסט ב–yes DRAMA).



זה יהיה אירוע טלוויזיוני בן שישה פרקים, שמאחד את הקאסט המיתולוגי של הסדרה האהובה, שכמו רבות מהסדרות ההוליוודיות, גם מאחוריה עמדו יהודים. את הסדרה יצר ב־1990 דארן סטאר, האיש שהביא לנו אחר כך את "סקס והעיר הגדולה", והפיק אהרון ספלינג, שכבר היו לו ברזומה הצלחות אדירות כגון "המלאכיות של צ'רלי", "ספינת האהבה" ו"שושלת".


טורי ספלינג וג'ני גארת' על חנוכה, איחוד בוורלי הילס וישראל: "נחזור"

"בוורלי הילס 90210", ששודרה מ–1990 עד 2000, היא דרמת הנעורים האהובה ביותר אי־פעם. העובדה שספלינג ליהק בני 20־30 לגלם תיכוניסטים, ונתן לבתו, טורי ספלינג, את אחד התפקידים הראשיים, לא הפריעה לאיש.



מאז ירידתה של הסדרה ובמשך קרוב ל־20 שנה התגעגענו למשולש האהבה ברנדה־דילן־קלי, לתסרוקות, לבגדים, לביקיני, לאינטריגות, למלודרמה ולכסף הגדול. והכוכבים, כך נראה, התגעגעו לימים שבהם היו סחורה לוהטת. בטיזר הראשון לסדרה החדשה השתפכו השחקנים מרוב אושר. "זה שזכיתי לעבוד שוב עם כל החברים הישנים שלי היה אחד השיאים של התוכנית החדשה", אמר ג'ייסון פריסטלי (ברנדון) וג'ני גארת' (קלי) הוסיפה: "אין ספק שלתוכנית יהיה אלמנט חזק של נוסטלגיה".





הבוורלי החדשה שצולמה בוונקובר, קנדה, היא לא סדרת המשך ולא רימייק ולא ריבוט, אלא מעין סדרה מוקומנטרית המנסה למכור אשליית מודעות עצמית. בסדרה החדשה הכוכבים המוכרים מגלמים את עצמם - או מעין גרסה מוגזמת של עצמם (כלומר, הוסיפו לדמויות טירוף שאמור להיות קומי והשמיטו מהן את הטירוף האמיתי שלהם), בעודם מנסים כביכול להפיק ריבוט של "בוורלי הילס 90210" שיחזיר אותם לימי התהילה.



על פי רשת פוקס, זהו הרעיון של הסדרה החדשה: "לפני 19 שנה, כש'בוורלי הילס 90210' הסתיימה, השחקנים הלכו איש איש לדרכו. כשהם התאחדו בכינוס מעריצים בלאס וגאס לכבוד יום ההולדת ה–30 של הסדרה, זה הצית מחדש אהבות ישנות, סכסוכים ורגשות. בתום סוף השבוע טורי הציעה שהם ינסו להרים ריבוט של 90210".



המורד המיוסר על האופנוע


"BH90210" היא הסדרה השישית בזיכיון של "בוורלי הילס 90210". קדמו לה "מלרוז פלייס" הבוגרת יותר - אופרת סבון שבועית על קבוצת דיירים בקומפלקס דירות בווסט הוליווד, שהתחילה כדרמה על יחסי שכנות עם מתח מיני, והתפתחה לסאגה מופרכת בכיכובה של הת'ר לוקליר; הספין–אוף שלה "דוגמניות בע"מ"; והריבוט של "מלרוז פלייס" מ–2009, שלא שרד יותר מעונה אחת.



ב–2008 עלתה דרמת הנעורים "90210" שהביאה דור חדש של נערים ונערות לתיכון ווסט בוורלי, וליהקה שמות מוכרים מהסדרה המקורית, כמו ג'ני גארת' ושאנן דוהרטי, שגילמו את דמויותיהן הישנות שהתבגרו מאז (הן מוסמסו החל מהעונה השנייה, מתוך הבנה שהילדים שצופים בסדרה בכלל לא מכירים אותן). ואחרי כל זה מגיע "בוורלי" החדש.



