המתיחות בחצי האי הקוריאני חוזרת: ממשלת קוריאה הדרומית טוענת כי במסגרת ניסוי הטילים שביצעה שכנתה מצפון - קוריאה הצפונית, שיגר הצבא הצפון קוריאני טיל בליסטי קצר טווח מדגם חדש. רמטכ"ל קוריאה הדרומית פירט הלילה (שישי) על הניסוי שנערך אתמול ואמר כי הטילים ששוגרו עפו למרחק של כ-220 קילומטרים לים המזרחי. מדובר בניסוי שלישי של ירי טילים המבוצע על ידי פיונגיאנג בימים האחרונים.



מי שסירב להתרגש מהאירועים האחרונים הוא נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהגדיר את הניסוי כ"סטנדרטי מאוד". כאשר נשאל טראמפ האם לדעתו שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בוחן אותו, הוא אמר כי לדעתו המצב "מאוד תחת שליטה", והוסיף, "אלו היו טילים לטווח קצר, מעולם לא היה בינינו הסכם בנושא, אין לי בעיה. נראה מה קורה, אבל אלה היו טילים לטווח קצר, הם רגילים מאוד".



כזכור, בימים האחרונים שבה קוריאה הצפונית לבצע ניסויי טילים וזאת לאחר שנתיים של שקט. בתחילת כהונתו של טראמפ, ביצעה קוריאה הצפונית מספר ניסויי טילים - חלקם לטווח ארוך, ואף ניסויים בנשק גרעיני, אך לאחר שקים וטראמפ החלו במשא ומתן, הפעולות הפרובוקטיביות של פיוניאנג פסקו. מאז המשא ומתן בין וושינגטון לפיוניאנג נתקע, מה שכאמור הוביל את קים לשוב ולבצע ניסויי טילים.