כל החבורה המקורית חוזרת. כמעט. ג'ייסון פריסטלי (ברנדון וולש), שאנן דוהרטי (ברנדה וולש), ג'ני גארת' (קלי טיילור), טורי ספלינג (דונה מרטין), בריאן אוסטין גרין (דיוויד סילבר), איאן זירינג (סטיב סנדרס) וגבריאל קרטריס (אנדריאה זאקרמן). כל אלה יהיו שם, ללא יוצא מן הכלל. גם קרול פוטר תקפוץ לבקר בתור סינדי וולש, אמא של ברנדה וברנדון. ג'יימס אקהאוס, שגילם את האבא ג'ים וולש, משום מה לא חוזר. אולי הוא נתקע בהונג קונג.



כריסטין אליס שגילמה את אמילי וולנטיין, אהובתו המחומצנת הפסיכית של ברנדון, שסיממה אותו בסם בשם אופוריה - חוזרת אף היא. זה עומד להיות מעניין, שכן בסדרה המקורית היא התחילה בתור בחורה קצת פרועה עם אטיטיוד רוק'נרולי ומעיל עור וסיימה כסטוקרית משוגעת שהציתה מוצג בתהלוכה, איימה להצית את עצמה והתאשפזה בבית חולים פסיכיאטרי. אחר כך היא נסעה ללמוד ביולוגיה ימית בצרפת, ועכשיו היא חוזרת.





בולטת בהיעדרה וולרי "הילדה הרעה" מאלון. מתברר שטיפני אמבר תיסן עסוקה בימים אלה בסיטקום חדש של נטפליקס בשם "Alexa & Katie", שבו היא מגלמת את האמא, אחרי שהנחתה תוכנית בישול. גם נאט, הבעלים של ה"פיץ' פיט", לא ייראה בסדרה החדשה. ג'ו אי. טאטה כבר בן 82, והוא לא שיחק בשום דבר או השמיע קול ברשתות החברתיות מאז 2014.



כזכור, כל החבר'ה מ"בוורלי" אכלו או עבדו בדיינר ה"פיץ' פיט" ובילו במועדון הסמוך שנפתח בהמשך,



ה"Peach Pit After Dark". גם לא מעט להקות וזמרים מפורסמים הופיעו שם, בהם כריסטינה אגילרה והקרדיגנס, ולהקות אלטרנטיביות בהרבה כמו הפליימינג ליפס והקראמפס. כחלק מיחסי הציבור לסדרה החדשה נפתח בסוף השבוע הזה בשדרות מלרוז 7507 בלוס אנג'לס פופ–אפ של שלושה ימים של ה"פיץ' פיט", שבמהלכו הציבור מוזמן לאכול המבורגרים ולהצטלם בגן העדן של נוסטלגיית הניינטיז.





הכי בולט בהיעדרו הוא לוק פרי, כמובן. פרי גילם בסדרה את דילן מקיי האופנוען והגולש, המורד המיוסר מהספסל האחורי, בעל הצלקת על הגבה, המבט החודר והבלורית המושלמת. בסוף פברואר השנה, שעות ספורות לאחר שפורסם שרשת פוקס מתכננת תחייה של "בוורלי הילס 90210", הגיעה הידיעה כי פרי לקה בשבץ מוחי. כעבור חמישה ימים, ב–4 במרץ, הוא מת בבית החולים. בן 52 במותו.



בין סרטי טלוויזיה להופעות אורח בסדרות, פרי מעולם לא הפך לכוכב ענק. בתחילת 2017 הוא חווה קאמבק טלוויזיוני, כשלוהק לתפקיד האבא בסדרת הנעורים "ריברדייל". העונה הרביעית של "ריברדייל", שתעלה באוקטובר, כבר תהיה בלעדיו אך תכלול פרק מיוחד לזכרו, שבו תשתתף גם שאנן דוהרטי, מי שגילמה את אהובתו ב"בוורלי". גם ב"בוורלי" החדש יהיה פרק לזכרו של פרי, כמובן. לאף אחד אין כוונה למחוק אותו מהזיכרון.



הקליקה הכי קליקית


תזכורת למי שהספיק לשכוח: "בוורלי הילס 90210" התחילה כשהתאומים ברנדון וברנדה וולש עברו ממינסוטה לשכונה היוקרתית בלוס אנג'לס וחטפו הלם תרבות. למרות השוק הראשוני, הם השתלבו תוך חמש דקות במרקם העדין של הקליקה הכי קליקית בתיכון ווסט בוורלי.



במשך 304 פרקים (כולל הפיילוט הכפול והספיישלים) עקבה הסדרה אחר מעלליה של קבוצת החברים המגובשת מכיתה י', דרך הקולג' ועד תחילת החיים העצמאיים. החבורה לא התפרקה גם כשברנדה נסעה ללמוד משחק באנגליה.



בעונות הראשונות, מתוך עשר העונות ששודרו בסך הכל, הסדרה תפקדה פחות או יותר כדרמת נעורים לגיטימית וחינוכית, הדנה בכל הבעיות המוכרות בגיל הנעורים: לחץ חברתי, שמועות, תדמיות, משפחות לא מתפקדות, סקס, סמים, אלכוהול, קשיי למידה, אונס, איידס, גזענות, הומוסקסואליות, בעיות כלכליות, התאבדות, בגידה ועוד. אך ככל שעבר הזמן היא הפכה לאופרת סבון מטורללת יותר ויותר וסטתה למחוזות הזויים.


לצד פרקים בלתי נשכחים, כמו ההפגנה שחבריה של דונה ארגנו כדי שייתנו לה לסיים את התיכון אף על פי שהגיעה למסיבת הסיום שיכורה; או הפרק שבו ברנדה איבדה את בתוליה לדילן - היו גם לא מעט פרקים מופרכים לחלוטין. למשל הפרק שבו אשתו של דילן נרצחה משום שהרוצח השכיר שאביה המאפיונר שלח כדי להרוג את דילן ירה בה בטעות; או הפרק שבו קלי הצטרפה לכת "האבולוציה החדשה" של פרופ' פינלי, שרק רצה לנצל סטודנטים עשירים.



היה גם הפרק שבו ג'ק מקיי, אביו המפוקפק של דילן, מת כי מישהו הטמין פצצה במכונית שלו, ואחר כך התברר שהוא בעצם לא מת אלא פשוט נעלם במסגרת תוכנית להגנת עדים; והפרק שבו ירו בקלי בשדה התעופה בהוואי בלי שום סיבה.

"בוורלי" החדשה אולי תצחק על המחוזות המשונים שאליהם הסדרה המקורית הלכה, ואולי גם על הגילים של כוכביה, שמרביתם היו הרבה יותר מדי מבוגרים מכדי לגלם תלמידי תיכון. איאן זירינג, היום בן 55, גילם בסדרה את סטיב סנדרס, הבלונדיני העשיר עם חיוך הקולגייט. "הייתי בן 28 ושיחקתי ילד בן 16", סיפר פעם בראיון ל"אנטרטיינמנט וויקלי". "פשוט סתמתי את הפה. לא דיברתי על זה. ואני אפילו לא הייתי המבוגר ביותר בצוות השחקנים. פשוט חשבתי לעצמי שאם הם קונים את זה - אני אמכור את זה". וזה עוד כלום לעומת גבריאל קרטריס - בת ה–58 כיום - שגילמה את אנדריאה זקרמן החנונה. לא פלא שהייתה כל כך חכמה, בגיל 30 היא למדה בכיתה י'.

הכל יחסים

אחת הסיבות לכך שכל כוכבי הסדרה שמחים לחזור לחיקה היא העובדה שאף אחד מהם לא באמת הפך לכוכב ענק אחריה. כולם המשיכו לעבוד, בעיקר בטלוויזיה, אך לא במידת ההצלחה שציפו לה בוגרי סדרת הנעורים הגדולה של כל הזמנים.

ג'ייסון פריסטלי, היפיוף הקנדי שגילם את ברנדון וולש כליל השלמות, המשיך בקריירה טלוויזיונית כשחקן, במאי ומפיק, וגם הקדיש נתח מכובד מחייו למרוצי מכוניות. ב–2002 נפצע באורח קשה כשמכונית המרוץ שלו התרסקה לתוך קיר במהירות של קרוב ל–290 קמ"ש. ברנדון היה שיאן הגירלפרנדז של "בוורלי": הבנות נפלו שדודות לרגליו, והוא, בעל הנפש העדינה והרגישה, התאהב בכל פעם מחדש.

הנערה היחידה ב"בוורלי" שברנדון לא יכול היה לצאת איתה הייתה כמובן ברנדה, אחותו. עד כדי כך רחוק לא הלכו אפילו ב"בוורלי". פריסטלי פיצה על כך בחייו האמיתיים. בתחילת שנות ה–90 הוא יצא עם שאנן דוהרטי, והודה בתוכנית של הווארד שטרן שהוא שכב איתה. אחר כך ניהל מערכת יחסים ארוכה עם השחקנית כריסטין אליס, שגילמה בסדרה את אהובתו המטורללת, אמילי וולנטיין. בסוף הוא התחתן עם מאפרת, התגרש ממנה והתחתן עם עוד מאפרת, שהיא גם מדריכת כושר, אושיית מדיה חברתית ובריטית יפהפייה עם חזה משופץ בשם נעמי לאווד–פריסטלי, ולהם שני ילדים.

החודש ימלאו לפריסטלי 50 קיצים, ובשנים האחרונות הוא לא עשה שום דבר יותר מדי משמעותי (חוץ מלככב בסיטקום קנדי לצד מולי רינגוולד, שהייתה אף היא אלילת נוער עשור אחד לפניו). כך שהקאמבק של "בוורלי" מגיע בשבילו בדיוק בזמן הנכון.
בוורלי הילס 90210.  יח"צ
בוורלי הילס 90210. יח"צ


שאנן דוהרטי (48), שגילמה את ברנדה, עזבה את הסדרה - או הועזבה ממנה - בסוף עונתה הרביעית כי לא הסתדרה עם השחקנים האחרים ונהגה לאחר לצילומים, להגיע עם הנג–אובר או לא להגיע בכלל. ובעוד ברנדה נסעה ללמוד משחק בלונדון, דוהרטי המשיכה להשתולל. היא תפקדה כנערת מסיבות, הצטלמה במערומיה ל"פלייבוי", נעצרה על נהיגה תחת השפעת אלכוהול, על תקיפה ועל שבירת בקבוק על חלון של מכונית ונאלצה לטפל בכעסיה בהוראת בית המשפט.

ימיה הפרועים הרחק מאחוריה. ב–2015 אובחנה כחולה בסרטן השד ועברה כריתה וטיפולים, וכל העת עמד לצדה בעלה השלישי, הצלם קורט איסוואריינקו, שאיתו התחתנה אחרי שכבר אמרה "איי דו" לאשלי המילטון, בנו של כוכב הקולנוע ג'ורג' המילטון (הם התחתנו אחרי היכרות של שבועיים והתגרשו אחרי חמישה חודשים) ולשחקן הפוקר ריק סלומון. הנישואים האלה החזיקו מעמד רק ארבעה חודשים יותר מהראשונים. נראה כי קלטת הסקס המפורסמת של סלומון עם פריס הילטון היא שגרמה ליחסיהם להיגמר. בנוסף לשני הבעלים שלה לשעבר דוהרטי ניהלה רומנים מתוקשרים עם שלל שמות לוהטים אחרים, מיורש של הון הקוסמטיקה מקס פקטור ועד כוכבי רוק כבד למיניהם.

מבחינת הקריירה, אחרי "בוורלי" שיחקה דוהרטי בעיקר בסרטי טלוויזיה. היא אומנם כיכבה ב"מכושפות" - סדרה נוספת של אהרון ספלינג - אך גם את הסדרה הזאת עזבה באמצע. ברנדה לא נראתה יותר בבוורלי, אך חזרה לכמה פרקים ב"90210", ועתה היא סוף־סוף מתאחדת כמו שצריך עם החברים מהניינטיז.

הדמות המורכבת ביותר וזאת שעברה הכי הרבה תהפוכות במהלך הסדרה הייתה דווקא קלי טיילור, שבסדרה "90210" חזרה לתיכון ווסט בוורלי בתור היועצת, כאמא לילד בן 4 שאביו הוא האקס שלה, דילן מקיי. כמו דוהרטי, גם ג'ני גארת' (47) שגילמה אותה, נשארה בעסקי הטלוויזיה ושיחקה בסרטים, בסדרות ובריאליטי (שתיהן רקדו עם כוכבים). כיום היא נשואה בשלישית לשחקן דייב אברמס, ואמא לשלוש בנות מבעלה השני השחקן פיטר פסינלי ("דמדומים").

טורי ספלינג, ג'ני גארת, בוורלי הילס 90210. קיץ ברבנר
טורי ספלינג, ג'ני גארת, בוורלי הילס 90210. קיץ ברבנר


ואין לשכוח את דונה מרטין, הבלונדינית טובת הלב שהייתה בניינטיז הבתולה המפורסמת בעולם. אף שטורי ספלינג, שגילמה אותה, הייתה בתו של המפיק - דונה הייתה לא פחות מוצלחת מאף אחד אחר בסדרה. וגם לא יותר מוצלחת. מה שכן, היא הייתה הצעירה שבחבורה, מה שאומר שהיא הייתה בגיל הנכון לגלם תיכוניסטית, וכיום היא בסך הכל בת 46.

אחרי שנים שבהן שיחקה בסרטים סוג ב' ובסרטי טלוויזיה, ב–2006 כיכבה מרטין בסיטקום המבוסס על חייה, "So NoTORIous". הסדרה אומנם ירדה אחרי חמש דקות, אך היא הוכיחה שספלינג יודעת לצחוק על עצמה - עובדה שהיא ניצלה לפיתוח קריירת סלב המבוססת כולה על הפרסונה הציבורית שלה ועל מערכות היחסים שלה.

ב–2004 היא התחתנה עם השחקן–תסריטאי צ'ארלי שניאן, שסיפר לתקשורת שאמא של טורי איימה עליו שאם לא יחתום על הסכם ממון, היא תדאג שההזמנות לחתונה לא יישלחו. 15 חודשים מאוחר יותר טורי התאהבה בשחקן הקנדי דין מקרדמוט. זה ששניהם היו נשואים לאחרים לא מנע מהם לממש את אהבתם. שניהם התגרשו מבני/בנות זוגם הקודמים, התחתנו זה עם זה והביאו לעולם חמישה ילדים וסדרת ריאליטי מתמשכת על יחסיהם.

חוץ מריאליטי ספלינג כתבה שישה ספרים אוטובגיורפיים שבהם חשפה אספקטים שונים של חייה, כולל בעיותיה הכלכליות המתמשכות, הנובעות בין היתר מהעובדה שהיא לא קיבלה את הירושה שהיא ציפתה לה אחרי מותו של אביה ב–2006, עקב נתק ארוך ביחסים בינה לבין הוריה.

לוק פרי. Getty images
לוק פרי. Getty images


גם הסיטקום "Mystery Girls", שבו כיכבה לפני כמה שנים ביחד עם ג'ני גארת' (כולל הופעת אורח של ג'ו אי טאטה), לא הציל את צרותיה הפיננסיות, שכן הוא ירד אחרי עשרה פרקים. הדיווחים על הקשיים הכלכליים של ספלינג ובעלה לא מפסיקים להתפרסם. הטענה כרגע היא שהבנק שלו הם חייבים סכומים גדולים נעזר בבית המשפט כדי לכסות את החוב מהמשכורת שספלינג עתידה לקבל מ"בוורלי" החדש.

ובל נשכח את דיוויד סילבר, הראפר היהודי של החבורה. גם השחקן שגילם אותו, בריאן אוסטין גרין בן ה–46, ניסה באיזשהו שלב לבנות לעצמו קריירה של ראפר, אך ללא הצלחה. אבל שטויות. כל מה שהוא עשה או לא עשה בחייו מתגמד לעומת העובדה שהוא נשוי ללא אחרת מאשר מייגן פוקס - פצצת הסקס של הוליווד.

פוקס הייתה ילדה קטנה בימי התהילה של "בוורלי הילס 90210" ולא היה לה מושג מיהו גרין כשפגשה אותו לראשונה. לטענתה הוא היסס בשל פער הגילים הגדול ביניהם - 13 שנים הפרש - אך האהבה ניצחה. ב–2010 הם התחתנו ויש להם שלושה ילדים. ממערכת יחסים קודמת יש לגרין עוד ילד אחד, אבל לפי השמועות הוא לא ממש מתראה איתו.

ההתעסקות בפרסונות הציבוריות של הכוכבים לא פסקה ב–19 השנים שעברו מאז שהסדרה המקורית ירדה, וזה חלק גדול ממה שידונו בו בסדרה החדשה. "אנחנו חיים בעידן הקסום של הריבוט כרגע", הסביר פריסטלי את הקונספט של התוכנית בראיון בתוכנית בוקר קנדית. "נראה שכולם עושים עכשיו ריבוטים, אז רצינו לחקור את הרעיון. חשבנו איך זה ייראה אם כולנו, בתפקיד עצמנו, היינו נפגשים כדי לנסות להרים גרסה מחודשת של התוכנית שלנו. אז התוכנית היא ריאליטי מתוסרט של כולנו מנסים להרים את זה. זאת הצצה קטנה אל אחורי הקלעים של הוליווד, וזה חסר גינוני כבוד ומאוד מצחיק. אף אחד מאיתנו לא לוקח את עצמו ברצינות. זאת הייתה דרך טובה וכיפית בשבילנו להתעסק במה שהסדרה הייתה ומי אנחנו ומי הפרסונות הציבוריות שלנו".